Glassex (zonder ammoniak) wordt wel eens door airbrushers gebruikt die met acrylverf werken, ooit eens gelezen op een forum, dus gewoon een keer geprobeerd. Sommigen gebruiken een drupje zeep, anderen gebruiken ruitenwisservloeistof. Isopropylacohol schijnt de truc te doen.
Het idee was om druppelvorming te voorkomen dmv de oppervlaktespanning te verlagen. Misschien had ik bij het testen teveel verdund met water, verf trok alle kanten op.
Acrylverf uit een blik of potje is om met een kwast of roller aan te brengen. Als je de verf met water gaat verdunnen om te kunnen spuiten gaat de verf trekken, druppels vormen op het gespoten oppervlak, zeker als je net iets teveel ineens spuit.
Ik vond de parfum van de glassex wel irritant worden tijdens het airbrushen.
De 2e coating, de donkerdere hoogglans, heb ik verdund met water, minder dun. Ging ook prima.
Voortaan ga ik gewoon met lauw water verdunnen.
Voordelen van acryl vind ik dat het niet stinkt en snel droogt, ook geen probleem als de werkruimte kouder dan 15 graden is.
Gereedschap en je handen gewoon even afspoelen onder de kraan en klaar.
Het idee was om druppelvorming te voorkomen dmv de oppervlaktespanning te verlagen. Misschien had ik bij het testen teveel verdund met water, verf trok alle kanten op.
Acrylverf uit een blik of potje is om met een kwast of roller aan te brengen. Als je de verf met water gaat verdunnen om te kunnen spuiten gaat de verf trekken, druppels vormen op het gespoten oppervlak, zeker als je net iets teveel ineens spuit.
Ik vond de parfum van de glassex wel irritant worden tijdens het airbrushen.
De 2e coating, de donkerdere hoogglans, heb ik verdund met water, minder dun. Ging ook prima.
Voortaan ga ik gewoon met lauw water verdunnen.
Voordelen van acryl vind ik dat het niet stinkt en snel droogt, ook geen probleem als de werkruimte kouder dan 15 graden is.
Gereedschap en je handen gewoon even afspoelen onder de kraan en klaar.