Carson Eurofighter

Discussie in 'EDF forum' gestart door Noah, 17 jun 2008.

  1. Cintron

    Cintron Guest

    Ik zat aan deze te denken..

    Art-Tech EF2000 4CH EPS Ducted Fan RC Airplane RTF 2.4GHz [AT-21193-EF2000] - EUR138.35 : Buy Align, ESky, Walkera, Skyartec RC Toys at RC-Fever.com

    Hebben mensen ervaring met deze toko?
    In dit pakket zit een Simulator en een trainings video.
    Dus uitermate geschikt voor de starter denk ik.

    Hij kost daar dus 138 maar er komen wel verzend kosten bij van in de 40 euro. Dus dan zit je inderdaad aan het bedrag ongeveer wat je noemde. Alleen dan met zender en sim.

    Maar graag eerst even jullie mening over deze site/EF2000

    Alle kritiek/tips zijn welkom.
     
  2. R!

    R!

    Lid geworden:
    14 sep 2007
    Berichten:
    999
    Locatie:
    Maastricht
    Hey Mario, die EF2000 is definitief geen beginnersvliegtuig. Moet je er al een paar voor onder je riem hebben.

    Heb je een pb-tje gestuurd.

    Groet van Raoul (uit tha familie)
     
  3. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    hmmm, ik heb iets raars...
    na een tijdje vliegen (volgas, seconde of 10) zakt alles in (toeren). Als ik dan even rustig vlieg, en weer vol gas geef... is het weer idem :S

    ik vermoed dat mijn lipo's toch "ruk" zijn :( maar als anderen ideeen hebben... graag
     
  4. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zon eurofightertje vliegt wel lekker hoor :)
    vandaag de eerste vlucht mee gedaan.
     
  5. Relisys

    Relisys

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Almere
    Heb vorige week ook een Eurofighter van Carson aangeschaft. Tot nog toe nog niet in de lucht geweest. Ben wel op zoek naar info van andere eigenaren, maar kan weinig vinden over de pusher uitvoering.

    Iemand die deze ook bezit en een goede basisafstelling heeft?
     
  6. mattiejplane

    mattiejplane

    Lid geworden:
    22 aug 2006
    Berichten:
    664
    Locatie:
    Amsterdam
    Van de week nog even gevlogen met de eurofighter en een paar mooie foto´s gemaakt. Ik wilde deze jullie niet onthouden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    vooral die laatste is errug gaaf!!!

    bij mij is mijn lipo naar de zak denk :(
    Als ik de lipo analyzer er aan hang, zie ik (met VOLLE ACCU) met vol gas de boel terug lopen tot een kwart van da capaciteit.......... hij valt dus VEEL te ver terug.... :( en de lipo cut-off schakelt ook constant in.

    Wel jammer, accu is een vlucht of 5 oud, maar had hem met nog een accu besteld (zelfde) en die was al kapot toen hij aan kwam (1 cell kapot). Denk een slechte batch ofzo....

    DUS maar een nieuwe bestellen binnenkort denk ik.

    Is het ECHT een must dat de lipo niet te veel C levert? Of kan ik hier gewoon een 35c lipo in hangen? (2650 mah ofzo), 4s dus
     
  8. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    GOED

    net even (statisch) getest.

    Met mijn lipo: statisch 51 amp.

    met een verse nieuwe lipo: statisch 53 amp.

    De lipo is 2650 mah, 20c, dus dat is te krap, en ik snap dus dat nu mijn lipo al te snel inzakt... die is gewoon (nu al) kapot.

    Nu sta ik dus voor een groot vraagteken.........

    Als ik een lipo pak met meer c, brand ik dan binnen no time mijn regelaars op?
    Zo ja:

    dan gaat de eurofighter even de koelkast in, en koop ik van de winter 2 niewe regelaars, en een nieuwe (zwaardere, meer c ) accu...

    EDIT: en dan nog, als ik andere regelaars pak, kunnen die motoren dat wel aan??? is 26 amp per motor (statisch dan wel he).....

    HULLUP!!!

    (heeft iemand anders misschien nog testresultaten?)
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2010
  9. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Iemand tips/info?
     
  10. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Is er niemand die me kan helpen hiermee?

    heb contact gezocht met carson, maar die verwijzen me door naar een dealer die 0,0 reactie geeft.....

    ER is ondertussen nog een clublid met een eurofighter, wil ook op 4s blijven vliegen....
     
  11. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    niemand die me kan helpen??? ik wil graag weer met de eurofighter vliegen.... maar met de huidige lipo's gaat dit dus niet :(

    iemand al ervaring met VELEN vlucthen (en dan hoeveel) met een bepaalde 4S (!!) lipo????

    (had nu een 2650 20c turnigy lipo, had er 2 besteld, 1 kwam al met een kapotte cell, andere deed het wel... of kan ik er van uit gaan dat mijn lipo's gewoon slecht zijn?)
     
  12. ultim@te

    ultim@te Guest

    ik heb ook 2 van deze carson eurofighters gehad maar die vlogen met een 3s 2170mha 30c echt voor geen meter.
    als ik hem vol gas weg gooide schraapte hij met vol gas met zijn buikje door het gras met vol up en daarna vloog ie pas .
    als ik er dan de snelheid een beetje inhield dan ging het wel maar met 1 scherpe wending gelijk de snelheid eruit en dan moest je eerst weer snelheid opbouwen .
    je kunt ook niet effe een andere prop proberen he bij dit kistje:D.
    suc6 ermee ik heb ze beide verkocht gelukkig
     
  13. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Dat snap ik niet... die van mij vloog op 3s 2200mah perfect... Niet snel, maar startte echt super easy, en vloog behoorlijk rap.......
    Op 4s is het veel leuker trouwens :p

    Ik heb vandaag een hele tijd met iemand zitten praten enzo over dit probleem, en de conclusie is dat mijn lipo rot is. Had er 2 besteld, 1 was al rot bij aankomst, andere is waarschijnlijk ook niet goed genoeg. Een slechte batch dus.

    Heb nu nieuwe lipo's besteld (gelukkig kon dat er nog af dit seizoen) en hopelijk gaat het daarmee wel goed :)
     
  14. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik vond het geen leuke toestelletje, ik had de prop versie maar hij is vreselijk veradelijk met opgooiën.
    met de prop versie moet je altijd iemand hebben die redelijk goed kan opgooiën en je moet zelf redelijk kunnen vliegen.
     
  15. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    dat is gelukkig bij de EDF versie wel anders :) gooit heel strak en makkelijk op, tolt ook niet weg.
     
  16. ultim@te

    ultim@te Guest

    dit vind ik weer een raar verhaal want ik heb de setup uit 1 kistje er uit gehaald ( de fans en regelaars ) en er een pusher van gemaakt met een graupner Z450 motor , en dit ging probleemloos.
    1 hand de zender op 2/3 gas en met de andere hand een klein duwtje .
    Geen probleem met wegdraaien op zijn koppel ofzo ???
    zo zie je maar er is niks zo veelzijdig als modelvliegen ;).
    cheers !
     
  17. sjoerd16f

    sjoerd16f

    Lid geworden:
    20 aug 2008
    Berichten:
    831
    Locatie:
    Arnhem
    ik heb ook de ef. gehad, maar deze de laaste keer, via een boom weten te landen dus, total loss.
    nu heb ik wel de setup nog, maar ik kan nergens vinden hoeveel stuwkracht deze heeft, want ik wil 1 van die vele mooie depron jets die te vinden zijn op het internet eens proberen te bouwen.

    heeft iemand een leuk idee, of weet iemand hoeveel gram stuwdruk de (pusher) setup heeft?

    groeten sjoerd
     
  18. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Vandaag de eerste vlucht gehad met de nieuwe lipo's. GOEIENDAG........
    hij maakt NOG effe wat meer toeren, regelaars blijven toch goed op temp, en accu wordt handwarm. SUPER dus :D
     
  19. BadBert

    BadBert Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    5.059
    Locatie:
    Hoogerheide (NB) Club: BVL-steenbergen
    Voor de liefhebber, mijn edf eurofighter gaat incl de 2 nieuwe lipos en assan ontvanger in de verkoop.

    intresse? PM
     

Deel Deze Pagina