Dirk
Forum veteraan
Electronica is "makkelijk" zo licht mogelijk ... het kistje mag vliegklaar voor buiten hooguit 250 gram wegen (de Dave Blum "original" weegt/woog ca. 225 gram) en wil je er goed indoor mee kunnen vliegen dan moet hij zelfs onder de 2 ons blijven ... wat op de tekening staat aangegeven is ondertussen wat "outdated" ... de GWS "IPS" aandrijving wordt niet meer door GWS gemaakt (deze motortes wegen ca. 25 gram met de aangebouwde vertraging) ... hiervoor zou ik een borstelloos buitenlopertje nemen van rond de 15 gram en 2200 KV ... 6A borsteloos regelaartje van een gram of 5 ... 6 grams of minder servootjes en een (4 kanaals) ontvangertje van ook een gram of 5 ... en een 2S350 mAh LiPo accu die "iets" tussen de 25 en 30 gram mag wegen ... dus je hele RC mag iets van hooguit 70 gram wegen ....
Bekleden zou ik het kistje met bespanpapier en spanlak (of liever nog met speciaal bespan-polyestervlies, alleen wat lastiger te krijgen) ... voor "gewoon" folie is de constuctie eigenlijk te zwak ... Oracover "light" zou nog net kunnen, maar dat zijn dan wel heel erg transparante kleuren die 36 gram/m² wegen ... de dekkende kleuren zijn in de "light" versie tussen de 42 en de 48 gram/m² ... en er gaat ietsje meer dan een halve vierkante meter op ... maar ook met Oracover "light" moet je omzichtig te werk gaan, want ook dat krimpt nog heel behoorlijk en voor je het weet staat alles krom ... vooral de vleugel is nogal licht geconstrueerd, bij iets te strak spannen wordt ook de voor en achterlijst vervormd ...
Bekleden zou ik het kistje met bespanpapier en spanlak (of liever nog met speciaal bespan-polyestervlies, alleen wat lastiger te krijgen) ... voor "gewoon" folie is de constuctie eigenlijk te zwak ... Oracover "light" zou nog net kunnen, maar dat zijn dan wel heel erg transparante kleuren die 36 gram/m² wegen ... de dekkende kleuren zijn in de "light" versie tussen de 42 en de 48 gram/m² ... en er gaat ietsje meer dan een halve vierkante meter op ... maar ook met Oracover "light" moet je omzichtig te werk gaan, want ook dat krimpt nog heel behoorlijk en voor je het weet staat alles krom ... vooral de vleugel is nogal licht geconstrueerd, bij iets te strak spannen wordt ook de voor en achterlijst vervormd ...