Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben even bij ropesofscale gaan kijken.
Heel mooie touw, heel mooi assortiment ook, maar de prijzen ... Gezien van de kleine diameters er nogal wat in een schip (dwarsgetuigde driemaster) gaat, denk ik toch nog even bij Amati te blijven.
Op "armslength" en achter glas zie je dat toch bijna niet meer.
Dat is het belangrijksteik heb er wel veel plezier van
Ja het is inderdaad goedkoper om het zelf te maken. Voor een schip zoals mijn PW kost dit met gebruik van Polyester garen (ik gebruik serafil een eerdere tip van @newbie ) tussen de 10 en 15 euro voor een heel schip. Dus voor het materiaal ben je niet veel kwijt. Alleen de touwslager zal je moeten kopen of zelf maken en dat is een eenmalige aanschaf die je naar eigen behoefte kan invullen. En niet minder om te noemen: Een leuk hoofdstuk dat je aan de bouw kan toevoegen als leuke ontspannende bezigheid.Tja, dat buxushout was ook niet goedkoop maar ik heb er wel veel plezier van.
Touw kan je zelf slaan, @Stephan Kertész heeft daar een mooi topic over geschreven. Dat zal voor mij ook t.z.t. het doel zijn. Het is uiteindelijk ook goedkoper en leuker om zelf te maken, maar voor nu was dit voor mij een prima optie!
Inderdaad heel mooi touw, heb bij die Amerikaanse leverancier ook al eens touw gekocht voor mijn Emden en Scharnhorst, zijn kwaliteit is erg goed.
Maar zoals Stephan ook schrijft zelf maken is inderdaad ook goede een optie, heb voor de laatste gekozen, omdat ik zelf de controle wil en omdat het voor mij soms best wel lang duurt, om hier iets te krijgen.