Cessna 182

Als je naar een modelbouwwinkel gaat, hebben daar ze een boek van Multiplex waar je hem kunt bestellen.
Maar het zou ook kunnen dat hij nog niet op de nederlandse markt is.

Ik weet ook niet op welke internet winkel je hem kan bestellen.

Maar bij die cessna 182 losse kit. Kreeg je daar ook van die control horn en linkazes bij?? Of moet je zelf uitzoeken hoe je de servo inbouwd?? Enne....de wielen..??

Nee de servo´s kunnen er maar op 1 manier in, deze heb ik met epoxi vastgelijmd...het zijn mini servo´s.

En de wielen had ik nog over van mijn eerste model, ik geloof dat die iets van 8,95 kosten.

Dat was ik idd. vergeten het stickervel en de wielen :wink:

en de links?? Bijvoorbeeld de links van de servo's naar de elevator?? Krijg je die erbij of moet je die dingen ook kopen??

Nee, ik denk niet dat die er bij zitten.

Alleen de heveltjes zitten er wel bij, die zijn al voorgemonteerd aan het
hoogte en richtingroer, en aan de aileroins.

Dus je hebt allen de servo stangetjes nodig.

ugg...die stangetjes kosten 8 euro per stuk bij rctechnics....met al die kleine dingen erbij word het wel een vliegtuig van rond de 70-75 euro...meer zelfs. Dan is hij bijna even duur als de minimag (prijzen van de site van multiplex dan). Word dan wel duur.

Misschien toch maar de cessna van graupner. Heeft iemand hier meer info over??

Als je het zo bekijkt, wat klopt trouwens dan zou ik ook idd voor de minimagistar gaan.

De rede dat ik voor de cessna 182 gekozen had is dat ik een beginner was, en helemaal niks aan electronica had.
Dus dan was het makkelijk een 4 kanaals zender met alles erop en eraan voor 149,-
Maar ik blijf gelukkig als ik met dit toestel vlieg :lol:

ja, ik denk dat het een mini magister word of een graupner cessna.

Maar ik weet niet of de vleugels van bijde modellen makkelijk verwijderbaar zijn.
De graupner is kleiner en goedkoper en ook ergens te koop.
De minimag is groot en vliegt goed, maar ik weet niet waar die te koop is en hij is ook duurder.

Maar weet iemand waar de minimag te koop is en of de vleugels van bijde modellen makkelijk verwijderbaar is??!?!!!!

Alleen denk ik wel dat de graupner cessna 182
kwetsbaarder is dan de mini magistar.

En de magistar is zwaarder, dus beter met wind mee te vliegen.

Informeer ook eens wat de levertijden zijn van beide vliegtuigen, en voor als je onderdelen nodig hebt.....................en vergeet niet dat de magistar van elapor is!!!

Je moet gewoon naar een modelbouw winkel gaan, en niet op internet kijken.

Wat ik eerder al zei: vaak hebben ze in betere modelbouwwinkels een boek van Multiplex, en in de winkel zullen ze hem vast kunnen bestellen voor je.

Maar het zou kunnen zijn dat hij er nog niet is op de nederlandse markt, dus dan zal je nog even moeten wachten :wink:

en de minimag is zo'n 30-40 cm groter en ik heb niet zo'n ultra groot veldje. Ik ben bang dat mn veld te klein is.

Ik denk tog dat ik maar de graupner cessna neem, maar ik ga eerst meer info over zoeken.
En heeeel misschien de minimag maar ik denk toch die van graupner.

edit: hm...misschien ga ik wel een keer langs vasco.....

hm...ja...ik zie wel. Ik moet tog nog geld sparen. Dus ik heb nog genoeg tijd over om er over na te denken. En misschien is dan de minimag al leverbaar.

Ja maar je moet ook invoerbelasting betalen hè. Dan word het al een stukkie duurder.

welneeeeee je haalt hem toch gewoon met een bootje, of je zwemt er gewoon heen :lol:

Maar het is en blijft weinig geld voor al dat spul

Quartel verkoopt de MiniMag

MULTIPLEX Mini Mag
artikel : MPX214211
beschrijving : MULTIPLEX Mini Mag
prijs : 75.00 €

Back