Cessna 120 van Brian Taylor

Zo ben weer een stukje verder.

Valt toch niet me om de lijnen mooi strak te krijgen maar ben best wel tevreden :D .

Voor het mooie zou de kist voor dit soort detailering groter moeten zijn dan komt het beter tot zijn recht en is het meer in verhouding.

cessna120140mn4.jpg

Zo de deur zit erin.

cessna120141jd5.jpg

Nu nog de locatie van de deur opener.

cessna120142yi1.jpg

Stukje tape schoon schuren.

cessna120144za6.jpg

De uitsparing is er nu nog de deurklink.

cessna120145kg0.jpg

Ook nog een beetje kliederen op de neuskap, even laten drogen en schuren.

cessna120146dl0.jpg

Grappig toch nu nog de klinknagel, leuk dat op de echte van die plaatjes zitten van een reparatie.

cessna120147bq5.jpg

Zo even in de kleur gezet met de Badger.

cessna120148xc7.jpg

cessna120149fg7.jpg

cessna120150cb7.jpg

Begint al een beetje een echte Cessna te worden.

cessna120151cq0.jpg

cessna120152tk9.jpg

cessna120153uo1.jpg

Ton

Dank U heren:D

Ja wordt wel grappig zo'n Cessna'tje heeft wel wat misschien ook maar een keer zo'n Cessna 150 Akrobat is ook altijd al een favoriet geweest en nog natuurlijk.

Maar goed eerst maar hiermee verder en stappen even over naar de vleugel.

cessna120155wd2.jpg

Papier, garen en wat glitsa verf en we hebben de basis van de ribstitching.

cessna120154ky6.jpg

Droog en kunnen gaan snijden.

cessna120156kt2.jpg

Snijden gaat zo snel en simpel is een uurtje werk.

cessna120157hg6.jpg

Genoeg voor boven en onder en nu maar plakken.

Ton

Hoi Ton,

Heerlijk zo'n "masterclass" afwerking en detailering :worship::thumbsup:

Blijven we volgen.

Gr. Teus

Teus,

Dank ja :D en moet zeggen gaat lekker, heb effe geen tijd meer om nog wat plaatjes te plaatsen die komen morgen.

Heb de ribstitching erop zitten en dat ging als een speer, des te vaker je het doet des te gemakkelijker het is en het is nog leuk werk ook.

Is kijken of ik het ga redden de volgende wedstrijd met de Cessna te vliegen lijkt mij wel grappig om te kijken wat tie met de statische beoordeling doet.

Heeft de Fokker al gevlogen Teus en wat gaat er nu op de bouwplank de SE5 of de DH2.

Ton

Teus,
Heeft de Fokker al gevlogen Teus en wat gaat er nu op de bouwplank de SE5 of de DH2.

Nog niet Ton, moet er nog wat kleine dingen aan doen en dan weer eerst een proefrun draaiend.

Ik ga eerst met de SE-5a verder, en de DH-2 doe we zijdelinks erbij denk ik. Ben eerst nog druk met het aankomende weekeinde, komt 10 man slapen :rolleyes: en ik regel de BBQ op de club voor 52 man :proost:

Gr. Teus

Teus,

Alvast succes gewenst met de volgende proefrun.

10 man zo dat is een vollebak en allemaal van de vliegtuig :evilbat:

Zo weer even wat plaatjes van de Cessna.

cessna120158rf2.jpg

Met drie druppels CA dik vastgezet.

cessna120159ql1.jpg

cessna120160ru7.jpg

cessna120161cl9.jpg

Mooi formaat toch moest een beetje gokken heb niet echt een goede foto van de echte.

cessna120162en0.jpg

cessna120163hl3.jpg

Zo weer een stapje verder.

Ton

Wil teveel te gelijk en dus gebeurt er niets:rolleyes:.

Maar dan zo af en toe zit er opeens weer een onderdeeltje op de Cessna 120, waar je dan weer dik tevreden over kunt zijn.

Heb dus weer een kleine update met wat plaatjes.

Kijk ook maar eens goed naar het onderstel en zie hoe de wielen gemonteerd zitten op de echte.

De Cessna had nog al eens last van neusstandjes.

cessna120164zi1.jpg

cessna120165ro6.jpg

cessna120166rp3.jpg

cessna120167vn5.jpg

cessna120168pi6.jpg

cessna120169yj7.jpg

cessna120170ck0.jpg

Grappig he

cessna120171hk2.jpg

Onderkant dicht met een Lithoplaatje.

cessna120172ig7.jpg

cessna120173ee6.jpg

cessna120174sv0.jpg

cessna120175yu4.jpg

Eindelijk op eigen benen.

Ton

Ton heel mooi weer. Vooral die wielen. Ik vind die reparatie op de cowl ook erg mooi!

Vraagje die wielen, waar haal je die? Moet voor mijn Dog ook nog wielen hebben..

Thnx

b

Hee Ton,

je bent zo af en toe weer lekker bezig :thumbsup:
Ziet er zoals gewoonlijk bij jouw weer goed uit.

Mooi hoor! :worship:

Had je geen kortere bouten? :confused:

En die 'stukjes tussen kielvlak en stabilo, oog van lithoplate?

Voor de Birddog heb ik ze destijds gewoon van balsa gemaakt, kun je makkelijk in vorm schuren! :p

Heb je al een kleurenschema?

jan.

Bram,

Ik vind die reparatie op de cowl ook erg mooi!
Ja grappig he dat zijn van de details dat het alleen maar leuker maakt.

Vraagje die wielen, waar haal je die?
Geen idee had ze nog in de la liggen, staat ook niet op van een merk.
In mijn geheugen kan ik ook niet graven wat dat heb ik niet:confused:.
Onder de Dog heb ik van de lichtgewicht schuimwieltjes zitten iets minder mooi maar lekker lichtgewicht.

Berto,

Zou bijna zeggen dat jij niet achter kunt blijven met je Cessna:p, dus open snijden dat ding en retracts er in:cool:.

Jan,

Had je geen kortere bouten? :confused:
Nee, maar vind het niet echt storend:p.

En die 'stukjes tussen kielvlak en stabilo, oog van lithoplate?
Goed gezien Jan, Lithoplaat maakt het juist zo echt met een paar deukjes erin en zelf veel minder werk dan balsa.

Heb je al een kleurenschema?
Ja :rainbow1: en oei dat wordt me toch mooi:p

Ton

Berto,

Zou bijna zeggen dat jij niet achter kunt blijven met je Cessna, dus open snijden dat ding en retracts er in.
Stiekum zit ik daar al wel aan te denken maar dan wordt het wel een jaartje uitstel van overhaul om in dat jaar alvast een goed werkend systeem te maken................

Het kan (is) een makkelijk systeem zijn waarbij weinig krachten op de actuator zelf hoeft te komen.
YouTube - Cessna retracts
De grootste moeilijkheid zal het neuswiel worden dus ik zal binnenkort eens aan de tekentafel gaan zitten ;-)

ps. er is zelfs een kit voor te krijgen voor de 1:5 Skymaster, prijs 500 dollar allen voor de hoofdwieln :-(
Neh, dat doen we maar niet ;-)

Laatst bewerkt:
even meegenieten ...

Hoi,

tjonge, door jouw linkje in mijn Birddog draadje kwam ik op dit draadje van jou. Ik had dit nog niet eerder gesignaleerd ;)

Ik heb de indruk dat elk bouwdraadje van jou een soort tutorial is :) Daar zijn wij beginners natuurlijk erg blij mee Ton !

Ik blijf deze kist even volgen hoor, zo leer ik weer wat bij. Probleem is wel dat ik de lat steeds hoger ga leggen ... en dan weer compromissen moet sluiten omdat nu eenmaal niet alles mogelijk is / haalbaar is / betaalbaar is, etc.

Grtz,
Menno

Die wielen zijn van Du-bro, erg mooie wielen inderdaad, maar erg zwaar. Komt omdat het geen luchtbandjes zijn maar gevuld.. denk niet massief, maar schuim ofzo.

Ik heb die ook op mijn Top Flite Cessna.

Of althans, laat ik het anders zeggen, deze wielen lijken heel erg op die van Du-bro en die van Du-bro zijn voor een Cessna echt mooi.

Beetje onduidelijke foto, maar de linker is dus zo'n du-bro 'leightweight threaded'.

tires.jpg

mgpmq4226.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Bramman,

Zeker mooie wieltjes en ook nog leuk geprijst.

Menno,

:zon:hoop dat je wat hebt aan het verslag van de Cessna, weet nu in iedergeval dat je meekijkt en ik het niet voor niets doe;).

Met de lat een beetje hoog ga je de dingen vaak anders bekijken en dat maakt de bouw alleen maar leuker.

Meer hoeft het niet te kosten wat met een stukje papier, kun je al heel veel doen zie de cockpit van de Birddog.

Hezik,

Zou best wel eens kunnen dat ze van Du-bro zijn in iedergeval zijn dat ook prima wieltjes.

Update;

Ben ook weer wat verder heb het hoogte roer met een stuurstang aan de servo gekoppelt en werkend.

Het richtingsroer is met kabeltjes en werkt ook prima.

Ton

Back