Kim,
Dank voor het naar boven halen van het verslag.
Kreeg er direct weer zin in en heb de draad weer op gepakt.
Was vastgelopen op het staartwiel dat mislukt was en heb dit nu aardig voor elkaar.
Olivier,

Heeft even geduurd maar we gaan er weer voor, ben ook van plan de Cessna nu verder af te maken. Als ik me goed herinner zou jij toch ook een Cessna gaan bouwen en had zelfs een afspraak lopen voor het maken van foto's van de echte.
Nou waar waren we gebleven in Dec 2008
Dit deel was aardig gelukt alleen de rest niet, de bladveren van aluminium waren te slap en verbogen, kon dus overnieuw beginnen.
Hier pakken we de draad weer op.

Heb me voor genomen om eerst alles af te maken alvorens een nieuw project te starten, maar ja welke nu eerste afmaken
De Corby geschuurd en klaar voor spuiten, eerdaags maar even wat onderdelen voor de spuit bestellen.
In de tussentijd even wat doen aan de Cessna

kreeg op eens zin om aan het staartwiel te prutsen

.

Had nog een metalen steun die aan stukken werd geknipt en met een aantal ringen en soldeertin is dit het resultaat. Moet wel even goed kijken het deel valt een beetje weg op de foto.

Op zijn plaats gedrukt en is aardig gelukt twijfel nog wel een beetje aan de schaal, maar het moet maar.
Wat een puinzooi he en dat alles voor zo'n klein onderdeel.
Bij gebrek aan een freesbank wordt met een balsa mal, tin en een flinke soldeerbout de as verdikt.
Uit de mal met een lekker klomp tin en nu maar vijlen.

De balsa is wat warm geworden maar heeft zich prima gehouden.
Zonder draaibank of freesbank toch aardig gelukt, moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar de basis is prima.

Eens even kijken waar we een wieltje vandaag kunnen halen.
Ton