Cessna 182

Modeloftheyear2004-copy.gif

Bakel zei:
Quartel verkoopt de MiniMag

MULTIPLEX Mini Mag
artikel : MPX214211
beschrijving : MULTIPLEX Mini Mag
prijs : 75.00 €

oooowh, je hebt gelijk ook nog..Ik had bij quartel alleen gezocht op magister. En dan krijg je alleen die grote magister.

Is die mini mag met motor?? Want op de site van multiplex staat dat hij 75 euro kost en dan met motor.

Maar welke model is beter qua vliegen??
De minimag of de graupner cessna 182?

Zonder ook maar ooit met een van beide gevlogen te hebben durf ik met mijn 20 jaar rc ervaring wel te zeggen dat die Mini Magister zeer waarschijnlijk stukken beter en stabieler zal vliegen dan die Cessna 182.

Duccan zei:
hm...okeej. Ik dacht ook wel dat de minimag wel beter is.

Werkt een minimag ook goed met een 1450KV fietsbel?? Ik neem aan van wel, hij is bijna even zwaar als de cessna van hype. Dus ik denk van wel. Of niet??

Maar is deze site betrouwbaar? http://www.sigis-modellbaushop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=699 Want hier is hij wel een stukje goedkoper.

Ik denk zelf ook dat de minimagistar beter is dan de cessna182, maar dit heb ik je ook al een paar keer uitgelegd waarom dit is.
Kijk maar een paar berichten terug.

En die link die jij stuurde van modelbaushop, of die betrouwbaar is........ik heb geen idee, ik heb er zelf nog nooit wat besteld....maar het scheeld idd. geld.

En een goed :idea: van iemand, voor een goede setup voor de minimagistar is HEEL ERG WELKOM :wink:

Theo Coenen zei:
Zonder ook maar ooit met een van beide gevlogen te hebben durf ik met mijn 20 jaar rc ervaring wel te zeggen dat die Mini Magister zeer waarschijnlijk stukken beter en stabieler zal vliegen dan die Cessna 182.

Daar denk ik precies hetzelfde over.......maar je zou je nog aardig raar staan te kijken, wat voor vliegeigenschappen de cessna heeft voor dat geld. 8O

Maar dat de minimagistar beter is .......ik denk het ook.
Als dit model er al was geweest toen ik de cessna 182 kocht, dan had ik het wel geweten.......

Mini Magistar
1- Van beter matriaal gemaakt (elapor)
2- Beter leverancier (snellere levering)
3- Zwaarder, dus beter en idd strakker mee te vliegen.
4- Multiplex, al jaren een van de beste fabrikanten
5- Degelijker
6- nieuw model

Ik weet wel wat ik ga kopen binnenkort :lol:

hobby zei:
En een :idea: van iemand voor een goede setup voor de minimagistar is HEEL ERG WELKOM :wink:

nou...volgens mij is een fietbel 1450 KV met een ele 17 A regelaar, 8x4 prop en een 1500 mAh 15/20C wel een leuke setup.

Maar ik zou wil willen weten of die site betrouwbaar is. Ik wil niet zomaar ergens bestellen waar ik niks over weet.

Quartel heeft net ge-e-maild dat de minimag kit van 75 euro inclusief motor is. Ik heb weer terug ge-e-maild of ze hem ook zonder motor verkopen. Nu maar afwachten.

Ik vind het wel fijner om hem bij een goedde betrouwbare (en die ik ook ken) en nederlandse winkel te kopen. Dus maar hopen of ik hem zonder motor kan kopen. En niet dat hij gaat zeggen dat hij alleen de hele kit verkoopt

Duccan zei:
Quartel heeft net ge-e-maild dat de minimag kit van 75 euro inclusief motor is. Ik heb weer terug ge-e-maild of ze hem ook zonder motor verkopen. Nu maar afwachten.

Ik vind het wel fijner om hem bij een goedde betrouwbare (en die ik ook ken) en nederlandse winkel te kopen. Dus maar hopen of ik hem zonder motor kan kopen. En niet dat hij gaat zeggen dat hij alleen de hele kit verkoopt

Ik ben ze nog niet tegengekomen zonder motor, maar ik ben benieuwd :o

Ik denk ook niet dat hij zonder motor geleverd gaat worden .... scheelt hooguit een paar Euri, en dus niet interessant om daar appart voorraad van te gaan houden ... (zoals bij de meeste MPX schuimpjes, zitten de motortjes erbij ... en als je ze niet gebruik .... jammer dan) .... en de winkelier zit ook niet op deze SP400's te wachten (die inkoop € 3,-- kosten) ....

Dat vermoeden had ik inderdaad ook al, dat ze de mini Magistar niet leveren zonder motor.

Maar dan stoppen we die speed 400, toch gewoon weer bij de rest van de verzameling speed 400(jes). :wink:

Ik denk dat de meeste toch meteen de setup veranderen, dus eigenlijk best slim van Multiplex

hm....jullie hebben gelijk. Ze verkopen hem inderdaat alleen met motor. Dus het word 75 euro voor de minimag.

Denken jullie dat een fietbel wel genoeg power heeft voor de minimag?? Die fietsbel word meestal gebruik op een shocky en die weegt 3x zo licht.

De minimag met alle electronica kom ik dus nu totaal uit op 165 euro. Dat is tog wel een redelijk prijs.

Duccan zei:
De minimag met alle electronica kom ik dus nu totaal uit op 165 euro. Dat is tog wel een redelijk prijs.

En is dat dan zonder zender(of heb je er zelf al een?)? of zit die erook bij, bij de 165€?

Duccan zei:
hm....jullie hebben gelijk. Ze verkopen hem inderdaat alleen met motor. Dus het word 75 euro voor de minimag.

Denken jullie dat een fietbel wel genoeg power heeft voor de minimag?? Die fietsbel word meestal gebruik op een shocky en die weegt 3x zo licht.

Dat is idd een mooie prijs voor een fietsbel en de rest van de electronica incl. mini magistar.
Maar ik neem aan dat je de batterij zelf al hebt dan.
Het gaat dus om fietsbel + regelaar + servo´s + mini magistar.....of heb ik het mis :?:

@ Bakel

Als het goed is heeft Duccan zelf al een zender die hij hier voor gaat gebruiken

Dit is dat zonder zender, accu en 3 servo's (het er in totaal 4 nodig)
Een paar pagina's geleden had ik ook mijn setup gezecht.
Maar er moet nog een servo bij (8 euro) en de meerprijs van de vliegtuig (=25 euro)
Dus 131+25+8= 164 euro totaal.

Duccan zei:
dit is mijn setup
gws 6 kanaals ontvanger €32.50
Fietsbel 1450kv €14.50
ele 17A regelaar €23.50
kristal K. 70 €8.50
8x4 prop €2
Cessna kit €50

Totaal 131 euro. Zender en servo's en accu heb ik zelf al.

Mn vliegtuig is binnen!! Net klaar met bouwen, ff een foto'tje gemaakt.

Zie hier mijn MPX minimag!! :D :D :D
DSC03269.jpg

Nu nog alleen wachten op de electronica. Die heb ik net besteld bij Rctechnics en betaald, dus zalf wel maandag of dinsdag binnen komen, en dan kan ik gaan......VLIEGEN!! (als het mooi weer teminste is :evil: )

Hey,

Ziet er netjes uit : 8) !

En inderdaad hope dat het snel goed weer wordt!

Ps. waar had je hem eigelijk nu besteld?

Ik heb de minimag bij quartel gekocht. Verzend kosten is 8 euro (onder rembours)

Back