Tijdens het lezen van de vele mooie bouwdraadjes hier op het forum kwam ik het draadje over de bouw van de Cessna L19 door Ton van Munsteren tegen.
Het is alweer heel wat jaartjes geleden dat ik een vliegtuig helemaal vanaf de ribbetjes en spantjes en stringers heb opgebouwd.
Wegens tijdgebrek is vaak makkelijk gekozen voor ARTF kistjes, maar na het zien van de vele fotos toch besloten dat het maar weer eens tijd is om te bouwen.
Kit besteld bij RBC, 2 nachtjes slapen, en daar istie dan.
Een doos vol hout. En een hele grote tekening voor een best wel klein vliegtuig.
Eerst maar eens de tekening opdelen, zonde, maar wel werkbaar.
bouwplank bedekken met plasticfolie zodat de secondenlijm niet de onderdelen aan de bouwplank plakt.
orienteren van de onderdelen
Het is alweer heel wat jaartjes geleden dat ik een vliegtuig helemaal vanaf de ribbetjes en spantjes en stringers heb opgebouwd.
Wegens tijdgebrek is vaak makkelijk gekozen voor ARTF kistjes, maar na het zien van de vele fotos toch besloten dat het maar weer eens tijd is om te bouwen.
Kit besteld bij RBC, 2 nachtjes slapen, en daar istie dan.
Een doos vol hout. En een hele grote tekening voor een best wel klein vliegtuig.
Eerst maar eens de tekening opdelen, zonde, maar wel werkbaar.
bouwplank bedekken met plasticfolie zodat de secondenlijm niet de onderdelen aan de bouwplank plakt.
orienteren van de onderdelen
Laatst bewerkt door een moderator: