TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Snotverdulleme, ook hier verschijnt een waar kunstwerk Peter, mooi man![]()
Kunstenaar aan het werk. Met zulke updates dan word de lange tijd vergeven. Mooi
Schitterende details, Peter.
Gr. Peter
Ja! Prachtig weer.. we vallen in herhaling maar niks meer zeggen is geen optie met zulke update’s
Echt heel mooi!
Mooi gedaan Peter, en ook je houtsnijwerk ziet er weer toppie uit.![]()
Alle kleine beetjes helpen, Peter. Met een mooie woeling, als dat zo heet?Dit weekend niet veel tijd gehad om te werken aan het schip, dus de update is wat kort.
Ik heb de boegspriet vorm gegeven, gezwart met Oost Indische Inkt en verder een blok aangezet. Bij de scheg nog een katrolblok gemaakt en geplaatst.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zit inmiddels al aan de 500 foto's voor dit verslag.![]()
groet,
Peter
Inkt doet het echt beter dan gewoon verf. Echt mooi zo.
Alle kleine beetjes helpen, Peter. Met een mooie woeling, als dat zo heet?
Gr. Peter
Knap stukje vakwerk met mooie details, Peter.Hoofdstuk x? - Masten
Hallo allemaal,
In deze update wil ik laten zien hoe ik de masten van mijn Xebec heb gemaakt. Het rondhout van de masten heb ik taps laten aflopen met behulp van schuurblokjes. Daarna ben ik gestart met de masthoofden en deze gemaakt van noten. Ik heb de sleuven erin gefreesd met mijn Proxxon multitool en afgewerkt met behulp van sleutelvijltjes. De sleuven zijn iets meer dan 1mm breed en 8mm lang. In de sleuven moeten schijven komen die ik van 5mm rondhout heb gemaakt. Met behulp van een sleutelvijltje een sleufje in de rand van de schijf gevijld en daarna gedryfit.
De schijven zijn donkergrijs gemaakt en geplaatst in de masthoofden. Daarna de masten met inkt gezwart aan de boven en onderkant. De inkt vloeit over en trekt in het hout. Om een strakke lijn te krijgen zonder "bleed outs" maak ik een klein sneedje in de mast met een hobbymesje. Dit is later niet meer te zien.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tot de volgende update,
Groet,
Peter
Die zien er sjiek uit Peter, mooi gemaakt man![]()
Knap stukje vakwerk met mooie details, Peter.
Ik heb net het voorbeeld er even bij gezocht om de constructie te begrijpen.
Gr. Peter
Zoals gezegd, dat snij randje om de inkt niet uit te laten lopen zeer inventief. Ook handig bij andere inkt soorten om te verven. Inkt is altijd mooier dan verf, alleen dat uitlopen is een minpunt. Maar de oplossing is er dus.
Een heel deftig stukje werk Peter.![]()