Castle Creations Mamba Monster topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door bricks, 29 nov 2009.

  1. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Dan de behuizing nalopen , de fan loopt daar tegenaan in de binnenzijde en/of schoonmaken ,

    Wat moet ie kosten dan ?
     
  2. PieterVds

    PieterVds

    Lid geworden:
    3 okt 2009
    Berichten:
    546
    Locatie:
    Brugge
    besteld :)
     
  3. Stewie

    Stewie

    Lid geworden:
    23 mei 2010
    Berichten:
    2.296
    Locatie:
    Koersel
    Kan ook zand/steentje in de fan zijn. Heb ooit ook eentje moeten vervangen, no big deal en zeker geen reden om te verkopen :)
     
  4. alfred.los

    alfred.los

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    381
    SKYRC (SK-ES18C100) TORO 8 1/8th Scales 150A Brushless

    is een erg goede regelaar, goede ervaringen mee
     
  5. heavy

    heavy

    Lid geworden:
    24 feb 2004
    Berichten:
    87
    Vanmorgen mijn 2200kv Mamba opgehaald bij de LHS ;-)
    Hopelijk van het weekend even tijd om te "spelen"
     
  6. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik vraag me eigenlijk af wat de levensduur is van de lagers uit de Mamba monster 2200Kv? Ik heb een backplate op de motor zitten, rij algemeen op gras en soms op zand/circuit.
     
  7. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    Hangt er vanaf hoe je ermee omgaat. Als er nooit vuiligheid in zou komen gaan ze erg lang mee hoor. Er komt alleen steeds meer speling op.
     
  8. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Castle link heeft weer wat nieuws!! Je kan nu je onboard BEC voltage instellen!!
    De standaard van de BEC op mijn MMM is 5,5Volt (e-revo met 2xtraxxas servo's).
    Heb nu gelezen op Servo Database - RC Servo Specs and Reviews dat de traxxas servo's in de e-revo maximaal 6 volt kunnen hebben. Heeft het enig effect als ik mijn BEC van mijn MMM op 6Volt zet? Of zijn er juist nadelen als ik het op 6Volt zet? Alvast bedankt!
     
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Das niks nieuws hoor.........

    Maar 6V zou wel beter moeten werken idd.
     
  10. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb het nog nooit eerder gezien, heb van de week nog met castle link gewerkt en heb het toen nog niet gezien voor MMM. De laatste update was vandaag van castle.

    Als ik de BEC op 6V zet zou die dan ook warmer worden?? Of zou het juist de warmte tegen gaan?
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zou hooguit wat minder warmte moeten genereren aangezien het voltage minder omgezet hoeft te worden.


    De servo zouden wel wat sneller moeten reageren op 6V ipv. 5,5V .
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    *noot* algemeen bekend dat de bec van de mmm niet zo goed is , de spanning wel nog wel eens inzakken, bij dubbele servo's , of een servo die veel stroom trekt, wat weer signaal verlies tot gevolg heeft, daarbij kan de bec geen grote ampere's leveren zeker met dubbele servo , tis al meerdere malen besproken, maar een externe bec is de betere oplossing .Zeker als je een spektrum ontvanger gebruikt .
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  13. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    oke bedankt! Zie dus alleen maar voordelen dus ga het uitproberen ;)

    Weet jij ook toevallig of het mogelijk is om lijm (secondelijm) op de printplaat te doen? Heb het al eerder gevraagd, maar nog steeds niet 100% zeker van. Ik kan ook niet achterhalen wat nou de smelt temperatuur is van de lijm die ik zelf heb(aangezien ik het van de aldi vandaan heb). Op internet kom ik wel het een en andere tegen dat het rond de 90Graden ligt...
     
  14. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Als je printplaat 90 graden wordt heb je zoiezo een probleem;)
     
  15. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Zal vast wel gaan... Zou alleen wel heel voorzichtig zijn met hoeveel je gebruikt .....
     
  16. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    @Qracing, idd dacht ik ook al aan :p.
    @Savage het is voor een kunstof houdertje vast te zetten en nog een ander dingetje onder op het printplaatje.
     
  17. DJLeonardo

    DJLeonardo

    Lid geworden:
    24 jun 2009
    Berichten:
    2.210
    Locatie:
    Bollenstreek
    De meeste lijmen verliezen hun kleefkracht richting 100graden. De werking wordt al fors minder als ze warm worden. Vandaar dat je banden van de velg kunt trekken als je ze in kokend water legt.
    Ik had laatst een flesje CA dat lekte zonder dat ik er erg in had. Ik pakte het flesje en daarna een modelauto. Toen zat ik met 4 vingers muurvast aan die auto :shock::hammer::oops:
    Met geen mogelijkheid los te krijgen. Toen mijn hand + auto onder de hete kraan (eventjes maar hoor) en ik kon m'n vingers lostrekken.
     
  18. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Heb even klein uitprobeersel gedaan. Druppel lijm op mijn behuizing van m'n werklamp gedaan. Deze een tijdje laten staan maar niet echt te merken dat het los komt(en zo'n lamp wordt toch aardig warm). Denk wel dat het moet lukken op m'n esc.

    Tevens zie je ook vaak dat de regelaar waterproof wordt gemaakt met plasti-dip. Heb even specs opgezocht van plasti-dip en deze smelt ook rond de 90 graden.
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Lol ... Zoiets ken ik ook nog wel ....... Met een grote fles CA van Hobbyking banden lijmen , express de dunste variant kiezen omdat dat zo lekker overal tussen kan kruipen ;)

    Bezig met lijmen , niet opletten bij het openhouden van de bead en ineens vastzitten met je palm aan een band en velg :rolling: Was wat van die lekkere dunne en vooral heel snel drogende lijm tussen velg en bead vandaan gekomen.
     
  20. WonderTiger

    WonderTiger

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    3.718
    Locatie:
    Zaandam
    Heeft iemand enig idee wat het beste te gebruiken is bij timing voor een ERBE?
    Zelf rij ik zo af en toe op asfalt, op een circuit, en meestal op rechte stuk gras gecombineerd met heuvels. Zat zelf te denken aan 5 of 0... 0 trekt me meer aan omdat me motor dan een hoge efficiƫntie heeft.
     

Deel Deze Pagina