keurig , zo op de foto te zien strak bespannen :wink:
ik heb net de OS even bekeken , ik ga dadelijk dat ringetje met draad even draaien , dat ik in de cilinderkop wou persen .
maar ongeduldig als ik ben , heb ik de OS eerst even in de test standaard opgestelt , tankje aangesloten , propellor dr op .. de uitlaat bevestigt aan de twee gangetjes draad die nog in de kop zit , tot slot de tank gevult met 5 jaar oude tornado brandstof ... bij de eerste tik tegen de prop wat gesputter , en bij de tweede liep het beestje al !! toen een aantal keren het starten herhaald en hij blijft met 1 tik tegen de prop starten .
o jah .. er is ook minder goed nieuws.. bij Q weten ze ook niet waar mn wielkappen blijven .. nog even en ik ga ze toch zelf maken denk ik , 9 van de 10 wielkappen die bij een decathlon of citabria kit worden gelevert , zijn toch niet schaal .
er zijn twee soorten wielkappen op citabria`s , de hele oude modellen hadden deze :
en die ik op m`n SIG citabria wil hebben , zijn deze :
de onderste zijn *puntiger* en deze zie je het meest op de citabria`s .
de bovenste citabria is van het merk sterling , het was m`n eerste citabria bouwkit , het kistje bouwde ik op m`n 13e , er zit een ietwat flinke Saito fa 65 in , hij heeft maar 1.37 spanwijdte , maar is vrij zwaar van opbouw , hij vloog prima op snelheid , jammer genoeg was langzaam vliegen vrijwel onmogelijk , ik denk vanwege het gewicht , in de kit werd namelijk veel plywood gebruikt . ik vlieg er niet meer mee , hij is zeg maar *met pensioen* .. voordeel is dat ie zo lekker heel blijft :lol:
ik ben van plan een dummy saito te maken , om deze te wisselen met de echte saito , die ik dan weer in een andere , wel vliegende , kist kan gaan gebruiken .