Castle Creations Mamba Monster topic

Ik ga denk ik deze settings uitproberen:

-Auto-lipo: 3.4Volts/cell
-Brake amount: 40%
-Drag brake: 0%
-Reverse power: 30%
-Punch Control: 40%
-Timing: Low(5)
-Start power: Low (iemand enig idee of dit veranderd moet worden?)
-Bec voltage: 6.0Volt
-Throttle/brake curve: Exponentieel (wordt waarschijnlijk gebruikt met +25% EPA expo op m'n zender)

Zijn dit een beetje redelijke settings voor circuit rijden/'licht' bashen? En wat doet bijvoorbeeld -25% expo?? Ik weet dat +25% soepeler optrekt.
Zat zelf te denken aan dit:
+25%= http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Exp.png
-25%= http://www.ahafysica.nl/basis formules/exponentiele nivelering tau (2gif).gif

Kwam toevallig ook deze site nog tegen, wordt alles nog eens goed uitgelegd:
CASTLE LINK GUIDE
 
Regelaar of motor kaduuk?

Sinds een paar dagen vindt mijn ESC het prettig om te gaan roken terwijl hij moet rijden. Als ik hem niet gelijk uitschakel vliegt hij in de hens!!!

Wat zie ik en wanneer gaat t mis?

De bullet connectoren van de mamba zijn bij de zwarte en rode stekker, zwart uitgeslagen. Op de ESC zijn deze aan de binnenkant ook zwart. Zodra ik de witte kabel in de ESC vast zet en deze aanzet, gaat de regelaar bij de - (negatief) kabel vonken, roken en vervolgens fikken!

Waarschijnlijk zijn alle drie de kabels, zwart, rood en wit naar de motor, tijdens een crash beschadigt geraakt en ik wil deze, om dingen uit te sluiten, vervangen. Hoe krijg ik de zijkant van de motor open waar de kabels uitkomen? De schroeven zijn het probleem niet maar waar haal ik dat plaatje los?

Heeft iemand anders nog tips?

betreft een:

E-maxx Brushless 3908
Mamba Monster Monstertruck
Savox SC-1268SG Servo
meerder 2S lipo's
Originele Traxxas 2.4Ghz ontvanger


Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Tip: Niet meer aansluiten (had je naar de eerste keer vonken al niet meer moeten doen) en opsturen naar CC


Ik ben er ook bang voor dat ik hem moet opsturen en dan voor weet ik t hoelang kwijt ben...Enige probleem is wel, dat ik de maxx via dit forum heb gekocht en die persoon geen facturen meer heeft....

Heeft er iemnd hier nog een tweede hands setje in de aanbieding? Ook kopie van een factuur zou welkom zijn ;)
 
Is het eigenlijk mogelijk om de draden van de motor te vervangen? Kan me voorstellen dat hij met Trail and error dingen wil uitsluiten en er achter wil komen of het de regelaar is of de motor. Opsturen kan altijd nog.
Want wat is nu de boosdoener van de twee?
 
De kans dat het de motor is acht ik vrij klein , denk eerder dat de ESC gewoon in sluiting staat aangezien de vonken komen zodra de motor wordt aangesloten nog zonder gas te geven.
 
Maar die vonkt niet met alleen lipo's er aan, pas als de motor erbij komt, komen ook de vonken. Geeft dus de twijfel over de motor. Of begrijp ik iets niet.
 
Je begrijpt inderdaad iets niet .....

Op het moment dat je de motor inplugt worden de stroomcircuits gesloten en ontstaat dus de kortsluiting.
 
Net de regelaar en alleen de motor (de drie stekkers) aangesloten met twee lipo's aangesloten.
Volgorde van kleuren maakte niets uit, gaat fikken als de drie kabels in de ESC zitten en deze aan gaat.

Toch heb ook ik nog mijn twijfels over wat ik naar CC ga sturen. Kunnen de kabels en of Bullet Connectoren ook niet een veroorzaker van dit alles zijn?
Heeft er iemand nog tips om dit te kunnen uitsluiten? Ik zag elders op dit forum een link met daarin een tutorial om je motor te laten draaien met een boormachine (!) en deze vervolgens te kunnen doormeten??????? anyway, alle tips zijn welkom!

<edit> lees net de post van Savage.. toch de ESC blijkbaar </ecit>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zit hem in het feit dat de vonken al komen zonder dat er gas wordt gegeven gelijk bij het aansluiten van de accu/stroom op de regelaar zetten , DAT geeft aan sluiting in de regelaar.

Zouden de vonken ontstaan bij gasgeven zit het in de motor.
 
Hallo,
Ik heb een MMM esc die ik vandeweek open heb gemaakt. Nu zijn er 2 van die clipjes afgebroken die de case op elkaar houden. Ik heb dit al eens eerder gehad en vindt dit best wel een zwak punt. Vind het een beetje onzin om nu een nieuwe case te kopen als het geen kwaad kan? Of is het echt belangrijk dat het heel is voor de stevigheid (MMM zit met e-revo mount vast).
 
Lijkt me dat een externe BEC niet veel meer kost dan dat cap pack.
Zou een BEC nemen, ben je zeker dat je ontvanger en servo op spanning blijven. Zo een cap pack is altijd gokken natuurlijk.
 
Back
Top