Castle 80 ICE HV doorgebrand

Bij de gewone ICE kan je het plakbandje (waar ICE) op staat eraf halen en dan schuif je de kapjes van elkaar af.
je schuift de regelaar er horizontaal uit, dus in het verlengde van de kabels.

GJ

Hoe hoger (higher, mehr) de spanning van de motoraccu, hoe minder (lager, less, weniger) stroom een (niet-geschakelde) BEC kan/mag leveren. Geschakelde BECs hebben die beperking niet.
UBEC kun je uitsluiten als je ontvanger en servo's nog werken.

Servo, etc werken blijkbaar nog en hij gebruikt een lose bec dus dat is het niet. Toch ook al is de orginele geschakeld, kwaliteit van gebruikte onderdelen is erg matig en ook al wordt een geschakelde minder warm. warmte van beide gaat naar de alu buitenkant. opgeteld een zwak punt.

Het is al een paar keer vermeld, de betreffende CC ESC is het HV (High Voltage) type. Die heeft geen ingebouwde BEC!

Bij de gewone ICE kan je het plakbandje (waar ICE) op staat eraf halen en dan schuif je de kapjes van elkaar af.
je schuift de regelaar er horizontaal uit, dus in het verlengde van de kabels.

GJ

Zie onderstaande afbeeldingen. Kan ik de kapjes op de esc zonder houder (de onderste) makkelijk verwijderen? Dat moet omdat de esc anders niet in de houder past. Ik wil de esc niet beschadigen vandaar. Bedankt alvast!

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo te zien moet je bij deze eerst de schroefjes losdraaien en dan het plakbandje.
Maar waarom wil je hem eruit hebben?
Gewoon dicht laten en opsturen.

GJ

Zo te zien moet je bij deze eerst de schroefjes losdraaien en dan het plakbandje.
Maar waarom wil je hem eruit hebben?
Gewoon dicht laten en opsturen.

GJ

Ik bedoel het juist andersom; de defecte zit nu in de houder en de nieuwe die ik heb niet. Ik wil de nieuwe in de houder zetten en de defecte opsturen. De vraag is daarom of ik de kapjes van de onderste esc los kan maken om hem vervolgens in de houder te plaatsen (ze moeten er af want anders past hij niet in de houder). Mijn vraag is of en zo ja, hoe ik dat doe zonder de esc te beschadigen. Alvast dank!
grt
Mark

Ik bedoel het juist andersom; de defecte zit nu in de houder en de nieuwe die ik heb niet. Ik wil de nieuwe in de houder zetten en de defecte opsturen. De vraag is daarom of ik de kapjes van de onderste esc los kan maken om hem vervolgens in de houder te plaatsen (ze moeten er af want anders past hij niet in de houder). Mijn vraag is of en zo ja, hoe ik dat doe zonder de esc te beschadigen. Alvast dank!
grt
Mark

Niemand ervaring met de houder en het verwijderen van de kapjes op de zijkanten in verband daarmee?
grt

Check ook even de magneten van je HXT motor. De eerste serie (degene zonder de schroeven door de bel) wilde de bel makkelijk losdraaien, en de magneten leken met de prit stift vastgelijmd. Dit even opnieuw in lijmen en je hebt een betrouwbare motor.
Heeft me (helaas) ook al eens een regelaar gekost (geen CC trouwens).

Vriendelijke groeten,
Aldert

Warning & Recall advisory Castle Creations

kreeg zojuist onderstaande mail van CC.

ICE HV, Mamba XL & Hydra Ice HV
Warning & Recall advisory 2011-03
Aug 20, 2011

The performance of a component used in the Castle ICE HV 60, ICE HV 80, ICE HV 120, ICE HV 160, Mamba XL and HYDRA ICE HV controllers has changed from the original specifications for that part. This tolerance change may lead to failure of the affected controllers.

volledige mail:
mail

Laatst bewerkt:
kreeg zojuist onderstaande mail van CC.

ICE HV, Mamba XL & Hydra Ice HV
Warning & Recall advisory 2011-03
Aug 20, 2011

The performance of a component used in the Castle ICE HV 60, ICE HV 80, ICE HV 120, ICE HV 160, Mamba XL and HYDRA ICE HV controllers has changed from the original specifications for that part. This tolerance change may lead to failure of the affected controllers.

volledige mail:
mail

OK, dank je! Zit niets anders op dan opsturen; hopelijk is hij niet te lang weg...
grt

Alternatief Castle 80 ICE HV?

Weet iemand een goed en gelijkwaardig alternatief voor deze esc en zo ja, waar kan ik die het best kopen?
Alvast bedankt!

Het probleem met de Castle HV regelaars schijnt alleen maar op te treden bij een bepaalde setting, bij andere settings zijn er geen problemen.
Voor de zekerheid halen ze toch maar alles terug.

Alternatieven?
YGE is kwalitatief niet de beste, ook de service is waardeloos.
Voor speedjongens is de regelaar wel OK, daar funktioneert hij goed, hoewel er nu ook al weer rare problemen optreden met de YGE's.

Kontronik, prima regelaar, beetje prijzig.
Schulze, ook prima regelaar, ook beetje prijzig.
Service van beide merken is top.

Het lijkt mij het verstandigst, en goedkoopst, om te wachten op de nieuwe serie Castle HV ICE regelaars, hoewel die er om dit moment nog niet zijn.
Een echt alternatief in die prijsklasse is er gewoon niet.

GJ

het probleem van de CC heeft niks met settings te maken.
De Fet drivers worden niet volgens specificatie geleverd (of het design is fout en heeft niet goed met de variatie in fet drivers rekening gehouden)
maar ze schuiven het op een hardware probleem dat dus bij iedereen kan optreden en meestal vrij snel naar buiten komt.
Castle 120HV Fire.wmv - YouTube

ik heb toch uit zeer betrouwbare bron, iemand die bij castle betrokken is, dat het de settings zijn.
software, dus de aansturing van de fets.
Feit blijft dat er geen goede alternatieven zijn

GJ

Tja, dan proberen ze naar buiten toe de schuld dus af te schuiven?
terugroepactie-castle-creations-hv-regelaars Daar geven ze toch heel duidelijk een toeleverancier de schuld.

En bedoel je overigens user settings of hun eigen firmware settings?
In beide gevallen zou het makkelijker op te lossen zijn dan hoe ze nu de recall hebben georganiseerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken de mail.
Zelf heb ik geen Castle HV regelaars maar ik hoorde alleen maar dat het probleem in de setting zat.
Nou kan het wel zo zijn dat de fets net even anders zijn dan ze gehoopt hadden, dat daardoor bij die ene setting de boel in de fik vliegt.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Amerikanen schuiven vaak de schuld af.
Schuld afschuiven is natuurlijk altijd beter dan zelf de schuld nemen ;-)

GJ

Back