Castle Creations Mamba Monster topic

dat is gekomen vanaf ik de esc heb verbonden met de castle link, misschien dat iemand daarmee kan zeggen wat het zou kunnen zijn?
Heb je toevallig geen firmware update gedaan? Het is mogelijk dat er een fout ontstaat bij de update waardoor het stuurprogramma corrupt is. Probeer eerst eens van gewoon met de castle link alle standaard instellingen terug te zetten (als hij herkend wordt tenminste) en als hij dan nog niet werkt kan je proberen van er de laatste (niet bèta) firmware op te zetten.

Heb je toevallig geen firmware update gedaan? Het is mogelijk dat er een fout ontstaat bij de update waardoor het stuurprogramma corrupt is. Probeer eerst eens van gewoon met de castle link alle standaard instellingen terug te zetten (als hij herkend wordt tenminste) en als hij dan nog niet werkt kan je proberen van er de laatste (niet bèta) firmware op te zetten.

ja ik had een update gedaan, en sinds dan gaat hij niet meer. ik kan de esc nog verbinden met mijn pc maar vanaf ik iets wil doorsturen zegt hij dat de verbinding verbroken is. ik kan dus ook niets de gewone weer doorsturen...

als ik gewoon 4 batterijen in mijn zender steek werkt de sturing wel zoals het moet dus het licht niet aan mijn zender.

ja ik had een update gedaan, en sinds dan gaat hij niet meer. ik kan de esc nog verbinden met mijn pc maar vanaf ik iets wil doorsturen zegt hij dat de verbinding verbroken is. ik kan dus ook niets de gewone weer doorsturen...

als ik gewoon 4 batterijen in mijn zender steek werkt de sturing wel zoals het moet dus het licht niet aan mijn zender.
Het probleem lijkt me nu duidelijk, maar ik zou toch Castle contacteren en als het nodig is de regelaar opsturen...

Het probleem lijkt me nu duidelijk, maar ik zou toch Castle contacteren en als het nodig is de regelaar opsturen...

heb hun al gecontacteerd me geen antwoord..

nu heb ik een beetje gesleutelt en de esc doet het al wat beter, als hij niet is aangesloten met de ontvanger werkt hij zoals het moet.
maar als ik het draadje van de esc in de ontvanger steek is het nog steeds het oranje lichte dat aan het flikkeren is.
misschien toch iets met de zender?

MMM

awel.vandaag 2setjes 3s lipokes weesten leegrijden.
en tot mijn verbazing was er in elk setje een sell die lager is dan de rest.
dus op 2X3 S lipo 1s op 3V en al de rest op 3.6v
op het andere setje ook identiek.
ik heb er nooit eerder last van had .ik heb ook niks veranderd.
de lipocutoff staat op auto!geeft mooi zijn 6sellen aan.
iemand die weet in welke richting ik mag zoeken voor dit ?

Waar lees je de voltages mee uit? Ik heb een lipo checker die dat van het ene op het andere moment ineens deed...

Vandaag met de Flux en RC8Te gereden. Nadat de Flux leeg was ik de LiPo's (2*2S) via de auto accu geladen. Ik ondertussen mijn 1*4S erin doen met een verloopje maar dat werkte om de een of andere reden niet. Nou ja, ik dus maar de met de RC8Te gaan rijden en wachten totdat de andere LiPo's vol waren. Nadat ze vol waren weer aangesloten en de ESC wilde niet meer aan ... heel vreemd. De witte rook zit er nog gewoon in.

lipo checker van bmi.

het is precies het dagje niet.
wat bedoel je met de witte rook zit er nog gewoon in?

dafke: hoe oud is je lipo al?

nard: als je met zo een verloopje werkt om hem op 1 lipo te laten rijden moet je oppassen met de aansluiting dat de rode draad van je lipo zeker naar de rode van je esc gaat.
ik had ze per ongeluk ook eens andersom gezet en dat was ook een goede knal en rook.
wat is verder mis met je esc?

de lipos zijn 3 maanden oud en hebben er 14 ladingen opzitten.
het raare is dat de setjes het beide hebben en dat het steeds de eerste sell is dat volgt op de rode kabel van de regelaar.
heel raar.

dafke: hoe oud is je lipo al?

nard: als je met zo een verloopje werkt om hem op 1 lipo te laten rijden moet je oppassen met de aansluiting dat de rode draad van je lipo zeker naar de rode van je esc gaat.
ik had ze per ongeluk ook eens andersom gezet en dat was ook een goede knal en rook.
wat is verder mis met je esc?

de lipos zijn 3 maanden oud en hebben er 14 ladingen opzitten.
het raare is dat de setjes het beide hebben en dat het steeds de eerste sell is dat volgt op de rode kabel van de regelaar.
heel raar.

heb je het ook als je je lipo's balanceerd? en heb je daar problemen mee als je rijd of niet?

nee.het is de allereerste keer dat ik dit voorheb.het probleem is dat de cutoff de laagste sell leest.dus als die op 3v staat.is al de rest maar voor 3/4 leeg.dus minder lang rijden.de power is er wel!
ik heb ze nu weer gebalanceerd.en zal morgen ze leegrijden.
ben benieuwd.

nee.het is de allereerste keer dat ik dit voorheb.het probleem is dat de cutoff de laagste sell leest.dus als die op 3v staat.is al de rest maar voor 3/4 leeg.dus minder lang rijden.de power is er wel!
ik heb ze nu weer gebalanceerd.en zal morgen ze leegrijden.
ben benieuwd.

dat is inderdaad lastig, misschien een paar keer balanceren. het is ook wel raar dat het met alle 2 de batterijen hetzelfde is. heb je zo een usb link voor je mmm? anders eens alles op standaard instellingen zetten?

hoi nick
had ik al gedaan.nu moet ik het wel nog testen.
dit is voor morgenmiddag.

dat is inderdaad lastig, misschien een paar keer balanceren. het is ook wel raar dat het met alle 2 de batterijen hetzelfde is. heb je zo een usb link voor je mmm? anders eens alles op standaard instellingen zetten?

De mmm kan niet per cel lezen, want hij werkt niet op de balans aansluiting. Als ik het zo lees is er maar een diagnose, je hebt een slechte cel in je pakket zitten. 3Volt in een cel is dodelijk voor de cel. Zeker als je dat in rust meet. Onder belasting zal het nog minder zijn, waardoor de LVC ingrijpt

wat bedoel je met de witte rook zit er nog gewoon in?
Nou, electro werkt op witte rook, want zo snel als de witte rook er uit komt werkt het niet meer ;)

Vreemde aan mijn ESC is dat wanneer ik de twee 2S LiPo's er op aan sluit het ook niet meer werkt ...

als je goed leest dan zie je dat dit de eerste keer is .bij beide setjes!
op de eerstevolgende sell na de + regelaar.dat er nu ineens 2 lipos kapot zijn op identieke manier.en dan nog direkt na elkaar geloof ik niet veel van.
morgen testen op beide mamba regelaars.dan weet ik het sebiet of het aan de regelaar gaat liggen

Stroom is niet zo selectief, dat er een relatie kan zijn met de aansluiting op de regelaar. M.a.w. het dondert een accucelletje niet of ie nou als eerste of als laatste in een pakketje zit.
De MMM meet de totale spanning. Op 6s meet hij bij starten 25.2V. Hij "weet" dan dat er 6 cellen op aangesloten zijn. Als jij je afslag instelt bij 3.2V, grijpt de LVC dus in bij 19.2V. Als je echter al 2 cellen hebt die slecht zijn, en eigenlijk meteen terugvallen naar 3.0V (of nog lager, 1.2?), dan zal de LVC ook dan inschakelen bij 19,2V, oftewel bij 2*1.2+4*4.2, oftewel terwijl de andere cellen nog 100% vol zijn.
Dat is mijn diagnose. Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten als je een andere esc gebruikt.

Als ik het zo lees is er maar een diagnose, je hebt een slechte cel in je pakket zitten. 3Volt in een cel is dodelijk voor de cel. Zeker als je dat in rust meet. Onder belasting zal het nog minder zijn, waardoor de LVC ingrijpt
Als een lipo lange tijd aan 3 volt rust kan dat inderdaad schadelijk zijn, maar dan is het wel vreemd dat die met 3.6v/cel het ook niet doet...

yep.heel raar
en volgens brick leest de regelaar geen cellen.maar dan vraag ik mij af
hoe het komt dat bijde op 10,2v staan.dus hij is gestopt op 3V 3,6V 3,6v
.straks weten we meer!ik ben ook benieuwd naar de uitkomsten

Back