Vandaag was zo`n dag dat er gewoon gevlogen moets worden
Dus om kwart voor elf als eerste op het veld aan gekomen alles opbouwen en startklaar maken.
Even de onze
sleepkist-welke-bosmodelair om te voelen en het waaide nog wel aardig door.
Naja toch de Skymaster maar tanken en starten, en starten, en starten, en starten.
De achtermotor dus wel maar de voorste niet.
Arrrggghhhh, op den duur toch de kap er maar af, kijken, voelen, proberen en lopen :roll:
Kap erop, starten en starten en..... ja hij doet het.
Achtermotor starten en starten en starten en starten en starten en starten en ja hoor die loopt ook.
Even volgas testen, damn wat een kabaal, nou dat lijkt te werken dan maar vliegen.
Dit was de 2de (en later ook nog een derde) vlucht en het ging er niet echt rusitg aan toe, lekker vaak hard laag over en goed op zijn zij leggen.
Had het maar geen BosModelAir kist moeten worden ;-)
Zo even wat landingen oefenen, damn wat zweeft dat ding, mhhh, stationair staat ook wel wat hoog.
Ok, volgende landing met half flaps, kijk dat gaat al wat beter.
Toen full flaps kijk dat lijtk erop maar de kist blijft vliegen :-(
En hij moest toch een keer naar beneden dus gas dicht, long final, full flpas en binne brengen oe dat gaat maar net, zodra alle 3 de wielen stonden volledig nose down gedrukt om wat weerstand op het neus wiel te krijgen en dat werkte.
direkt maar even de motoren wat lager stationair afstellen zodat die beter zouden lopen bij vlucht nr 3.
En dat was echt al stukken beter, mooie schaal take off met iets meer als 1/4 gas, dan even lekker raggen (vonden de medevliegers ook wel leuk dat snerpende geluis van die achterste prop) en toen weer wat landingen met en zonder flaps oefenen.
Kijk ik begin hem al te kennen, okee we stoppen ermee, bvleh dat was een beroerde landingen nog maar een rondjke en toen de vluchtr afgemaakt zoals het hoort met een redelijk nette landing voor de vlagerige wind die er stond.