Je sloopt een LiPo als je hem veelvuldig boven zijn maximale aantal C's belast ...... en het maximaal aantal C's dat de leverancier opgeeft, komt bij marketing vandaan (des te goedkoper de accu, des te meer worden de C's geflatteert...) .... een 480 motortje lust op zijn tijd 12A en meer ..... en die 1050 accu's mogen maar 9-10A geven..... conclusie kans op slopen groot.......maar dat hangt sterk van de werkelijke kwaliteit van de accu af .... en die is mij "onbekend" .....
Het voltage is altijd een "probleem" bij Lipo's celletje meer (of minder) scheelt altijd 3,7V ...... en 11,1V is weer net iets te heftig voor de motor ben ik bang...
Vroeger toen Lipo's nog niet zo zwaar belast werden kon je 2S Lipo's vergelijken met 7 cellen NiMh/NiCAD (=8,4V).... nu iedereen met zijn Lipo's to-the-limit gaat mag je 2S Lipo's vergelijken met 6 cellen NiMh/NiCAD (=7,2V)....
"gemiddeld" zal zo'n Cessna 182 niet veel "verbruiken", geschat een 3A dan zal de spanning van de accu ook redelijk in de buurt van een 7 cellen NiMh pack liggen, ga je echter "pieken" naar 12A (looping), dan stort de spanning iets meer in dan bij een NiMh pack.....