Catfish club 20 racer bouwproject

Zakkers :nooo:
Baaaaaal!!!
Elke keer hetzelfde met spuiten, ik wil teveel te snel en dan gaat het mis....
Morgen nog maar een keer.
Volgende keer geen Motip dupli meer. Spuitbus haperde en bleef hangen... sucks.
 
@Laurens, nee dat was het niet. Ik pauzeerde niet, maar was klaar met spuiten. Na het loslaten van de nozzle ging de bus vrolijk door ... Flinke beuk op het beton en toen stopte die ook...
 
Zonde! Volgende keer spuitmondjes kopen bij J&J. Dan spuit zelfs een Praxis spuitbus als de beste. ;)

Jorrit, kan ik die J&J spuitmondjes dan op elke spuitbus gebruiken? Ik merk aan de Motip Dupli color dat ze met name de eerste 10-20 seconden niet zo goed spuiten, daarna gaat het goed.

Heb de zakkers al weg gewerkt met waterproof korrel 1000. Net weer gespoten, alles gaat nu OK. Gewoon 3-4 dunne laagjes aanbrengen.

En hoe zeggen ze dat ook al weer? Mooi rood is niet lelijk :-D
P1000263.jpg
 
Jorrit, kan ik die J&J spuitmondjes dan op elke spuitbus gebruiken? Ik merk aan de Motip Dupli color dat ze met name de eerste 10-20 seconden niet zo goed spuiten, daarna gaat het goed.

Probleemloos. :) En het zijn langwerpige spuitmondjes, geen ronde zoals bij de meeste spuitbussen het geval is. Je kunt dus echt oppervlakken spuiten omdat je een "|" -vormige spray hebt, en geen ronde vlek. Aanrader!

Tevens de spuitmondjes even schoon laten weken in terpentine o.i.d. en daarna even doorblazen.
 
:bad-words:@#!%$!#!#!#!#!!!!!:bad-words:

Nou dat weten we dan ook weer Motip duplicolor gaat NIET samen met Spraymax 2K lak.
:bad-words::bad-words::bad-words::bad-words::bad-words::bad-words::bad-words::bad-words:

Alle mooie beloftes ten spijt van de verf speciaalzaak: 3x gevraagd kan deze lak samen met 2K lak, antwoord "jazeker"...

Kortom, zaterdag even langs de speciaalzaak om verhaal te halen, wordt een gezellig gesprekje...

Maar goed ik ga het niet over doen, geen zin/tijd. 2K lak zit er nu wel op, maar op een aantal plekken vreet het de onderlak op en die had ik toch goed laten aandrogen. Kortom balen. Ben gelijk weer afgekickt van het spuiten. Volgende keer weer gewoon folie.
 
Ach ja, zo denk ik er ook maar over en daarom ga ik er ook niets meer aan doen (maar nog wel ff verhaal halen :mrgreen:). Misschien komt het omdat ik nog niet lang genoeg mee race, maar ik wil er ook altijd nog iets moois van maken. Misschien is dat m'n fout... Nou ja, volgende keer ook maar aan de folie.
Maar ik heb betere avonden gehad laat ik het zo zeggen...
 
Ik heb vandaag even mijn nieuwe club 20 ingevlogen maar dat was alleen maar drama!!
Eerst kreeg ik de tank niet vol omdat de sproeibuis verstopt zat met oude wonderolie van 4 jaar geleden.... Dus heb alles even moeten spoelen in de thinner en doorblazen.
Daarna ff een stukje gevlogen, motor liep super maar de kist heeft erg veel flutter op op de ailerons en buigt flink in de bochten. Dus ik ga of een nieuwe vleugel bouwen of deze verstijven.
 
Martijn, is dat die kist die je met constructielijm hebt ingedekt?

Baal nog steeds van m'n paint job. Dit seizoen zal ik er niks meer aan doen, maar als de kist het seizoen overleeft (en dat hoop ik wel) kan het maar zo zijn dat ik hem kaal trek en opnieuw begin. Dit doet gewoon pijn aan m'n ogen. Ik kan prutswerk gewoon niet uitstaan.
 
Martijn, is dat die kist die je met constructielijm hebt ingedekt?

Baal nog steeds van m'n paint job. Dit seizoen zal ik er niks meer aan doen, maar als de kist het seizoen overleeft (en dat hoop ik wel) kan het maar zo zijn dat ik hem kaal trek en opnieuw begin. Dit doet gewoon pijn aan m'n ogen. Ik kan prutswerk gewoon niet uitstaan.

Ja, ik heb afgelopen jaar 2 vleugels ingedekt met constructielijm, één q500 vleugel voor wubbo en een club 20 voor mezelf alleen is er iets mis met die lijm volgens mij. De vleugel van wubbo laat overal los en mijn vleugel voelt veel te flexibel aan.... Dus ik durfde er eigenlijk al niet mee te vliegen hahaha. Maar echt veel G heb ik ook nog niet getrokken.
Straks misschien even een extra liggertje inlijmen en de speling in de ailerons verminderen.
Anders ga ik gewoon weer vleugels met epoxi indekken en een glas achterlijst zoals ik vroeger heb gedaan.
 
Het is natuurlijk wel zo dat er wel lucht bij PU lijm moet komen, want de tweede component is de vocht uit de omgevingslucht. Had je de zaak soms vacuum getrokken in een zak? Zou een verklaring kunnen zijn
 
Het is natuurlijk wel zo dat er wel lucht bij PU lijm moet komen, want de tweede component is de vocht uit de omgevingslucht. Had je de zaak soms vacuum getrokken in een zak? Zou een verklaring kunnen zijn

Ik gebruik nooit vacuum voor het indekken, gewoon gewichten. Ik had de abachi met PU zelfs nog een klein beetje vochtig gemaakt door er een beetje waternevel met de plantenspuit overheen te spuiten. Op die manier zou het nog beter moeten gaan bruisen.
 
OK, ondanks het shitty resultaat toch even een paar fotootjes:

P1000265.jpg


P1000267.jpg


P1000269.jpg


P1000268.jpg

Hier kun je goed zien dat de 2K de onderlaag heeft aangetast :(
Ben nog langs de verf speciaalzaak gegaan, snappen het probleem en vergoeden de schade. Toch netjes, kom dus nog eens terug, maar zal wel wat kritischer worden op de adviezen ;)
Overigens: kijk eens naar links naar mijn avatar fotootje is m'n Viper Q500
Unisex noemden ze dat 15 jr geleden hahaha.

Peet
 
O ja, vliegklaar gewicht = 1290 gram.

Verder kom ik net niet helemaal goed uit met het zwaartepunt. Robbert gaf aan 55-60 mm van de voorlijst en ik zit strak op 62 mm ofzo. Ik kan dat makkelijk wegwerken door de accu iets verder naar voren te brengen, maar dan ligt ie wel op de uitlaattong en word dan warm. Lijkt me niet helemaal ideaal, zou het kunnen of beter lood toevoegen in de neus?

Peet
 
Back
Top