Cessna 182

Duccan,

Heb je je links recht wel goed staan? Lijkt alsof je gelijk een bocht wil inzetten, en de kist op zijn zij gaat. En dan gewoon door rolt.

Grtn IJsbrand

dit lijkt inderdaad bar veel op overtrekken.
alle snelheid is er namelijk bij het neer komen bijzonder snel uit.
anders was hij er niet zo heel uit gekomen.
gewoon lekker het vliegtuig de tijd geven om energie op te doen en dan pas iets up trekken.
ook mogelijk iets wat je helpt is tip verdraaiing waar door de tips mits goed uitgevoerd later overtrekken en hij dus niet een wing over maakt en een juiste instelhoek verschil waar door de vleugel eerder overtrekt dan de stabilo waar door hij dan over zijn neus weg valt en sneller hersteld

@IJsbrand,
Ik gaf alleen up, dus ik wou geen bocht maken, de aillerons zitten trouwens wel goed.

@marco bosh,
Wat bedoel je met 'tip verdraaiing'? Het zou wel fijner zijn ALS hij stalled, dat hij niet een wing over maakt, maar dan dat hij over zijn neus valt.

tip verdraaiing is als de tips van de vleugel anders zijn dan de root van de vleugel.
dit kan je op meer dan een manier doen maar ik denk omdat dit een kanten klare vleugel is het wel iets moeilijker word.
bij de juiste tip verdraaiing gaan de tips dus een fractie later overtrekken en houden dus lift.
het houd op zich in dat je de tips of een andere profiel geeft of met de vleugel over de lengte van de vleugel aan bijde kanten een of twee graden verdraait hebt. de tips naar beneden is toch wel in mijn mijn gedachten(uit het lezen van vele boeken over aerodinamica) de meest makkelijker manier omdat dan dus de tips later op het overtrek punt aan komen met het zelfde profiel.
wel moeilijk te doen met een kant en klare vleugel

Duccan zei:
Nou...vandaag gevlogen. Ging niet zo goed. Ging helemaal mis, weenie wat er gebeurde. Stond wel veel teveel wind. Crash.... :cry: :evil: :mad: :( . Heeeel veel wind. Hij ging in een keer naar links. Zie filmpje maar.Minimag crash

Alleen de motor ophanging is kaduuk, dus het valt wel mee. Maar tog...ben wel booos.

aiaiaiiaiaiaiaiaiaiaai

Weet niet zo goed wat ik moet zeggen.....echt balen voor je.

Maar goed dit gebeurd je hopenlijk niet meer, misschien is het verstandig om hem de volgende keer eens met een handstart te proberen.

Maar wel klasse om je filmpje te laten zien, ondanks het niet goed ging :squarewink:

aha...nog een probleem :evil: . Er komt nu in een keer rook uit mn motor. Ik sluit nu accu aan, laat hem even draaien, dan gaat hij in een keer schokkeren en dan komt er in een keer rook uit :? 8O . Ik heb nu mijn motor van mn regelaar afgeknipt. De rest doet het nog wel. De servo's en alles reageren nog wel. Maar ik heb hem vandaag meerdere malen na de crash, de motor laten draaien. Hoe kan dit..??

Duccan

Ik zie dat je een grote propeller gebruikt, maak je gebruik van een vertraging ?
Misschien is de klap wel een as krom geraakt waardoor de motor heel zwaar loopt.

Ik heb een 8x4 prop en gebruik geen vetraging. Maar als hij heel zwaar loopt, dan gaat hij toch niet roken? Zou mn regelaar nog heel zijn, en nog werken met een nieuwe fietsbel??

kan het niet dat het montage plaatje tegen de draadjes is gekomen(vind dat zelf nogal vreemd gemaakt, je kunt bij de fietsbel de bevestigging zo tegen de draden aan schuiven , en vastschroeven en je hebt kortsluiting

hoe bedoel je met de bevestiging tegen de draadjes aanschroeven. Misschien is er wel kortsluiting ontstaan, maar ik vind het wel een raar dat het zomaar gebeurde.

Ik denk niet dat mn asje krom staat, want hij draaid (draaide) soepel en als ik heb zo bekijk en ronddraai dan zie ik niet dat hij krom is

als de prop een klap heeft gehad , kan de motermount naar voor zijn geschoven tegen de draadjes van de moter aan , wanaar boem .
dus dat ding met het inbusboutje erin , tegen de draden op de moter.

oowh...ik snap. Maar heb ik een nieuwe nodig...? Maar voordat hij begon te roken, ging hij helemaal schokken. Als hij kortsluiting zou maken, zou hij toch niet gaan schokken, maar gelijk roken?

ik denk dat je motor as krom is geworden en daar door dan gaat schudden en dat als gevolg de boel overbelast is.
daar dus gewoon je wikkelingen afgefikt zijn

hm...das niet zo best...dus nu moet ik een nieuwe fietsbel. Zou de regelaar nog werken of is die ook defect?? Meestal als de motor doorbrand dan is de regelaar toch ook kapot, of geld dat alleen voor borstelmotors??

Toen er rook uit mn motor kwam, ging mijn lipo-saver ook in een keer oplichten.

zul je helemaal moeten na kijken die regelaar.
als je genoeg weet van de motor moet je kijken of je hem niet opnieuw kunt wikkelen.
maar dan moet je dus eerst kijken of je wikkelingen inderdaad zwart zijn.
anders is het dus niet wat ik denk maar zul je veel verder moeten zoeken

zwart??! Ik heb hem een paar uur geleden opengemaakt, de wikkelingen waren niet zwart. Dus.....wat is er dan mis met mn motor...??

Maar als er rook uit een motor komt dan moet er toch wel iets kortgesloten zijn of doorgebrand..?? Hoe wil je anders rook uit electronica halen..?!?

dat zul je dus moeten uit zoeken.
alle asjes na kijken. de wikkelingen door meten met een multimeter.
je regelaar na kijken.
stap je voor stapje

Hoe kan ik de wikkelingen meten?? Als ik die wil meten, moet er stroom door lopen, als er stroom door loopt, dan draaid de motor...

Maar als er rook uit een motor komt dan moet er toch wel iets kortgesloten zijn of doorgebrand..?? Hoe wil je anders rook uit electronica halen..?!?

En de regelaar werd ook warm, toen mn motor ging roken. Motor trouwens ook, maar dat is wel duidelijk. En mn lipo-save ging oplichten

meten op weerstand bij de aansluitingen naar de regelaar.
ja het lijkt ook heel veel op kortsluiting maar je moet weten waar het weg komt.
dus alles stapje voor stapje na zoeken

Back