Cessna 182

Berto zei:
Hee Tiemoderksen,

het vliegveld van Ede is hier: Link
[web:f0810606e2]http://maps.google.nl/maps?ie=UTF8&t=k&om=1&ll=52.029353,5.728791&spn=0.003215,0.007231&z=17[/web:f0810606e2]

Als je de weg van Ede naar Arnhem hebt door de hei en je komt vanaf Ede dan moet je ruim voor de schaapskooi net voordat de bomenrij rechts van de weg begint de hei op.

Let op als je geen lid bent van de club mag je de hei niet op, doe je dat wel dan riskeer je een boete zonder pardon.
Je kunt de auto naast het fietspad parkeren en via het zandpad naar het vliegveld lopen.

Ik (berto dus) ben daar donderdag vanaf 16:00 aanwezig, Benno zal waarschijnlijk wat later volgen.

Je kan dan ook eens aan de kabel vliegen met 1 van onze Calmato leskisten en je kan wat les van mij krijgen als je dat op prijs stelt.

Zie je dan misschien wel :D

Het probleem is dat ik nachtwerk doe en dus ook op donderdag moet werken.. Maar ik heb in juli vrij en dan ben ik zoiezo van plan te komen.. mischien al wat eerder mocht het werk het toelaten..
Is dat de arnhemseweg waar je doorheen rijd ?

Geloof het wel ja.

Wij zijn er iedere donderdag vanaf 16:00 (je kan voor de overige dagen ook op onze site kijken bij agenda) tot een uur of 22:00

We zien je wel een keer verschijnen ;-)

Berto zei:
Geloof het wel ja.

Wij zijn er iedere donderdag vanaf 16:00 (je kan voor de overige dagen ook op onze site kijken bij agenda) tot een uur of 22:00

We zien je wel een keer verschijnen ;-)
Maar ik ben dus nog geen lid van jullie en dus kan ik niet normaal bij jullie komen toch ?

Nee, je zal even een klein stukje moeten lopen (of de gok wagen maar ik ben niet verantwoordelijk).

Ik lijm hem altijd met (Bison) konstruktielijm (gele fles bij de DHZ-zaak) en dat is erg sterk. Nadeel is wel dat het een geel/bruine kleur heeft.
Als de vleugel doormidden ligt kun je hem het beste (naast lijmen natuurlijk) met één of twee satéstokjes versterken, dat gaat prima. Gewoon een helft in de vleugel steken, daarna wél recht de andere vleugelhelft "erop prikken".
Die witte lijm die er bij zit is ook te doen maar veel minder sterk. Dit is meer bedoeld om de romp te lijmen.

Het is trouwens niet zo ver lopen naar het vliegveld. Als je de auto bij de schaapskooi parkeert is het nog ietsjes korter zelfs. De weg er naar toe is de N224, de Verlengde Arnhemseweg.

NOu bven benieuwd ik heb hem nu gelijmt maar heb zo het vermoeden dat hij na een verkeerde beweging weer kapot is :< (de vleugel dan) Ik probeer aankomende donderdag te komen en hopelijk kunnen jullie me dan helpen met het beter leren vliegen van dit toestel..

Wat is nou de beste manier om echt goed te vliegen hiermee..Volgorde die ik in gedachten heb: Vol gas, hoogte roer omhoog en daarna te beginnen met sturen ?
Nogmaals ik weet niet of ik donderdag kan maar ik probeer te komen.

On-Line iemand leren vliegen is onmogelijk :lol:

Wees wijs en hou de kist heel en probeer donderdag gewoon te komen dan heb je nog langer plezier van je kist en kan je er eens echt mee vliegen.

Wees eigenwijs en probeer het nog een keer met volgas en hoogterroer neutraal dan leeft de kist iets langer tijdens het vliegen maar zal toch binnen de korste keren weer stuk zijn :(

Sorry dat ik het zo zeg maar jezelf leren vliegen is niet voor iedereen weggelegd en zal je snel veel schade maken en misschien zelfs opgeven.
Als je nu langskomt dan kunnen wij je de basis uitleggen van het vliegen waardoor je de kist heel houdt en je veel plezier aan deze hobby zal beleven en er mee door zult gaan.

De 182 vliegt zichzelf maar als je tijdens de start vol hoogte geeft zal de kist stallen (overtrekken) en met de neus de grond induiken met alle gevolgen van dien.

Ik ben nogal eigenwijs ;) ben net toch maar ff snel wezen proberen en hij is gelukkig nog heel.. Ik kom alleen niet echt zover kwa vliegen dus het word toch een aantal lesjes vliegen en mischien dan toch maar lid worden van jullie vereniging..

Ik wou dat ik zoveel tijd had :roll:

Als we tot minimaal 8 uur `s avonds kunnen vliegen zijn wij er elke donderdag :D

In het weekend zijn wij er vaak niet maar zijn er voldoende anderen die je kunnen helpen.

Nja ik heb nu contact met jullie, en als ik jullie zo hoor dan heb ik liever 1 van jullie 2 me helpt :) Ik las ook iets over een leerling zender? Nu weet ik alleen niet of dat met die van mij ook lukt. Mocht het zijn dat ik donderdag kan komen dan hoop ik dat jullie me echt kunnen leren vliegen met dat ding zoals ik op de filmpjes zie van de site van jullie :)

De zender die standaard bij de Cessna 182 zit kan niet gebruikt worden als leerling zender.

Wel hebben wij een leerlingzender zodat wij je veilig kunnen leren vliegen.
Misschien kunnen wij zelfs de Cessna in onze zenders zetten zodat je hiermee kan vliegen.

Anders brengen wij je de beginselen bij met onze Calmato`s en dan kun je dat verder toepassen op je Cessna.

wel is handig dat je de sim-kabel van multiplex kan gebruiken
voor deze zender (ik weet niet of dit al is langsgekomen)

Berto zei:
De zender die standaard bij de Cessna 182 zit kan niet gebruikt worden als leerling zender
Correctie: Mijn "Cessna-zender" kan dat wel met een audio mini-jack/mini-jack kabel, maar ik weet niet of Tiemo dezelfde zender heeft. Ach, en ik heb nu een synthesizer dus ff kanaaltje instellen en vliegen maar :D

Mijn "Cessna-zender" kan dat wel met een audio mini-jack/mini-jack kabel
OK, maar ik betwijfel of dat werkt met onze zenders als je al zo`n kabel zou hebben.

en ik heb nu een synthesizer dus ff kanaaltje instellen en vliegen maar
Mits het een 40mHz is :roll:

Back