Cessna L19 Birddog

Hallo Gerard,
Dat probleem heb ik zelf ook elke keer, eerst ruimte maken om te bouwen.
Ben nu aan het plamuren en grondverven in de garage dus nu slaapt de auto buiten.
Ik heb de Filler spuitbus van Motip gebruikt. 1 hele bus 400ml voor het hele model. Vult goed en schuurt makkelijk.
Na 1 laag zag ik hier en daar nog wat gaatjes van het glasdoek. Dit opgevuld met albastine. Gewoon met de vingers aangebracht en met een drupje water het hele oppervlak ingesmeerd. Nu weer schuren.

IMAG0652_zps008ea945.jpg
 
Handig met de technische tekeningen van het origineel.
Besteld bij de IBDA.
Nep luikje voor de motorkap maken. Stukje plastic op de motorkap lijmen voor reliëf effect.

IMAG0654.jpg
 
Ja Gerard,
Ben weer een beetje aan het bouwen gegaan.
Druk geweest met van alles en nog wat, maar niet met bouwen.
Wel af en toe aan het interieur geknutseld.
Papier, karton, hout, van alles gebruikt om het interieur wat na te bootsen.
Wil nu eigenlijk verder met het spuiten van de cabine maar het is een beetje te koud in de garage.
Ik heb ook alle belettering klaar om te printen op decalpapier.
Maar daar wacht ik mee tot het vliegtuig net is gespoten.


IMAG0720.jpg
 
Dat ziet er goed uit Andre.
Hoe doe je dat, die letters printen op decalpapier en waar is dat te koop?
Interessant spul is dat, daar wil ik wel wat meer over weten.
Is daar een how-to van?
(sorry voor al m'n vragen maar ik weet hier nog niets van).
 
Vandaag begonnen met het lijnenspel voor de panel lijnen.
1 mm sticker lijntjes opplakken en dan dun de verf er over spuiten.
Licht schuren en dan er af halen en nog een keer spuiten. Tenminste dat is het plan.
Zullen zien of het wat wordt.

IMAG0723.jpg
 
De cabine 1e laag gespoten en nu het achter raam passen.
Met behulp van de template even zien of er moet worden aangepast.
Past precies!
Toch wel handig dat die templates voor het voor en achter raam op de tekening staan.

IMAG0726.jpg


IMAG0727.jpg


IMAG0729.jpg
 
Hoewel het eigenlijk te koud is in de garage, 4 graden, toch maar een dun laagje verf gespoten.
Ik wil verder met de panel lines.
Het is verf op waterbasis, dus ik dacht zolang het niet vriest dan kan het wel. Na een paar proef-stukjes besloten dat het voor een dun laagje ermee door kan.
Roeren en motorkap, en toen ook de meteen hele romp in de 1e laag gespoten. En na 4 uur stof-droog.
Toch maar even een kacheltje erbij.
Als alles goed droog is kunnen de sticker lijntjes eraf.

IMAG0735.jpg


IMAG0738.jpg
 
Eindelijk weer eens een update.
Vensters en interieur beginnen vorm te krijgen.
Alle klinknagels aangebracht.
Tape voor de pannel lijnen moet nog verwijderd worden, heb al hier en daar geprobeerd, tape komt er goed af zonder de verf mee te nemen.

IMAG0951_zps3d37a037.jpg


IMAG0952_zpsddcc17bc.jpg
 
Heb je een goed hechtende verf gebruikt.
Kan niet van alle verven gezegd worden.
Blijf uiteraard je draadje volgen, word een mooi toestel.

Johan.
 
Het heeft even geduurd maar uiteindelijk het hele vliegtuig in de verf gezet.
Acrylverf zijdeglans, gewoon gekocht bij de verfwinkel, kleur laten mengen.
Verdund, 1 op 1 met glassex (multireiniger), en aangebracht met een Badger airbrush, zo een met een glazen potje voor de verf.
Toch niet helemaal gelukkig met het resultaat.

IMAG0016.jpg
[/URL][/IMG]
 
Alles licht opgeschuurd en afgestoft en nog maar een keer gespoten. Nu met hoogglans Acryl RAL6003.
1 op 1 verdund met water. Kleur is nu beter, iets donkerder en meer glans.
Hier en daar toch net iets te weinig verf aangebracht. Sommige plaatsen wat dof. Dit komt denk ik wel goed als de decals zijn aangebracht, dan komt er nog een dun laagje blanke lak over.

IMAG0018.jpg
 
Voordat je er nòg een laag op spuit: je kunt lak ook polijsten (korrel 3.000 etc.), zodat er meer glans op komt. :yes:


jan.
 
Back
Top