Citabria project

Hallo,

Ik ben beginnend rc vlieger ik heb een robbe-arasingstar en les nu vanaf begin december.
Ik heb van een collega van mijn vader een robbe charter en een citabria gekregen.
Het is een heel oud vliegtuig en heeft al meerdere eigenaren gehad ik ben van plan het af te bouwen, er zat nog een bonnetje bij Met de datum erop: 01-25-84 8O .
De romp was al af ik ben nu nog bezig met de vleugels:

IMG_0869.jpg

IMG_0870.jpg

IMG_0872.jpg

IMG_0875.jpg

Het vliegtuig is van het bedrijf A&A industries weet iemand nog of dit bedrijf nog bestaat? :D

Mooi kistje!!!! denk het haast niet, heb er nog nooit van gehoord, het model word nu ook uitgebracht door SIG.
veel succes bij het bouwen, ik ben echt jaloers op je :wink: .

A&A Industries heeft tot recent nog bestaan maar de url www.aaind.com komt op dood spoor uit .... dus ik vrees het ergste .... het zijn over het algemeen goed vliegende modellen (mits goed gebouwd ;-)) ....ontworpen door meneer Bud Nosen .....

Hallo Tim,

ik ben ook aan juist het zelfde project bezig.
Het is ook een citabria van BUD NOSEN, ik
ben hem wel een beetje anders aan het maken.
Ik ben er de super decathlon versie van aan het maken
Dit wil zegen een ander vleugel profiel (NACA 2415) en
een kortere vleugel met dan natuurlijk een bredere koorde.
Ik ga hem uitrusten met een zenoah 62, het wordt een sleepkist.

Groeten Kris

Beste Tim,

ik heb er geen foto's van. Mijn digitale camera is stuk, de flits werkt niet meer. De bouwdoos is van 1966, wat mij wel opvalt is dat je een GFK motorkap hebt. Bij de bouwdoos van mij moet ik die nog uit hout maken, dit zegt al genoeg over de ouderdom van de bouwdoos. Mijn bedoeling is als deze kist naar behoren vliegt, dat ik hem nog enkele maten grooter ga bouwen. Ik wil hem 3,4m span maken, hier op de site zie je hem
http://www.emhw.de/

Groeten Kris

ah mijn kleinere boertje, de citabria :) ik ga dit draadje in de gaten houden

Vanmiddag me Brevet GEHAALD :D

Servo pocket , de vleugel is eigelijk voor maar 1 servo maar ik maak er toch maar 2 in met een directe verbinding met de rolroeren.
IMG_0881.jpg

IMG_0886.jpg

Gisteren nieuwe zender van een collega gekregen :D
IMG_0900.jpg

En dan nog even de wingtip.
IMG_0903.jpg

Tim_NL zei:

Bij ons in de club zou men dit afkeuren. Zo te zien zijn de liggers koud tegen elkaar gezet en zit er geen triplex verbinder bij de liggers. Ik raad je aan om tegen de hoofdliggers aan de voor en eventueel de achterzijde een triplex plaatje te lijmen zodat je daar een sterkere verbinding hebt.

Aha, ga ik ook nog doen en er komt ook nog glasvezel met polyester of epoxie over ;).
Ik vind de manier van aan elkaar maken van dit model ook een beetje eigenaardig ik zat meer te denken aan buizen ofzo.

Back