Cessna 182

Beste Helza,

Wat een vragen zeg.....maar wel weer leuk om antwoord op te geven.

Je kan er ongeveer ± 10 minuten vliegen met de batterij pack die er bij geleverd word. (ik heb nu een snellader dus zit hij lekker snel vol, en laad ik hem ook echt vol, wat een kracht in het begin zeg)

En ja het standaard motorje heeft voldoende vermogen om er leuke dingen mee te doen, in de lucht......ik heb hem wel inmiddels veranderd door een jamara 480 pro motortje, en een graupner prop. (prop is ietjes kleiner dan het orgineel, maar wel met veel meer trekkracht)

Of het een goede kist is om te leren vliegen, laat ik een beetje open, je moet wel met de rolls en richtingsroer kunnen opgaan :wink:
Inmiddels kan ik dit nu wel aardig, maar het heeft mij wel een cessna 182 gekost.
Vele zeggen dat de easystar het beste kistje is, maar zo ieder wat wils

En waar je hem kan kopen in nederland.....ik heb je kisteren een pb(tje) gestuurd met de winkel........weet je nog :idea:

Ik hoor wel weer van je

@hobby,

wat is de as-diameter van jou motor? 3.2 of 2mm?

mijn pipertje (met die gebroken propeller) heeft nl een 2mm asdiameter op de vertraging...
maar dat hubje voor die nylon propeller vond ik wel erg mooi!!

:)
Groeten
Rico.

@ hobby:

Die PM heb ik niet gehad, wel een mail dat ik PM had, maar de PM is er niet :S
De site waar je hem voor 155 euro kunt kopen zit er ook een 480 motor in, maar een standaard prop (die kan ik altijd nog vervangen toch?)
Wat voor motor er in zit bij de Conrad weet ik niet, maar neem aan dezelfde (vraag ik ook wel ff na)

Ik ben zowiezo al met rolroeren aan het leren vliegen, dus ik wilde dat zowiezo al compleet (4 kanaals)

Dit toestel moet gewoon een fun toestel worden voor erbij, bij mijn brandstof Calmato ;) ( ben gewoon helemaal weg van het model net als jij ;) )

Wel zal ik gaan vliegen met de Cessna met begeleider :P

Ik kan heb dus bij de Conrad bestellen, en via andere sites de evt Lipo accu en onderdelen... die moeten er dan toch gewoon in kunnen als ze van de zelfde fabrikant zijn?
En mijn eigen zender moet er op te gebruiken zijn...
Ik wachto ok ff die site die jij had af... kijken wat het daar allemaal kost !

@Rico:

Met service van de Conrad heb ik nog geen problemen gehad (heb daar al heel wat besteld)

Dit word een toestel voor erbij, ik heb ook een Kyoscho Calmato met goede RC apparatuur, dus dit hoeft niet iets te zijn om weer een ander model te kopen, apparatuur over te zetten enz enz...

Rico van Dijk zei:
@hobby,

wat is de as-diameter van jou motor? 3.2 of 2mm?

mijn pipertje (met die gebroken propeller) heeft nl een 2mm asdiameter op de vertraging...
maar dat hubje voor die nylon propeller vond ik wel erg mooi!!

:)
Groeten
Rico.

Ik heb een nieuw motortje en daar staat op size mm-----27,7 x 51,0 :wink: 2,7 als ik hem meet.

ik kreeg een mail terug van de conrad:
Geachte heer Van Ginneken,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het betreft hier een merkloos product, geïmporteerd door Conrad vanuit het
verre oosten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Customer Contact Center
Conrad Electronic Benelux BV
Lekker vaag dus...

ik ben bang dat die 0,7mm te veel verschil is :(
maar ik zal mijn asje nog eens opmeten

ps, zit er aan 1 of 2 (of meer) kanten van die kleine imbusschroefjes om de boel vast te zetten?

@Rico,

Als je bedoeld, om het motortje in zijn houdertje vast te zetten :?:
Dan kan ik vertellen dat hij met 4 hele kleine schroefjes vast zit :wink:

:idea: Effies on-topic ! Die Cessna 182 heeft Graupner ook in het programma, in feite is het een V-Mar kitje uit Vietnam, de kwaliteit is iets anders, laat ik zeggen, iets lichter en er zitten doorkijkraampjes in.

Iemand op de club waar ik vlieg heeft 'm ook en brushless met LiPo's, als ie zeg maar ver over de rode markering van de snelheidmeter vliegt EN nog wat G's trekt dan buigt de vleugel ook zo leuk.

De voorruit van die C-182 is wat rimpelig, je kunt die letterlijk gladstrijken als je met een strijkbout op standje zijde EN een zakdoek eronder, er eh, overheen strijkt...

Ja ik weet welke je bedoelt, maar dan zou ik zeker voor de mijne gaan, hij ziet er veel mooier uit, en is zwaarder. en steviger.

Kortom ik vind die andere niks, dan zou ik meteen voor de easystar gaan :wink:

Maar dat is mijn advies

:wink: Het filmpje werkt prima in Windows Media Player, als je een Appletje hebt weet ik niet wat er gaat gebeuren, Windows en Apple mogen elkaar niet zo, weetje.

Maar terug naar je mooie C-182, ik las ook dat je nog nóóit gevlogen hebt, en er mee aan het stuiteren bent gegaan.

Kijk, dat is zonde en bewijst eens en temeer dat het een vaardigheid is wat je moet leren. Echt vliegen is dat ook, adresje www.polderaviation.nl en een introvluchtje maken ??? Kijk, er komt een dimensie bij, op de grond leven we tweedimensionaal, auto's treintjes, bootjes zijn een tweedimensionale hobby, als je de lucht ingaat dan houdt het op met 'aardse logica' en leer je jezelf een compleet nieuwe vaardigheid aan, en daarom is het lastig om het snel onder de knie te krijgen...

Back