Cessna 182

het liefst 3, dat levert meer rendement op. Je kan bv een fietsbel halen bij RCtechnics van 1450KV voor 14.50euro en daar een 8x4 proppje op zetten en dan 3s lipo nemen van bv 1500 mAh 15C en de 17A regelaar van 25 euro. Dan heb je vermogen genoeg en blijven de kosten nog leuk. Vliegtijd is lang zat anders kan je ook 2000mAh accu's erin zetten.

hobby zei:
@ Bruno van Hoek
Ik ben het deels met je eens dat dit geen beginnersvliegtuig is, maar als je de verhalen leest van de mensen die er een gekocht hebben……dan wordt er vrij postitief over gesproken, dat het vliegtuig zo goed reageert, en dat hij er realistisch uitziet (en het oog wil ook wat).
Je hebt natuurlijk altijd nog het 3 kanaals cessna 182, en die vliegt voor een beginner natuurlijk wel een stukje beter dan die 4 kanaals.
Ik beschouw het verhaal van die mislukte vliegpoging in het Rembrandtpark (Amsterdam) als een uitzondering. Ga er maar vanuit dat de meesten niet willen toegeven dat ze zich vertild hebben aan dit model.... en daar hoor je dus never nooit meer iets over.

Vliegen met 50 kmh in een park..... 8O Voor hetzelfde geld was 'ie op de A-10 beland. En dan?
Als deze ontwikkeling zich doorzet dan kunnen we binnenkort het eerste ongeluk met ernstige gevolgen verwachten. En dan zijn we (de goedwillende, georganiseerde en verantwoordelijke modelvliegers) de klos. :cry: Want de wildvliegers zijn toch niet te achterhalen.

Het oog moet niet zeuren... :rolling: eerst (veilig) leren vliegen, al het andere is bijzaak.

Dat is leuk....1500 mAh 3 cell lipo's heb ik zelf al. Ik gebruik die in mijn heli.

Bij rchobby-online hebben ze geen 8x4 props. Wel 8x3,8 en 8x4,7 slowfly props. Welke is beter?

Dit word trouwens niet mijn 1e vliegtuig, dus ik kan al vliegen. Mijn 1e vliegtuig was een shocky en die was nog nooit gecrased.

probeer dan die 8x3.8 maar... Die 1500 lipo is ook 15C? minimaal 10C, meer is beter. 8x4 GWS props kan je ook online bestellen bij aircraft-world.com ... dan heb je wel paypal nodig maar lekker goedkoop verzenden daar :).

hobby zei:
Maar het oog wilt ook wat, en ik wilde destijds een model wat standaard meer kon dan zweven en een looping maken

Tja wat wil het oog. Liever een heel betrouwbare en sterke trainer die zelfcorrigerend is dan een model dat er perfect uitziet en redelijk lastig te vliegen is. Daarnaast kan je met die easystar veel meer dan alleen maar zweven en een looping maken. Gisteren nog met een easystar enkele rollen gemaakt.

jep, goede prop en accu :) dus 17A regelaartje en die 1450kx fietsbel en gaan met dat ding... wel voorzichtig he ;)

@ Bruno van Hoek.

Je hebt ook wel gelijk, maar soms zijn dingen die niet (horen) juist een uitdaging.
Maar om ongelukken te voorkomen, kan je beter idd niet (als beginner) in het Rembrandt park gaan vliegen.
En iemand die er toch een ongeluk mee veroorzaakt, heeft goed pech vooral bij blijvend letsel.
Maar dan ben ik zo iemand die zegt: dat wist je van tevoren.

Ik neem aan dat bij de cessna van piepschuim en ± 500 gram weegt niet te veel kan veroorzaken, maar als je de prop recht op je kop krijgt is de RAMP idd niet te overzien.

Ook geloof ik best, dat het merendeel niet verteld van zijn slechte ervaringen met een modelvliegtuig, maar in het begin van het draadje heb ik toch echt eerlijk verteld wat mijn ervaringen destijds zijn geweest.
Het heeft mij ook een nieuw model gekost, maar opgeven ho maarrrr.

En wat betreft het OOG……….niet iedereen denkt dat.

@ Tango

Tadango zei:
mooi licht brushless motortje erin in lipo's en hij vliegt net zo rustig als een easystar denk ik ;)

Ik moet zeggen dat hij met de standaard uitrusting zeer strak vliegt.

@ Duccan

Duccan zei:
welke brushless motortje had je dan in gedachte.
Moet er dan een 3 of 2 cell lipo in??

Ik heb mij hier nog niet goed in verdiept, ik wil eerst goed kunnen vliegen met de standaard setup, voordat ik mij aan het grotere werk wil gaan richten.

Alleen weet ik wel dat als ik een lipo wil gaan gebruiken voor dit motortje, jamara 480pro dat ze dan een 7.4 volt 1800 mAh adviseren.
Dat verdubbeld de vliegtijd, en heb je meer over voor acrobatische stunten.
Deze kan je bestellen bij http://www.rchobby-online.nl/

Theo Coenen zei:
hobby zei:
Maar het oog wilt ook wat, en ik wilde destijds een model wat standaard meer kon dan zweven en een looping maken

Tja wat wil het oog. Liever een heel betrouwbare en sterke trainer die zelfcorrigerend is dan een model dat er perfect uitziet en redelijk lastig te vliegen is. Daarnaast kan je met die easystar veel meer dan alleen maar zweven en een looping maken. Gisteren nog met een easystar enkele rollen gemaakt.

Ik bedoelde ermee, dat je meer acrobatische kunsten uit kan halen met de cessna, en dat het bij de cessna vloeiender gaat dan met de easystar.

En ook ik geef toe dat je beter kan beginnen met een easystar, dan met de cessna.......maar daar is iedereen vrij in, nietwaar?

Duccan zei:
@ hobby

Op de site van 2 brothers r/c zie ik niet de cessna van art-tech. Ik zie alleen cessna's van graupner en jamara.

Is de cessna van graupner eigenlijk iets?? http://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AI?ARTN=9002&PIC=2
Die van graupner lijkt me beter. Hij is ook lichter.

Nee maar in de winkel kan je hem kopen als rtf voor 149,-......of je kan heb in losse delen bestellen, voor als jij je electronica al hebt.

Dat model van graupner ken ik niet, en heb ik nooit mee gevlogen, alleen ik neem aan dat hij kleiner en lichter is......dus gevoeliger voor wind is.

Als ik de cessna kit koop voor 50 euro, kom ik totaal uit op 131 euro. Goedkoper dan de rtf kit en hij vliegt dan naar mijn wensen en met mn eige zender

Met welke setup dan?

Want als je hem als rtf koopt, krijg je er wel een 4 kanaals zender bij.

Heb je wel eens naar de mini magistar van Multiplex gekeken, ook een heel mooi toestel en vergelijkbaar met de cessna, maar dan van elapor, dus een stuk sterker.

Hey,

je zei dat al eerder van de mini magister...maar ik kon hem niet op die website vinden, alleen de gewone magister..

Dus heb je er misschien een linkje van?

Gr.

/edit; Al gevonden stond op de hoofdpagine van de website!

dit is mijn setup
gws 6 kanaals ontvanger €32.50
Fietsbel 1450kv €14.50
ele 17A regelaar €23.50
kristal K. 70 €8.50
8x4 prop €2
Cessna kit €50

Totaal 131 euro. Zender en servo's en accu heb ik zelf al.

Weet iemand waar de mini Magister te koop is?? Hij is wel errgg mooi. Zal de vleugel daar ook zo makkelijk eraf kunnen?? Want dat vind ik wel belangerijk voor het vervoer.

Duccan zei:
dit is mijn setup
gws 6 kanaals ontvanger €32.50
Fietsbel 1450kv €14.50
ele 17A regelaar €23.50
kristal K. 70 €8.50
8x4 prop €2
Cessna kit €50

Totaal 131 euro. Zender en servo's en accu heb ik zelf al.

Ja dat klinkt leuk.

Kijk even een plaatje van de losse delen

fotosvakantieEgypte2005.jpg

Maar je moet eens informeren wat de minimagistar kost, want eerlijk is eerlijk die is wel een stuk sterker, hij is namelijk van elapor gemaakt.
En wat het vliegtuig beterft, het is bijna hetzelfde model.

En Multiplex maakt mooie spullen.

En heb je dat bij 2 brothers r/c gekocht?? Maar op die site staat hij er niet bij :? Zitten er trouwens stickters bij?? zo saai wit......

Weet iemand waar de minimag te koop is?? Ik kan alleen de normale magister vinden.

Ja gewoon bij 2brothers, maar ze staan idd. niet op de site, maar ze verkopen hem wel.

Natuurlijk zitten er stickers bij, maar ik geloof dat ik die achteraf had gekocht voor 6,95.

Ik neem aan dat je de mini Magistar bij elke redelijke modelbouwwinkel kunt bestellen.

Ga er binnenkort zelf ook naar op zoek.

bij elke modelbouwwinkel?? Hm....kan hem egt nergens vinden hoor....

Back