Cirrus of Manderin?

Ik overweeg ook al enige tijd om naast mijn alpina een f5j zwever aan te schaffen, en mogelijk zelfs volgend seizoen mee te doen:shock:

Ik hoop al een tijdje om een mazzeltje te hebben in de te koop sectie, maar dat zijn over het algemeen f3j kisten waar je niet meer in de romp krijgt als een pink :-) F3J was ook een serieuze mogelijkheid, maar in de praktijk lukt het niet om er mee te vliegen binnen redelijke afstand van mijn woonplaats..

Duss... Het lijkt er op dat de Mandarin ( die niet geheel zonder problemen is/kan zijn ) wel de beste keuze is om voor een leuk budget mee te doen. een 'glasbak' nieuw aanschaffen vind ik een te kostbaar experiment nu :rolleyes:

Tenzij ik was mis natuurlijk, dan hoor ik het graag!

De vraag, servo keuze kom ik nog niet helemaal uit, de DS1550 servo's die worden aanbevolen heb ik geen super ervaring mee.

Wat zou een slimme keuze zijn voor kwaliteits servo's ? ( vooral omdat ik niet zeker weet hoe dik ze mogen zijn in de Mandarin )

edit: goed lezen is lastig... vraag was al gesteld door vissermax maar een antwoord heb ik niet voorbij zien komen ..

Bedankt alvast,
Bob

Kijk ... dat maakt de keuze al weer wat ruimer... kromme ailerons kijk ik niet naar uit, en elders las ik al dat de dat ook blijven doen..

Zelf bouwen valt helaas af, ik moet mijn buro (bouwplek) delen met mijn computer die ik regelmatig voor mijn werk (na werktijd) nodig heb. Dat word een rommeltje EN gaat schade opleven voor er wat vliegt!

Ik ga eens neuzen en vergelijke bij esprit.. Had ik al eens gezien en f5j geselecteerd. Dan blijft er een andere ( veul duurder ) lijstje over :-)

edit ... deze site heb ik nog niet eerder gevonden zie ik nu.. Thxs!
Alleen... eens kijken hoe dat met verzenden gaat uitpakken .. schade en kosten!
Maar... da's voor later zorg.

edit 2...
gezien de ervaring van de afgelopen seizoenen, is het aan te raden om 3 meter span aan te houden of maakt de spanwijdte in de praktijk niet uit?

de klapperstorch ziet er wel erg goed uit, maar ik vrees dat deze minder is bij een beetje wind.. wat we dit hele jaar volop hebben ( en dat is denk ik wel een understatement :-))

tja, en dan kom je eigenlijk al uit op 2: windstil model, > 3bft model ..:schrik:

niet dat dat nou een verrassing is, maar het eerste doel is dan toch een model wat tot 3-4 bft goed te vliegen is aangezien we dat het meeste hebben hier.

is overigens een gok, niet gehinderd door info die dit bevestigd :-)

Ik heb zelf meerdere Klapperstorchs gehad en wind is geen probleem het mooie is je kunt de carbon pin met wat wind vervangen door staal en zo heb je ballast.

dan zou dat wel een hele mooie kandidaat zijn!!!

Bedankt voor het corrigeren van mijn ongefundeerde gok!

je zou er hoofdpijn van krijgen :-)

shortlist:
* Grafas/Gracia
* Fascination
* Klapperstorch

Aannames :
Grafas/Gracia vooral voor rustige dagen.
Fascianation mogelijk voor wat meer wind, maar laat dan op een rustige dag wat liggen.
klapperstorch, ehm... zoals aangegeven met ballast te werken. helaas loop ik klem met mijn futaba ontvangers, of er moet een 14 kanaals ontvanger in aangezien het een 6 kleppen vleugel is. Of ik moet met y kabeltjes gaan werken.

Lijkt deze logica een beetje te kloppen ?

Bob

... helaas loop ik klem met mijn futaba ontvangers, of er moet een 14 kanaals ontvanger in aangezien het een 6 kleppen vleugel is. Of ik moet met y kabeltjes gaan werken.

2 van deze jongens koppelen en je hebt een 14 kanaals..

Ik vlieg nu met beide merken ontvangers en heb nooit een verschil of hickup-gemerkt, prijsverschil is er wel..

JB

ik ben nog wel benieuwd of onderstaande aanname klopt ...

Fascianation mogelijk voor wat meer wind, maar laat dan op een rustige dag wat liggen.

mailtje naar thiele voor beschikbaarheid en verzendkosten is verstuurd.. nu maar hopen dat ze daar Engels verstaan :-)

Bob

De gracia is een heerlijke zwever tot 2bft, daarboven is het worstelen. Ik heb echter nooit ballast in de kist geprobeerd. De holle carbon vleugelbuis leent zich daar wel voor.

ik ben nog wel benieuwd of onderstaande aanname klopt ...

mailtje naar thiele voor beschikbaarheid en verzendkosten is verstuurd.. nu maar hopen dat ze daar Engels verstaan :-)

Bob

verzendkosten dacht rond de 25 euro en met twee dagen in huis

Back