Cessna Skymaster 337 1:5 (BosModelAir)

@ Hans,

voor de vlucht even uitgelopen en alles was binnen de toleranties, verder met deze ontvanger nooit problemen gehad in andere kisten.

@ Eric,

voor felicitaties is het nooit te laat ;-) thanxs.
Een halve minueet eerder was misschien beter geweest, dan had ik nog iets hoger gezeten en wellicht op tijd de kist weer kunnen redden en dan was ik er op voorbereid geweest.

Wat betreft het gleoisysteem, die treed pas in werking onder half gas.
met stationait gloeit ie op zijn hardst, of dit de oorzaak ik betwijfel ik daar ik al vanaf base bijna alleen maar staoinair heb gedraaid.

Zit me net wel te bedenken dat het wel een mogelijkheid kan zijn dat het gloeisysteem de boosdoener is.
`s ochtends had ik dus ook problemen hiermee dat het niet volledig goed functioneerde, na wat geklloi wel weer goed werkend gekregen maar het kan zijn dat er toch een hick up zat in het laatste moment van de vlucht.

Dus zowiezo alle draden van het gleoisysteem maar eens even controleren/vervangen.

Zit me nu ook de vlucht weer even terug te halen en ik kan ook bijna niet geloven dat ik de kist daadwerkelijk met die snelheid halverwege het veld neer zou willen zetten.
De snelheid was nog veelste hoog maar door die onzachte aanraking moest ik wel.

Zit me nu net te bedenken of ik nu net niet op dat moment volgas gaf waardoor het gloeisysteem uitschakeld en een kleine storing veroorzaakte.
Neh, zal wel niet, zal ook bij een volgende vlucht de antenne eens anders op gaan hangen, hiermee heb ik op meerdere twins wel een storing kunnen verhelpen.

@ Jan,

47, valt dus eigenlijk best wel mee. Zit zelf dik over de 100.

Maar thanxs voor de algemene felicitaties.

Helemaal goed dat Hobby In vandaag open is :thumbsup:

Meteen maar even een neuspoot besteld, kan alleen wel een week of 2 duren waarschijnlijk :-(

Schadefoto`s

hier de schade aan de Skymaster.

De afgebroken neuspootbevestiging:
Cessna-337-26.jpg

De motorkap heeft wat scheurtjes erbij:
Cessna-337-27.jpg

En de linkerwielkap ook:
Cessna-337-28.jpg

Allemaal best te overzien dus ik hoop dat de neuspoot snel binnen is want hij moet snel weer vliegen :yes:

Laatst bewerkt:
Zo gister ook even de tijd om afdekkapjes te maken voor de staartbomen:
Cessna-337-29.jpg

Eerst even het 1 mm balsa goed natgemaakt, ze liggen nu nog zo te drogen en dan straks worden beide kapjes geglast.

Laatst bewerkt:
Net Hobby In even aan de lijn gehad, het neuswiel van Robart is deze week bij hun :D

Meteen maar even een verlanglijstje maken met oa een paar kannetjes peut + bespan voor de S. Decathlon en dan even op laten halen :-) (dus Onno bereidt je collega maar vast voor ;-) )

De spullen van Polyservice zijn ook gearriveerd dus vandaag de afdekkapje voor beide staartbomen lamineren + de motorkap modificeren :-)

Hobby In heeft de neuspoot binnen dus begin volgende week wordt ie opgheaald en kan ik beginnen met de inbouw :-)

Als alles meezit dan heb ik morgenavond de neuspoot in Huizen hopenlijk woensdag of donderdag monteren en als het weer meewerkt zaterdag vliegen :yes:

Hey

Ik ben al even een stille genieter van jou draadje :p
misschien heb ik er al over gelezen maar is de reden voor de plotselinge hoogteroerbeweging al gevonden ??
Ik heb namelijk ook hetzelfde probleem aan de hand :s

grtz Jannis

Stille genieters zijn er veel op het forum, maar ook die zijn van harte welkom :yes:

Nop, nog niet de exacte oorzaak gevonden, ik hou het er nog steeds op dat het komt door hoe de antenne lag tijdens die vlucht.
Die liep namenlijk van onder de voorruit door naar achter en ik denk dat dat de oorzaak is geweest.

Als deze kist zaterdag weer de lucht in gaat ga ik eerst een andere ontvanger gebruiken en de antenne langs een vleugel leggen kijken wat er dan gebeurt.
Als dat geen stroing geeft en de eerder gebruikte ontvanger ook niet in een andere kist dan gaat die weer terug en gaan we het nog eens proberen.

Ik hou jullie natuurlijk weer op de hoogte ;-)

Ik weet niet of je ferrietkernen gebruikt of een servo extender, maar als je lange servo snoeren hebt is dit eigenlijk wel beter . Bij mijn eerste TC piper zonder ferriet kernen nergens last van maar bij de tweede TC piper wel.
ook kreeg ik later last van knak pulsen door het uitgesleten landingsgestel (messing op staal , rammelen)

ik probeer maar mee te denken

Meedenken wordt zeker gewaardeerd en nee ik gebruik geen ferrietkernen oid.

Ook ben ik van mening dat dit niet de oorzaak is, ik heb verder (als je het tegen mij bedoeld ipv Jannis) geen enkele knikpuls gehad tijdens de hele vlucht.
Het was puur vlak boven de baan.

Nu heb ik al eerder iets vergelijkens meegemaakt met een paar andere kisten waarbij op 1 punt in een bepaalde stand ik storing kreeg (toevallig ook op twins).
Na verleggen van de antenne was dit verholpen.

Vandaar dat ik dit als eerste wil gaan proberen en ik denk zelf ook dat dit het is.

Zo niet dan gaan we verder zoeken.

Hopen dat het weer inderdaad meewerkt zaterdag.
Ik hoop ook voor je dat het veldje geen grote waterplas is geworden door het slechte weer van de afgelopen dagen(misschien kan je dan gaan watervliegen)

De verwachtingen zijn nog steeds slecht :-(

Naja, dan hebben we tijd genoeg om de kist ion orde te maken.

Vanavond in ieder geval maar het neuswiel eens zien te monteren als Onno die ven komt brengen en dan zien we wel weer verder.

Ik weet niet of je ferrietkernen gebruikt of een servo extender, maar als je lange servo snoeren hebt is dit eigenlijk wel beter . Bij mijn eerste TC piper zonder ferriet kernen nergens last van maar bij de tweede TC piper wel.
ook kreeg ik later last van knak pulsen door het uitgesleten landingsgestel (messing op staal , rammelen)

ik probeer maar mee te denken

Ik gebruik ze ook niet maar heb er ook nooit eerder last van gehad :s

Jaaaaa, hij is er met dank aan de koeriers ;-)

Cessna-337-30.jpg

Eens kijken of ik hem vanavond helemaal ingebouwd krijg :)

Laatst bewerkt:
Back