Catfish club 20 racer bouwproject

Als hij warm is, geeft hij makkelijker vermogen af. Dan heb je dus meer power in je servo's. Dan zou je strakker moeten kunnen vliegen.

Maar dat is maar een theorie;-)
 
OK, Catfish has flown hehehe met dank aan Robbert v.d. B., Rob M. en Rob D. (3x Rob is scheepsrecht)
4 vluchtjes gemaakt vandaag. Vliegt als een streep! :cool:

Het was een verademing om na het gekluns met de Stiletto met de Catfish te kunnen vliegen, echt super. Geen poespas met moeilijk opgooien: gewoon vliegen. Dat wordt dus lekker rondjes club 20 knallen zondag a.s. op de Peel. :rolling:

Nou, wat mij betreft is dit bouwverslagje compleet (althans mijn aandeel hierin).
Nog een oproep aan Nico: probeer voorbij die digi fobie te komen en upload ook wat fotootjes van je Catfish. Zou leuk zijn.

Nog even een fotootje van vanmiddag:
P1000272.jpg


Groeten,
Peet
 
Ziet er goed uit pete, ik zal wat foto's proberen up te loaden. Helaas heb ik de ontvanger nog niet die krijg ik morgen. Daarna ga ik ook test vliegen.
Was wel winderig en turbulent vandaag. Maar daar heeft zo'n club20 geen last van.
Ik krijg mijn flowline met ops niet goed lopen, weet nog niet of ik meevlieg zondag.
Wel vandaag met q500 en e2k gevlogen.
 
Ziet er strak uit! Jammer van de verf natuurlijk, maar daar zie je met +200km/h toch niks meer van. 8-) En wat is de gemiddelde levensduur van zo'n Catfish? ;)
 
Ik heb net ook weer wat rondjes gevlogen maar de flutter blijft terug komen als de motor goed begint te lopen.....
Maar het kistje vliegt super met de naald een halve slag verder open hahah:)

Maar ik vlieg zondag niet mee met de club 20 dus alleen Q500 voor mij.
 
Huh? Ik dacht dat jij nog een paar club 20 kisten op voorraad had??

Klopt, maar geen extra helpers op voorraad en mijn Ouders komen dik keer niet.
En ik wilde toch wel met mijn nieuwe kistje vliegen maar dat lukt zo niet.
Of ik moet de motor zo rijk zetten dat niet gaat flutteren!

Martijn
 
Laatst bewerkt:
De mijne vliegt nu ook, hij is lekker fel op hoogteroer en tegenvallend traag op aileron. Dat is wel even wennen als je de oude club20 racers met kleine sanwijdte gewend ben. Ik heb nog niet echte pylonrondjes kunnen vliegen. Vliegt wel zeer snel en makkelijk, als de motor afslaat zweeft hij zeer goed en lang. Alleen de motor liep niet goed, slaat steeds af en is moeilijk af te stellen.
 
Nico, ik heb afgelopen zondag meegevlogen met de club20 op de Peel. Hij vliegt super en de Rossi die erop zit gaat ook als de brandweer. Al met al toch weer even een factor sneller dan Quickie, maar wel kicken. Na drie races is die nog heel :-) Dit in tegenstelling tot mijn zender die gaf zondag er de brui aan i.v.m. de regen.
 
Helaas lag ik zondag ziek op bed maar zoniet had ik toch niet meegedaan zondag met club 20 , de motor loopt niet goed ( bleek een lek tankje ) en ik wil het parcour er eerst goed in hebben voor ik meedoe. Ze vliegen inderdaad een heel stukje harder en strakker als q500, eigenlijk ook leuker, lijkt meer op f3d. Ook het landen is gemakkelijker, je kan ook nog eens in een weiland oefenen. Leuke klasse jammer dat het niet veel meer wordt gevlogen. Wat is er met je zender?
 
Na 3 races club 20 heb ik het toestel nog goed aan de grond kunnen zetten. Toen ik hem oppakte bleek de ailerons control van rechter stick naar linker stick verhuisd te zijn. Had nu op links ailerons en hoogte roer gemixt :confused:. True single stick zal ik maar zeggen. Maar goed, bleek vocht in de zender. Robbert was zo sportief om me zijn setje te lenen. En na enig sleutelen kon ik toch nog meedoen met Q500. Eerste race met een ongetrimde kist, heeft ook wel zo zijn uitdagingen :mrgreen:

Zender doet het nu wel weer, maar ik ga er geen Quickie of club 20 meer mee vliegen. Het was toch al een oudje en ik vertrouw hem nu niet meer. Heb een nieuwe besteld.

Jammer dat je niet mee deed, een geduchte tegenstander minder dat wel. Maar in Wijchen ben je er toch weer bij? Lekker raggen...


Peet
 
De mijne vliegt nu ook, hij is lekker fel op hoogteroer en tegenvallend traag op aileron. Dat is wel even wennen als je de oude club20 racers met kleine sanwijdte gewend ben. Ik heb nog niet echte pylonrondjes kunnen vliegen. Vliegt wel zeer snel en makkelijk, als de motor afslaat zweeft hij zeer goed en lang. Alleen de motor liep niet goed, slaat steeds af en is moeilijk af te stellen.


Gisteravond eindelijk goed gevlogen met mijn catfish, ik had een heel klein lekje in een zelf gesoldeerd tankje. Hij vliegt inderdaad heerlijk, het bochtenwerk is zeer goed en makkelijk.
Alleen ook een beetje last van flutter op het moment dat je pylon no 3 passeert.
Martijn kwam ook nog even langs en heeft er ook nog een vluchtje mee gemaakt.
Ik kan nu aan catfish no 2 beginnen, alleen dat flutterprobleem oplossen. Peter, had jij geen last van flutter?
 
Nico, nee geen last van flutter. Heb wel de ailerons aan de voorzijde verstevigd met een strip 0,4 mm triplex zodat het een gesloten driehoek is. Aanvankelijk waren de ailerons een beetje slapjes als je een tip vasthield en de andere bewoog. Door de aileron aan de voorzijde dicht te lijmen heb je een gesloten driehoek constructie en is die nu lekker stijf over de volle lengte.
Misschien helpt dit?
 
Peter , ik ben even benieuwd wat jouw static toerental is voor die NovaRossi.
Mijn Ops draait nu met een APC 7*6 ongeveer 19000 rpm en mijn Enya x21 ook zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Ehh? Weet ik zo niet. Ik heb het nog niet gemeten eerlijk gezegd. Maar het was in ieder geval oorverdovend veel haha. Volgende keer als ik hem weer de lucht in laat zal ik het eens meten.
 
En zo komt ook aan dit avontuur een jammerlijk, zij het spectaculair eind:
P1000513.jpg


P1000498.jpg

Zondag 20 juni, midair met Robbert van den Bosch tevens met Catfish. Een rotklap.

If you gotta go, go with a bang!

Op naar de volgende racer...
Peet
 
zonde zeg, het was een mooi kistje, heb van de week ook nog even met die van mij gevlogen. Ik heb geen last meer van flutter. Had jij nog last van flutter?
Ik heb de achterlijsten van de ailerons met carbon staafjes verstijfd.
Mijn ops loopt overigens 20500 toeren op mijn flowline, mijn enya 1000 toeren minder, dat merk je goed.
 
Back
Top