China verbiedt airmail van lipo's

nee, als brandstofvlieger betaal je voor n liter brandstof (een paar vluchten dus)
3 liter voor 6 minuten zelfs in m`n jet ;-)

Heeft iemand al ervaring met hoe de verzendkosten vanuit Hamburg uitpakken? Kan niet heel veel zijn toch...?
Ik geloof 10 dollar voor een klein pakketje waar 2x een 2S 2200 LiPo in zat.

En in 1 dag in huis :D

Gisteren besteld, vandaag zie ik dit pas. Verdraaid! 4 hard case 5Ah Lipo's besteld, samen met een lader en nog wat klein grut. Zal dus best wel eens ff kunnen duren voor ik dit binnen heb. Pfff, dan koop ik voor 't eerst eens iets uit HK, en hang ik gelijk :(

Afgelopen zaterdag 2x 2150 3S besteld; lees ik dit net!
Als ze binnen zijn dan post ik het wel

Ben allang blij dat ik de dag er op een paar andere spulletjes (o.a. een Assansetje voor een vliegmaatje) apart heb laten komen

Nee hoor, gaat heel goed vanuit de NL.

Was m`n eerste pakketje bij HK ooit, maar werkt dus feilloos :D

Ik had begrepen dat je alleen vanuit duitsland bij HK duitsland kon bestellen ?
Het is alleen nogal lastig om op de HK website uit te zoeken wat je nodig hebt, als je alleen uit Duitsland wil bestellen. Ik heb net een pakketje besteld dat ik graag uit Hamburg had besteld, maar het merendeel was daar niet in stock.

Overigens - in het draadje pakketje-uit-het-buitenland-douane-66 wordt nu ook uitgebreid over dit lipo-verzendings=probleem geschreven, misschien is het handiger om dit draadje te laten doodbloeden en er daar verder over te gaan?
(Eigenlijk had ik het hele draadje niet hoeven starten, maar had een post in dat andere draadje kunnen zetten over dit probleempje...)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vroeg me ook al af of er simpelweg een lijst is te krijgen van enkel producten uit UH Hamburg ?

En versturen ze nu van in Hamburg ook al naar Belgie ?

Groetjes,

Davy

Ik vroeg me ook al af of er simpelweg een lijst is te krijgen van enkel producten uit UH Hamburg ?
Deze link: HobbyKing Online R/C Hobby Store :
geeft alle producten die /ze in Hamburg hebben. Maar erg overzichtelijk is het niet.

Inderdaad nou je het zegt, op deze afbeelding:
de_banner.jpg

komt België niet voor...

Omdat er nergens anders vermeld staat dat er naar België kan verzonden worden vanuit Duitsland. Terwijl dat voor Nederland wel zo is...

Belgie is toch een provincie van Nederland :rolling:

Maar volgens de site zijn de kosten voor verzending van DE naar BE ook 10 dollar dus lijkt mij dat het geen probleem is.

Laatst bewerkt:
Het verzenden vanuit Duitsland naar belgie gaat niet. Staat in het andere draadje. Iemand daar heeft het ng een aan de support-chat gevraagd. Helaas, Ik hoop dat ze hier snel werk van maken !

Grtz Matanza

Mwja, volgens dit verhaal (PDF) betreft het ten eerste een aanbeveling tot standardisering van de aanduidingen. En ten tweede betreft het eigenlijk alleen maar brandstofcellen, apparaten met brandstofcellen en voertuigen voorzien van lithium accu's. Er wordt nergens gesproken over losse lithium accu's. Conform de tabellen wordt er nergens in die tabellen verwezen naar losse accu's (wel brandstofcellen, chemisch afval, methanolhoudende zaken etc.). Alleen een verwijzing dat lithium als gevaarlijk metaal een aparte aanduiding op de verpakking dient te krijgen. :?

Lijkt dus op een paniekreactie op een publicatie met aanbevelingen. :teacher:

Bij de Hongkong Post staat een artikel dat reeds dateert van december 2009 over het verbod op parfum en lithium batterijen.

Misschien toch een storm in een glas water... Ik hoop het tenminste! :proost:

En idd, ik heb deze morgen de vraag gesteld bij de support. Verzendingen van Duitsland naar België kunnen nog altijd niet.
Geen idee waarom er dus staat DPD DE-BE bij verzendopties.

En idd, ik heb deze morgen de vraag gesteld bij de support. Verzendingen van Duitsland naar België kunnen nog altijd niet.
Geen idee waarom er dus staat DPD DE-BE bij verzendopties.

Heb het zelf ook net ng eens gevraagt. En het komt er op neer dat ik gewoon maar eens moet proberen (wat ik niet ga doen). Had eingelijk het gevoel dat die vent het zelf niet wist.

Trever:what product you want to buy
You:The led strips, Lipo battery's and Speed Controller. And maybe later an airplane
Trever:we are sorry that we are not sure for this since you different item different weight ,
You:How do you mean ? Small amounts of weight are possible ?
Trever: please try to place a order for item that you want to buy and check out , but not pay, then system will advise if it is available , it is a just a test

Ik heb je het op het HK forum ook al gezegt, je kunt wel de produkten in het Duitse magazijn bestellen. Heb dit dan ook vorige maand gedaan.

Je moet natuurlijk wel de produkten kiezen waar "DE warehouse" achter staat en geen andere produkten erbij doet die in hongkong liggen.

Verzending van uit china

Hallo allemaal,

Ik heb op 2 mei servo's besteld bij HK, deze zijn op 3 mei verstuurd, en op dit moment zijn ze nog niet binnen, kan dit te maken hebben met de situatie rond de lipo's, of zijn er andere redenen waarom dit zo lang duurt.
Iemand enig idee?

Met vriendelijke groet

Hans
:?::?:

Hallo Hans,

voor hoeveel dollar zit er in het pakketje? (En welk bedrag heb je erop laten zetten?) Wellicht hangt je pakketje ergens bij de douane uit.

Groet,

Julius

Back