Ik zal dit jaar met de oude model van Lyckele vliegen als eerste model.
De mandarin zal mijn reserve model en ook de model om regelmatig mee te vliegen.
Ik beschouw die ook als een goeie basis om eventueel bepaalde punten te evalueren.
Als ik de romp verlengt heb was ik van plan om een servo in de staart te gebruiken en een in de romp, gepllatst vlak voor de vleugel omgeveer. Zo heb ik plaats voor een ballast ruimte.
de rolroeren en flaps verstevigen met een carbon rib vind ik wel zeer interessant, zeker nu da tik bepaalde foto's op het net gezien heb.
simpel en snel werk die vlogens mij een meerwaade kan levenren.
al de anderen punten kunnen nog met de tijd geexperimenteerd worden.
ik blijf toch het mandarin een schitterend ARF model te vinden, zeker voor zijn prijs.
2080 gr! voor een een electro zwever van 3,60 m
10 jaren geleden woog mijn soarmaster van graupner iets in de 2400 gr voor 3,40 m als zuiverzwever en ik heb daarmee ongelooflijkke veel uren mee gevlogen.
De profiel was wel iets anders. een HQW. aaah de mooie herinneringen.
Dan ben ik overtuigd dat een 3,60 met 2080 gr met electro motor en AG profiel me sowieso heel veel plezier zal bezorgen.
laten we ons snel gaan vliegen....
