Cessna 120 van Brian Taylor

Alex,

Dank je, de Lithoplaat wordt door drukkerijen gebruikt en misschien kun je daar iets lospeuteren.

Ook de aluminium handel zal het verkopen zal eens kijken of ik een adres kan vinden.

Waar ga je het voor gebruiken, gaat er een serieuze kunstvlucht F4C schaalmodel komen:D.

Ton

Nee Ton eerst maar eens mijn motorzwever afmaken. Daar heb ik de afgelopen weken helaas te weinig aan gedaan, wel wat uitzoekwerk hoe bepaalde dingen op te lossen vanwege een vrij sumiere tekening.

Tussendoor ook wat onderhoud gehad aan 2 andere toestellen en heel veel gevlogen op de BIGGS meetingen, ja en door de week werken natuurlijk dus het vliegt letterlijk en figuurlijk voorbij. Maar goed het seizoen is bijna afgelopen dus dan gaan we weer als een speer verder met bouwen.

De lithoplaat kom ik zo vaak tegen op het forum maar ik weet niet waar je het kan krijgen, het is niet voor een F4C kist, of misschine dat ik daar de Scheibe SF33 voor kan gebruiken. Het lijkt me handig om wat van dat materiaal op voorraad te hebben voor bijvoorbeeld een luikje/klepje in de romp of vleugel.

Dus als je een adres hebt graag.

Groeten,
Alex

Kim,

Dank voor het naar boven halen van het verslag.
Kreeg er direct weer zin in en heb de draad weer op gepakt.
Was vastgelopen op het staartwiel dat mislukt was en heb dit nu aardig voor elkaar.

Olivier,

:mrgreen:Heeft even geduurd maar we gaan er weer voor, ben ook van plan de Cessna nu verder af te maken. Als ik me goed herinner zou jij toch ook een Cessna gaan bouwen en had zelfs een afspraak lopen voor het maken van foto's van de echte.

my.php

Nou waar waren we gebleven in Dec 2008
cessna120176.jpg

cessna120177.jpg

Dit deel was aardig gelukt alleen de rest niet, de bladveren van aluminium waren te slap en verbogen, kon dus overnieuw beginnen.

Hier pakken we de draad weer op.

Heb me voor genomen om eerst alles af te maken alvorens een nieuw project te starten, maar ja welke nu eerste afmaken :mrgreen:

De Corby geschuurd en klaar voor spuiten, eerdaags maar even wat onderdelen voor de spuit bestellen.

In de tussentijd even wat doen aan de Cessna:rolleyes: kreeg op eens zin om aan het staartwiel te prutsen:mrgreen:.

Had nog een metalen steun die aan stukken werd geknipt en met een aantal ringen en soldeertin is dit het resultaat. Moet wel even goed kijken het deel valt een beetje weg op de foto.

Op zijn plaats gedrukt en is aardig gelukt twijfel nog wel een beetje aan de schaal, maar het moet maar.
cessna120182.jpg

Wat een puinzooi he en dat alles voor zo'n klein onderdeel.

cessna120183.jpg

Bij gebrek aan een freesbank wordt met een balsa mal, tin en een flinke soldeerbout de as verdikt.

cessna120184.jpg

Uit de mal met een lekker klomp tin en nu maar vijlen.

De balsa is wat warm geworden maar heeft zich prima gehouden.

cessna120186.jpg

Zonder draaibank of freesbank toch aardig gelukt, moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar de basis is prima.

Eens even kijken waar we een wieltje vandaag kunnen halen.

Ton

Hi Ton,
Dat ziet erg goed uit zeg! Wordt het niet wat zwaar zo aan het einde van het vliegtuig? Veel zwaarder als tin kan je het niet makkelijk vinden :-)
Groeten,
Bart

Bart,

Zeker waar maar wist even niet hoe dit anders op te lossen, eerst maar eens kijken hoe het zwaartepunt uitkomt kan het altijd nog vervangen door iets met balsa.

De gedachte was eerst met krimpkous dit op te lossen maar leek me leuk om eerst met tin wat te proberen.

Ton

Heb nog geen staart wiel laat die dus even voor wat tie is.

Ga voor nu een poging wagen een beetje leuke cockpit interieur te maken.

Heb wel een paar plaatjes maar die zijn niet echt super maar goed beter dan niets hier gaan we dan.

cessna120190.jpg

Aan de slag met papier

cessna120191.jpg

cessna120192.jpg

Zo de eerste zit

cessna120193.jpg

Ook nog even een probeerseltje voor de stoel gemaakt is wel zo, nu nog even wat meer schuim halen.

cessna120194.jpg

Heb gelukkig een aardige tekening kan daar een heel eind mee komen.

cessna120195.jpg

Wat geknutsel met lithoplaat.

cessna120196.jpg

De delen komen op elkaar.

cessna120197.jpg

Zo komt tie te zitten eerdaags maar een kleurtje geven dan kunnen we het verder gaan opbouwen.

Ton

Rob,

Geen idee meer hoe dat schuim heet heb dat van mijn zwager om te proberen.
Hij gebruikt dat bij het opzetten van beesten om rompjes van te maken.
Is van dat spul dat je moet mengen in een beker en dat daarna gaat schuimen.
Eens kijken waar dat in Dordt en omstreek leverbaar is, heb wel zin om een setje stoelen te maken.

Metertjes klopt wordt printen en plakken eens kijken of er op internet iets te vinden is dat bruikbaar is.

Jan,

Dank je, Oss weet niet of dat gaat lukken.

Ton

Rob,

Geen idee meer hoe dat schuim heet heb dat van mijn zwager om te proberen.
Hij gebruikt dat bij het opzetten van beesten om rompjes van te maken.
Is van dat spul dat je moet mengen in een beker en dat daarna gaat schuimen.
Eens kijken waar dat in Dordt en omstreek leverbaar is, heb wel zin om een setje stoelen te maken.

Metertjes klopt wordt printen en plakken eens kijken of er op internet iets te vinden is dat bruikbaar is.

Jan,

Dank je, Oss weet niet of dat gaat lukken.

Ton

De lat ligt hoog Ton, maar ben blij dat je dat niet afschrikt :mrgreen:
Hoe heb jij de gaatjes in de plaat gemaakt? Ze zijn mooi rond...

Ik heb nog setje met metertjes liggen, interesse?

Leuk bezig zo.:-D

b

Bram,

Gaten met een grote gatenboor gedaan die zijn speciaal voor plaatmateriaal.

Alleen jammer dat een stap net te klein en de ander wat aan de grote kant is, maar goed dat is niet anders zolang ik dat niet verteld weet of ziet niemand dat:mrgreen:.

Dank voor het aanbod ga eerst even kijken op internet wil ze graag in de juiste maat kunnen printen staat het mooiste.

Lukt dat niet kom ik zeker even bij je buurten.

Ton

Dank voor het aanbod ga eerst even kijken op internet wil ze graag in de juiste maat kunnen printen staat het mooiste.
Heb ze uiteraard digitaal en fotosjop doet wonderen.
Ik hoor het wel. Ziet iig goed uit. Is makkelijk dat lithoplaat... Valt dat in de categorie restafval van een drukkerij? Of kunnen ze die dingen hergebruiken?

b

Digitaal ja graag is altijd handig om te kijken of het daarmee lukt.

Litho is afval van een drukkerij heb dat wel al lang geleden weten te regelen, weet niet of dat nu nog gebruikt wordt.

Ton

Auw dat is lang geleden :schrik:

:mrgreen:Even zoeken en afstoffen maar hier dan weer eens een update van de Cessna 120.

Had geen geduld meer om te wachten tot de schuur wat omgebouwd kon worden om de vleugel te spuiten, dus maar met de kwast de vleugel ingesmeerd.

Is gelukkig ook nog aardig gelukt jammer altijd wel dat er wat stof op komt maarja het is niet anders.

cessna5.jpg

cessna11.jpg

cessna19.jpg

Nieuw staartwiel gemaakt die oude zinde me voor geen meter dus maar vervangen en ook dat is aardig gelukt:D.

cessna22.jpg

Een motortje laten komen maar is niet helemaal die ik wilde hebben is meer voor 3 celle Lipo en net iets te hoog toeren moet met 4 cellen naar een kleinere prop dan gehoopt, maar goed is niet anders.

cessna16.jpg

cessna20.jpg

cessna25.jpg

Zo staat de Cessna er nu bij nog lang niet klaar, maar wel al weer een leuk stukkie verder in de richting van een maiden.

Ton

Back