Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat zie je mij toch ook niet schrijven? Ik schrijf letterlijk: "als ik 50 euro uitgeef aan een produkt, verwacht ik dat een produkt wérkt zoals omschreven door de fabrikant. Dus geen vergelijking met welke andere zender dan ook; ik verwacht dat het apparaat doet wat de fabrikant claimt dat hij zal doen. En als ik vervolgens 5 tientjes door het toilet kan spoelen, omdat het ding dat niét blijkt te doen, word ik bijzonder onaangenaam.
Lijkt me een vrij logische reactie en geen flauw argument.
Volgens mij betaal ik geen honderden euro's voor een idee, maar voor kwaliteit. En after sales, via de winkelier uiteindelijk in de vakbekwame handen van Corrien. En natuurlijk zit daar marge op: voor de gehele keten vanaf fabriek tot en met retailer. Die accepteer ik in ruil voor een stuk zekerheid. Zowel op kwaliteitsgebied als op gebied van consumentenbescherming in geval van disfunctioneren
Dat klopt, CE is geen keurmerk dat kwaliteit garandeert. Daarvoor is het ook niet bedoeld.
Daarvoor dient voor onze apparatuur dan weer wél de verplichte garantieperiode van 24 mnd.
Wat is niet waar over garantie?
Hieronder staan drie uitspraken over garantie. Veel mensen denken dat ze waar zijn, maar dat zijn ze niet. Hieronder leggen we uit waarom ze niet waar zijn.
"Ik krijg altijd mijn geld terug als een product niet goed is".
Hebt u een product gekocht, en is het product niet goed? Dan hebt u niet het recht om meteen uw geld terug te krijgen. U moet de verkoper altijd de kans geven om het product te repareren of u een nieuw product te geven. Dat moet dan binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. Doet de verkoper dit niet op tijd? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. U hebt er dan recht op dat u uw geld terugkrijgt.
Let op: maakt de winkel reclame met de regel: "niet goed, geld terug"? Dan kunt u de verkoper daar natuurlijk wel aan houden.
"Ruilen is een recht".
Ruilen is geen recht. Het is een gunst van de verkoper. Dat betekent dat een verkoper niet verplicht is om een product terug te nemen als u het niet wilt hebben. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde tijd het product ruilen. Maar dit mag alleen als u het product niet gebruikt hebt en als het niet beschadigd is. Kunt u geen ander product vinden dat u wilt hebben? Dan krijgt u soms een tegoedbon. Dat mag.
Let op: staat in de algemene voorwaarden dat u het product mag ruilen? Dan kunt u de verkoper daar wel aan houden.
"Als ik iets koop heb ik altijd een bedenktijd".
Koopt u iets in een gewone winkel? Dan hebt u geen bedenktijd. U hebt meestal alleen bedenktijd als u iets op afstand koopt. Bijvoorbeeld via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. De bedenktijd duurt dan zeven werkdagen. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u het terugsturen binnen de bedenktijd. U hoeft niet te zeggen waarom u het product niet wilt hebben.
Hebt u iets aan de deur gekocht? Dan duurt de bedenktijd acht dagen. De bedenktijd gaat in nadat u een afschrift van de koopovereenkomst hebt ontvangen.
Ik heb juist willen aangeven dat ongeacht je gevoel van qualiteit wat volgens velen gelijk staat aan een heel stevig prijskaartje, dat een product als deze zender ook voor die 50 euro best gewoon goed kan werken.
In hun voorwaarden, waar je uiteraard bij aanschaf mee instemt, valt te lezen dat ze pas producten vervangen waneer deze in nieuwstaat en met originele verpakking worden opgestuurd. Bij heel veel bedrijven ook in eigen land is dat niet anders geregeld.
Het is dan ook puur en alleen de verzendkosten waar je het over hebt. Of HobbyKing dan vervolgens voor die pakweg 50 euro ook een goede after sales service heeft zou ik je in ieder geval uit eigen ervaring niet kunnen vertellen.
Maar dat betekent naar mijn idee níet dat ze niets aan customer service doen. Of het de papierrommel en het geld waard is, is voor ieder weer persoonlijk.
In hun voorwaarden, waar je uiteraard bij aanschaf mee instemt, valt te lezen dat ze pas producten vervangen waneer deze in nieuwstaat en met originele verpakking worden opgestuurd. Bij heel veel bedrijven ook in eigen land is dat niet anders geregeld.
Overigens heb je niet gelijk voor wat betreft die garantieperiode, daar geldt een wettelijke verplichting op van 6 maanden.
Een keurmerk garandeert kwaliteit. Zoals ik het schreef 'CE is geen keurmerk dat kwaliteit garandeert' zou je kunnen opmaken, dat ik het een keurmerk noem. Dat is fout, dat is het dus niet. Je moet dan natuurlijk wel een beetje kwaaddenkend over mijn schrijfsels zijn :wink:.Het is ook geen keurmerk, anders was het wel een garantie(claim!) op qualiteit geweest, dus laten we het vooral een 'markering' noemen.![]()
Dat is echter de subjectieve kant van het verhaal. In feite is het onrealistisch te verwachten dat zenders van andere merken, zeker uit HongKong, wel in Nederland ook gerepareerd moeten kunnen worden door de fabrikant zelf. Zo werkt dat gewoon niet.
Maar het is wel een waardeoordeel te roepen dat deze zender dús niet het risico waard is. Bij mijn aanschaf bleek alles 100% te werken.![]()
Het lijkt erop alsof jij meer een half glas leeg persoon bent, dan een half glas vol.Het is voor dat geld onrealistisch om meer dan een half glas vol te verwachten ook al smaakt het drankje hetzelfde!
En met dit stukje tekst heb je jezelf zojuist 100% schuldig verklaard bij welke verzekering dan ook.
A. je gebruikt illegaal spul.
B. je geeft aan er zelf al niet van uit te gaan dat het altijd goed werkt.
Wederom lees je niet goed. Wat ik beweer is het volgende:
1) Een fabrikant biedt een produkt aan en vermeldt de specificaties/presaties.
2) Ik koop het produkt.
3) Ik verwacht dat het produkt werkt conform de specificaties van de fabrikant.
4) Als het produkt doet wat het conform de specificaties van de fabrikant moet doen:
5) Doet dat produkt het niet:nweer:
Niks glas halfvol of halfleeg, ik ga af op de specificaties van de fabrikant. Daarom koop ik dat produkt. Of dat nou een zender, ontvanger,keukenmachine of een broodje kroket is, maakt niet uit.
Het is helemaal niet illegaal. Jullie trekken de CE markering in twijfel, ik niet.
Mijn post wordt volkomen genegeerd en men gaat vrolijk verder over het al dan niet redelijk zijn van het leveren van defecte producten als de prijs maar laag genoeg is.
Citaat uit Consuwijzer:
Veel ondernemers en consumenten denken dat de wettelijke garantie twee jaar is. Voor Europa is inderdaad bepaald dat iedereen een wettelijke garantie van twee jaar heeft. Dit staat in de Europese Richtlijn Koop en Garantie. Die twee jaar is een minimum. Het kan dus zijn dat in sommige Europese landen de wettelijke garantieperiode langer is.
In de Nederlandse wet staat niet hoeveel jaar wettelijke garantie u hebt. Daarin staat namelijk dat u recht hebt op een product van goede kwaliteit. In Nederland wordt de wettelijke garantie ook wel 'het wettelijk recht op een deugdelijk product' genoemd. Hoe lang u dat wettelijk recht hebt, hangt af van het product dat u koopt. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd normaal kunnen gebruiken.
Voor onze RC-apparatuur geldt een verplichte garantietermijn van 24 mnd. Dat is geen goodwill van de fabrikant, maar sinds we zaken Europees regelen is dat verplicht. Vroegâh was het 6 mnd. en fabrikanten en leveranciers kermden indertijd, dat deze verlenging wel eens veel geld zou gaan kosten. In de praktijk valt dat reusachtig mee.
Een keurmerk garandeert kwaliteit. Zoals ik het schreef 'CE is geen keurmerk dat kwaliteit garandeert' zou je kunnen opmaken, dat ik het een keurmerk noem. Dat is fout, dat is het dus niet. Je moet dan natuurlijk wel een beetje kwaaddenkend over mijn schrijfsels zijn :wink:.
Als ik het goed heb is dit een wens maar wettelijk geen verplichting binnen Nederland, anders zitten hele huizen volgeduwd met dozen omdat de garantie nog loopt.
Waar is dan het certifikaat van jou zender. ?
Mvg Johan
Quasti?
hoe dik is die plaat voor je kop?
ik begin het nu beetje zat te worden.
Er zijn duizend regels hier opgedreund waaruit blijkt dat jouw zender simpelweg illegaal is tot dat jij het certificaat kan overhandigen.
Dit kan je niet dus daarmee is de discussie al gesloten.
De zender mag niet gebruikt worden binnen Europa.
Doe je dit wel pleeg je een strafbaar feit.
Maak je brokken ben je niet verzekerd.
Toon overigens eens aan dat iets pertinent illegaal is totdat je een certificaat kunt overhandigen? Er is zoveel in mijn bezit waarbij wél een CE markering op het product aanwezig is, maar waarvan ik dat certificaat echt niet heb. Een groot aantal daarvan komt ook uit Europa zelf, dus die bewering lijkt me sowieso al onzin.Er zijn duizend regels hier opgedreund waaruit blijkt dat jouw zender simpelweg illegaal is tot dat jij het certificaat kan overhandigen.
Dus als je dan toch over platen voor de kop hebt, hè...