Cessna 182

Antwoord van de Conrad over de kanalen:

Het vliegtuig is 3 kanaals, in tegenstelling tot wat er in de beschrijving online staat... lekker handig dus...

Hij is dus niet hetzelfde als de versie die Hobby heeft, of die via rc-hobbyonline te bestellen is...

Antwoordt van Conrad is juist, jouw conclusie verkeerd...

Het vliegtuig is drie-kanaals gestuurd motor, hoogte en rudder ..... zender is de 4 kanaals e-fly (fabrikant Art-Tech).... Art-Tech levert ook een 4 kanaals gestuurde "pro"versie (dus met de aileron servo extra)

Setje kan je al voor € 99.95 kopen bij http://www.minervahobby.com/pd1125591287.htm?categoryId=8 deze firma zit ergens in Portugal.....

Ok, ik dacht omdat er 4 kanaals stond, dat dit de 4 kanaals versie was (gas,richting,hoogter en rol)

Dan moettie ergens anders vandaan komen ;)

Via die site die jij geeft, istie incl verzendkosten bijna net zo duur als via een andere site.
Dus ik ga gewoon ff kijken.

Eerst mijn heli verkopen ;)

BadBert zei:
Heey Hobby, kun jij kijken of dit past in de Cessna:
formaat :65mm x 35mm x18mm
dat is namelijk een 7.4 volt 1800mAh Lipo die er dan in zou moeten :?

Thnx ;)

(owja, ben er nog niet achter of de Conrad versie hetzelfde is... denk nog steeds van wel, hoewel er in de te downloaden gebruikershandleiding staat dat het een 3 kanaals zender bij zit, en bij de productbeschrijving online staat 4 kanaals... heb ik over gemaild)

Hier even een foto voor jou met de zender, en met het accu bakje.

De afmetingen, van het bakje waar de batterij in moet komen is......

Lengte 7.0 cm :arrow: breedte 3,8 cm :arrow: hoogte 3,2 cm :wink:

zenderenbatterij.jpg

Dus precies goed voor de 7.4 volt 1800 mAh Lipo die je er dan in wil zetten.

Zou je mij kunnen vertellen wat hij kost, want die wil ik er ook wel heel erg graag in gaan zetten.....net wat jij al zei: de orginele batterij en deze lipo, is voldoende om je eens lekker te kunnen uit leven met de cessna 182 :wink:

Art-Tech website zei:
Radio: FM proportional, 3ch for beginner; 4ch, Aileron included, for intermediate level user
je kan als "spare-part nr:#4203" de 4Ch vleugel kopen ... dan heb je alleen nog een extra servo nodig ... de rest zit reeds ingebouwd .... en je hebt de 4 kanaals versie

D'r staat ook geen merk bij ...

En die foto laadt niet bij mij .... ik zie een rood kruisje en dan die EDGE 540 eronder ...

Nee, ik zie het plaatje ook nie tmeer :?

Ik heb met de mensen van rchobby online gemaild, zij melden dat ze de 7.4 volt 1800 mAh accu aanraden, ivm stroomtrekken (voor de regelaar) en gewicht.
Je moet dan wel je huidige stekkertje aan passen wat aan de regelaar zit (of een verloop stekkertje maken natuurlijk)

Ik had precies hetzelfde op deze site, het klinkt raar maar de eerste keer toen ik op de site keek, was er wel een afbeelding van de cessna 182, en de volgende keer toen ik keek, was er niks te zien. :|

Ik geloof niet in spoken, maar het lijkt er hier wel erg op :roll:

Ze kunnen op de mail toch vertellen om welk merk het gaat, en anders moeten ze maar eens een nieuw plaatje erop zetten, want dit kost ze klanten die misschien wel een cessna 182 willen kopen :wink:

guy5927 zei:
Nu is de vraag : is de ARTECH-cessna precies dezelfde als die onder de naam KYOSHO/HYPE ?

Ik was net even in de schuur, waar ik de doos van mijn Cessna 182 neer had gezet, en weet je wat er op de afbeelding van het richtingsroer staat..ART-TECH.. :wink:

Dus ik neem aan dat de cessna 182, van Hype hetzelde toestel is, als die van ART-TECH....kan niet missen zou ik zeggen, want er staat op mijn doos heel erg GROOT HYPE :!:

Er staat ook nog een bestel nr bij 211-50083, misschien hebben jullie er wat aan

Ik heb nu een batterij met van 1000 mAh en die zit vol met de thuislader in 4 uur.

Nu kan ik een Lipo kopen, een 1800 mAh voor 26,- bij een bedrijfje, ze hebben er zelfs een 1 a lader bij voor 9,50 en dan zou hij vol zitten in 1 uur en 3 kwartier.

Nu is mijn vraag aan jou, hoe kan het nou dat dit een lipo is, die 1800 mAh, en die standaard 1000 mAh niet

Zou jij mij dit adviseren om te kopen, want ik heb inmiddels een Graupner Ultramat 10 snellader gekocht, en ik las op de site dat ik er dan ongeveer een half uur mee kan vliegen.
En met mijn snellader is hij binnen een half uurtje vol

Ik snap alleen nog steeds niet, wat nou het verschil is tussen mijn 1000 mAh en die lippo van 1800 mAh, dat er meer cappiciteit inzit oké , maar is die 1800 mAh nou lichter, of zijn dat nou weer die 3 cel lippo´s.....moet nog veel leren, maar misschien wil jij mij het nog een keer uitleggen

Een lipo is iets heel anders dan een ni-mh. niet te vergelijken. met een ultramat (heb bijna de zelfde ;-) ) is de lipo idd met zo'n 2 uur vol

een ni-mh is iets eerder vol met de zelfde batterij-capaciteit (batcap)

een ni-mh 1000mAh levert bij een stroom verbruik van 10A 6 minuten vliegtijd op
(capaciteit = 1000mAh = 1A, 10A belasting,
je gebruik = 10 C (coulomb) verbruik / batcap => 10/1 = 10)
60min in een uur: 60/10=6min.)

De lipo heeft het zelfde verbruiksommetje, maar die mag je niet constant met 10c belasten.
een 1800mAh geeft het volgende sommetje:
batcap = 1800mAh = 1,8A, 10A verbruik,
verbruik / batcap = 10/1,8 = 5,56C
60/5.56 = 10,79 min.

het is leuk dat je er langer mee kan vliegen, maar vooral de belasting in C is lager, en daar gaat het om!!

wat laden betreft, dat gaat bij dit soort laders niet met een constante stroom, maar met pieken, dalen en zelfs periodes van leegtrekken tussendoor.. ik zou zeggen. sluit je batterij aan, laad em op en meet dan hoelang het duurt.

vergeet niet je batterij na het vliegen en evt tijdens het laden te koelen! een oververhitte lipo kan in brand vliegen!!
LipoFire.jpg

fire.jpg

ik hoop dat ik het zo goed heb. ik post het ook ff op het forum
Groeten!
Rico.

@Rico de C die "wij" bij Lipo's gebruiken heeft niets met Charles-Augustin de Coulomb en zijn wetten te maken ..... "C" in het Si stelsel = de hoeveelheid lading die door een electrische stroom van 1 Ampère gedurende 1 seconde vervoert wordt.

"Onze" C staat echter voor de (nominale) capaciteit ..... niets Si stelsel dus ..... 10C = (maximum) stroom gelijk aan 10 x de capaciteit van de accu, maar dat wist je wel ;-)...

Maar gelukkig kun je voor 9,50 een bijbehorende lader kopen, dus dat moet wel goed komen ;)

Er is trouwens naar mij gemaild dat je om een lipo aan te sluiten wel je stekkers op je regelaar moet aan passen, met bijvoorbeeld goudcontacten?

Kan je niet gewoon de tekkertjes van alles afknippen, en je accu aan de regelaar vast maken met een kroonsteentje? dat zie je bij el autos ook vaak...

Back