Castle Creations Mamba Monster topic

Ik laat het middendif voorlopig zoals het is. Zal eerst met een paar andere parameters de wegligging naar mijn hand zetten. Je moet niet te veel tegelijk veranderen, anders kan je de verschillende effecten niet beoordelen. En puch control aanpassen is zo gepiept.

Laatst bewerkt:
Je moet een gulden middenweg vinden tussen power of steering en power on steering :p
Hoe dunner de diff olie, hoe meer tractie er naar de voorwielen gaat. Hoe dikker, hoe meer tractie naar de achterwielen.
Redline Racing RC Track • View topic - 1/8th Diff Tuning

daar heb je gelijk in, ik duide juist op deze uitspraak. :) (zal dan wel een typfout zijn neem ik aan? :) )

Dus meer power on steering wil je? Dan heb je dikkere olie nodig :p

Nard rijdt op de 4S versie in zijn AE r8 truggy en hij heeft er geen problemen mee. Ik zelf heb de S4 versie gekocht voor mijn buggy conversie. Ik wacht alleen nog op mijn MMM set en dan kan ik ook rijden.
Als 4S lukt, dan is 5S zeker geen probleem!

Hoi

Het gaat niet om het aantal sellen dat geloof ik wel. Ik heb nu ook 4s maar wil er een 5s bij hebben. Het is een 20c lipo is dat voldoende of kan ik beter niet van dit leuke prijsje gebruik maken en meer uitgeven?

Nard rijdt op de 4S versie in zijn AE r8 truggy en hij heeft er geen problemen mee. Ik zelf heb de S4 versie gekocht voor mijn buggy conversie. Ik wacht alleen nog op mijn MMM set en dan kan ik ook rijden.
Als 4S lukt, dan is 5S zeker geen probleem!

En wanneer is die af, denk je? :) Ben wel benieuwd er naar. En niet vergeten dat je bij een zelf gemaakte conversie niet snel op moet geven, er wilt in het begin nog eens iets mis gaan :p

Hoi

Het gaat niet om het aantal sellen dat geloof ik wel. Ik heb nu ook 4s maar wil er een 5s bij hebben. Het is een 20c lipo is dat voldoende of kan ik beter niet van dit leuke prijsje gebruik maken en meer uitgeven?
De lipo's die nard en ik hebben zijn ook 20C. Dus 100A continue, 150A burst. Het verschil bij 5S is dat voor hetzelfde vermogen te leveren er minder stroom nodig zal zijn (P = U.I). Dus als het met 4S lukt, dan lukt het zeker met 5S.
En wanneer is die af, denk je? :) Ben wel benieuwd er naar. En niet vergeten dat je bij een zelf gemaakte conversie niet snel op moet geven, er wilt in het begin nog eens iets mis gaan :p

Ik heb uit carbon al een nieuwe servo tray gemaakt. Uit datzelfde carbon heb ik dit weekend 2 plaatjes gemaakt en aan elkaar gekleefd met epoxy. Nuja heb ik 5mm dik carbon waaruit ik dan de motormount kan maken. Dat is niet te plooien :p
Ik ga doorgaan met bouwen als mijn MMM set hier is. Ik las op RCmonster dat MMM geen stock meer had ofzo? Klopt dat? Als dat zo is zal ik nog lang moeten wachten :(
De batterij tray zou ik graag als maken, maar ik zou graag willen proefpassen met de ESC.
In ieder geval, neem maar een abbo hierop: ombouwverslag-nitro-buggy-naar-brushless-phaser-4-rs-update :D

Laatst bewerkt door een moderator:
zo deze 5s lipo zwaar genoeg zijn voor de MMM 2200 in mijn Losi 8t truggy??

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 5S 20C Lipo Pack $38.67 mooi prijsje nu!!!!

5S lijkt mij een beetje overkill....
20C zal het ook aardig zwaar krijgen.
Een kennis van mij rijd met een 2200 en 4S 35C, 25C was zelfs aan de krappe kant ( met een tekin combo ).
Op manege ondergrond snelheid van geklokt van 70Kmh, met mijn losi 1.0 truggy ter verglijk met (MGM en neu)1650 op 5S rond de 68 Kmh.
Kun je nagaan wat die van jouw moet gaan doen :cool:
Ik zou voor 30C of hoger gaan.

5S lijkt mij een beetje overkill....
20C zal het ook aardig zwaar krijgen.
Een kennis van mij rijd met een 2200 en 4S 35C, 25C was zelfs aan de krappe kant ( met een tekin combo ).
Op manege ondergrond snelheid van geklokt van 70Kmh, met mijn losi 1.0 truggy ter verglijk met (MGM en neu)1650 op 5S rond de 68 Kmh.
Kun je nagaan wat die van jouw moet gaan doen :cool:
Ik zou voor 30C of hoger gaan.

Nitromania? :p
Goh, ik heb resultaten gezien van eagle tree logger op rcmonster en die pieken gaan tot 120A voor een buggy. En dat zijn pieken geen seconde duren. Dusja met 30C burst kom je infeite toe. Als het echt voor competitie is zal je misschien wel wat verschil voelen in 30C vs 20C, maar om te oefenen en om voor het plezier te rijden trekken die 20C's het wel. Nard rijdt zelf op 20C met zijn truggy en de lipo's worden niet heet. Gewoon normale temp.

De lipo's die nard en ik hebben zijn ook 20C. Dus 100A continue, 150A burst. Het verschil bij 5S is dat voor hetzelfde vermogen te leveren er minder stroom nodig zal zijn (P = U.I). Dus als het met 4S lukt, dan lukt het zeker met 5S.

Ik heb uit carbon al een nieuwe servo tray gemaakt. Uit datzelfde carbon heb ik dit weekend 2 plaatjes gemaakt en aan elkaar gekleefd met epoxy. Nuja heb ik 5mm dik carbon waaruit ik dan de motormount kan maken. Dat is niet te plooien :p
Ik ga doorgaan met bouwen als mijn MMM set hier is. Ik las op RCmonster dat MMM geen stock meer had ofzo? Klopt dat? Als dat zo is zal ik nog lang moeten wachten :(
De batterij tray zou ik graag als maken, maar ik zou graag willen proefpassen met de ESC.
In ieder geval, neem maar een abbo hierop: ombouwverslag-nitro-buggy-naar-brushless-phaser-4-rs-update :D

Abbo's neem ik niet, zelfs niet op een forum :p

Wat bedoel je met de zin: "Ik las op RCmonster dat MMM geen stock meer had ofzo?"? Dat RC-Monster geen in stock meer heeft of dat Castle Creations er geen meer heeft?
Waar heb je de set besteld? (Of heb je hem nog niet besteld? Is me niet helemaal duidelijk :p)

Laatst bewerkt door een moderator:
Abbo's neem ik niet, zelfs niet op een forum :p

Wat bedoel je met de zin: "Ik las op RCmonster dat MMM geen stock meer had ofzo?"? Dat RC-Monster geen in stock meer heeft of dat Castle Creations er geen meer heeft?
Waar heb je de set besteld? (Of heb je hem nog niet besteld? Is me niet helemaal duidelijk :p)

Iemand had zijn esc opgefikt en ingestuurd. Hij kreeg de melding dat er momenteel geen meer in voorraad werden. De ESC heb ik besteld bij aerobertics en komt via deze imorteur: Beez2b : Losi, Nosram, Spektrum?
Ik heb al gemaild naar aerobertics, maar hij kan ook niet nagaan hoelang het nog kan duren.
Geen idee of de spullen die beez2b werkelijk van castle kome of van een andere grote leverancier. De MMM set heb ik op 28/12/09 besteld. Ik hoop alleen dat het een beetje vlot want ik heb komende week vakantie en ik had graag kunnen bouwen/rijden.

Nitromania? :p
Goh, ik heb resultaten gezien van eagle tree logger op rcmonster en die pieken gaan tot 120A voor een buggy. En dat zijn pieken geen seconde duren. Dusja met 30C burst kom je infeite toe. Als het echt voor competitie is zal je misschien wel wat verschil voelen in 30C vs 20C, maar om te oefenen en om voor het plezier te rijden trekken die 20C's het wel. Nard rijdt zelf op 20C met zijn truggy en de lipo's worden niet heet. Gewoon normale temp.

Inderdaad Nitromania en de komende no-nitro race's.
Als fun rijder is 20C waarschijnlijk toereikend, maar wil je race's gaan rijden dan weet ik het niet zo.
Bij het uitlezen ( tekin en MGM ) pieken van 230 Amps.......
Lipo's, regelaar en motor werden niet te warm ( regelmatig gecontroleerd met temp. gun)

wat is het verschil tussen competitie en lekker voor de fun je lipo leeg trekken?? Competitie is toch een min 7/8 rijden als het voor de fun is gaat de lipo helemaal leeg.

Competitie is vaak meer belastend. Volop optrekken af remmen en dat enkele minuten non-stop. Zo rij ik nooit met mijn wagens in ieder geval. Probeer sowieso altijd zo weinig mogelijk te remmen aangezien dat belastend is voor het hele systeem.

Competitie is vaak meer belastend. Volop optrekken af remmen en dat enkele minuten non-stop. Zo rij ik nooit met mijn wagens in ieder geval. Probeer sowieso altijd zo weinig mogelijk te remmen aangezien dat belastend is voor het hele systeem.

+1

Altijd uit laten rollen dat ding :p (Tenzij het niet anders kan natuurlijk)

Back