Castle Creations Mamba Monster topic

Kan ook zand/steentje in de fan zijn. Heb ooit ook eentje moeten vervangen, no big deal en zeker geen reden om te verkopen :)
 
Ik vraag me eigenlijk af wat de levensduur is van de lagers uit de Mamba monster 2200Kv? Ik heb een backplate op de motor zitten, rij algemeen op gras en soms op zand/circuit.
 
Hangt er vanaf hoe je ermee omgaat. Als er nooit vuiligheid in zou komen gaan ze erg lang mee hoor. Er komt alleen steeds meer speling op.
 
Castle link heeft weer wat nieuws!! Je kan nu je onboard BEC voltage instellen!!
De standaard van de BEC op mijn MMM is 5,5Volt (e-revo met 2xtraxxas servo's).
Heb nu gelezen op Servo Database - RC Servo Specs and Reviews dat de traxxas servo's in de e-revo maximaal 6 volt kunnen hebben. Heeft het enig effect als ik mijn BEC van mijn MMM op 6Volt zet? Of zijn er juist nadelen als ik het op 6Volt zet? Alvast bedankt!
 
Ik heb het nog nooit eerder gezien, heb van de week nog met castle link gewerkt en heb het toen nog niet gezien voor MMM. De laatste update was vandaag van castle.

Als ik de BEC op 6V zet zou die dan ook warmer worden?? Of zou het juist de warmte tegen gaan?
 
Zou hooguit wat minder warmte moeten genereren aangezien het voltage minder omgezet hoeft te worden.


De servo zouden wel wat sneller moeten reageren op 6V ipv. 5,5V .
 
*noot* algemeen bekend dat de bec van de mmm niet zo goed is , de spanning wel nog wel eens inzakken, bij dubbele servo's , of een servo die veel stroom trekt, wat weer signaal verlies tot gevolg heeft, daarbij kan de bec geen grote ampere's leveren zeker met dubbele servo , tis al meerdere malen besproken, maar een externe bec is de betere oplossing .Zeker als je een spektrum ontvanger gebruikt .
 
Laatst bewerkt:
oke bedankt! Zie dus alleen maar voordelen dus ga het uitproberen ;)

Weet jij ook toevallig of het mogelijk is om lijm (secondelijm) op de printplaat te doen? Heb het al eerder gevraagd, maar nog steeds niet 100% zeker van. Ik kan ook niet achterhalen wat nou de smelt temperatuur is van de lijm die ik zelf heb(aangezien ik het van de aldi vandaan heb). Op internet kom ik wel het een en andere tegen dat het rond de 90Graden ligt...
 
oke bedankt! Zie dus alleen maar voordelen dus ga het uitproberen ;)

Weet jij ook toevallig of het mogelijk is om lijm (secondelijm) op de printplaat te doen? Heb het al eerder gevraagd, maar nog steeds niet 100% zeker van. Ik kan ook niet achterhalen wat nou de smelt temperatuur is van de lijm die ik zelf heb(aangezien ik het van de aldi vandaan heb). Op internet kom ik wel het een en andere tegen dat het rond de 90Graden ligt...

Als je printplaat 90 graden wordt heb je zoiezo een probleem;)
 
@Qracing, idd dacht ik ook al aan :p.
@Savage het is voor een kunstof houdertje vast te zetten en nog een ander dingetje onder op het printplaatje.
 
Ik kan ook niet achterhalen wat nou de smelt temperatuur is van de lijm die ik zelf heb(aangezien ik het van de aldi vandaan heb). Op internet kom ik wel het een en andere tegen dat het rond de 90Graden ligt...
De meeste lijmen verliezen hun kleefkracht richting 100graden. De werking wordt al fors minder als ze warm worden. Vandaar dat je banden van de velg kunt trekken als je ze in kokend water legt.
Ik had laatst een flesje CA dat lekte zonder dat ik er erg in had. Ik pakte het flesje en daarna een modelauto. Toen zat ik met 4 vingers muurvast aan die auto :shock::hammer::oops:
Met geen mogelijkheid los te krijgen. Toen mijn hand + auto onder de hete kraan (eventjes maar hoor) en ik kon m'n vingers lostrekken.
 
Heb even klein uitprobeersel gedaan. Druppel lijm op mijn behuizing van m'n werklamp gedaan. Deze een tijdje laten staan maar niet echt te merken dat het los komt(en zo'n lamp wordt toch aardig warm). Denk wel dat het moet lukken op m'n esc.

Tevens zie je ook vaak dat de regelaar waterproof wordt gemaakt met plasti-dip. Heb even specs opgezocht van plasti-dip en deze smelt ook rond de 90 graden.
 
Lol ... Zoiets ken ik ook nog wel ....... Met een grote fles CA van Hobbyking banden lijmen , express de dunste variant kiezen omdat dat zo lekker overal tussen kan kruipen ;)

Bezig met lijmen , niet opletten bij het openhouden van de bead en ineens vastzitten met je palm aan een band en velg :rolling: Was wat van die lekkere dunne en vooral heel snel drogende lijm tussen velg en bead vandaan gekomen.
 
Heeft iemand enig idee wat het beste te gebruiken is bij timing voor een ERBE?
Zelf rij ik zo af en toe op asfalt, op een circuit, en meestal op rechte stuk gras gecombineerd met heuvels. Zat zelf te denken aan 5 of 0... 0 trekt me meer aan omdat me motor dan een hoge efficiëntie heeft.
 
Back
Top