Citabria project

hij is prachtig Tim !! nu nog een fotootje van het geheel samen gebouwt heh :wink:

hoe zitten bij jou de struts vast ?

ik heb vanmiddag de OS gerepareerd , hij is nu klaar om ingebouwt te worden
dsc00178cv3.jpg

nu als de sodemieter inbouwen die hap .. hoewel .. t is toch rotweer ,ik doe maar rustig an :lol:

ik ben bezig geweest met het plaatsen van de motor , ik moest de firewall zo n 22 milimeter naar achter brengen om de viertakt kwijt te kunnen .
eerst maar een nieuwe motorsteun gehaald .

vanmiddag ben ik eens bezig gegaan om een uitlaat te maken die binnen de neuskap blijft , dat oogt (vindt ik) beter , ook omdat , net als bij de echte citabria, twee pijpjes onder uit de kap steken .

het geheel weer even op de teststelling gehad , en hij leek mij zelfs wat stiller, al maakt dat evengoed nog kabaal als je zo n ding start in je kluskamertje :lol:
dsc00185db4.jpg

dsc00184zw4.jpg

hoe flexibel is die ophanging tussen de uitlaat en de motor. Ik ben bang dat als die verbinding star is dat je dadelijk meer kapot hebt dan alleen maar wat schroefdraad die uitgesleten is. Op die rode plastic motorsteun zal de motor toch altijd iets blijven bewegen en dan zal er een punt tussen de motor en de vaste uitlaat kapot gaan.

het pijpje dat uit de cylinderkop steekt heeft 2 mm ruimte in de koppeling aan de pijp die naar de uitlaat gaat , deze ruimte is opgevult met een stukje siliconen slang voor de afdichting , zo blijft de verbinding flexibel .de veer zorgt ervoor dat de verbinding op elkaar blijft zitten .

Hey Bar ziet er mooi uit zelf had ik een 50 sx besteld met pitts muffler (zelfde principe als jou uitlaatje ) maar heb besloten op die o me Diamant te zetten, ik ga zo voor eht erst vliegen met de citabria zou wat foto's late make en misschien als het lukt een filmpje .

Gr. Tim

Nou ben ik weer ben ik op het veld pieper de piep piep piep Zender LEEG :| .
Acculader doorgebrand deze week nieuwe lader halen.

Gr TIm.

gelukkig loop je daarmee geen schade aan je citabria op :wink:

heb je nou al eens fotoo`s van het ding in samengebouwde toestand??

Hallo,

Nou hij heeft zijn medain gehad hier wat foto's voor de vlucht.
IMG_1486.jpg

IMG_1487.jpg

IMG_1488.jpg

IMG_1489.jpg

IMG_1490.jpg

IMG_1493.jpg
.

Oke dan , dat was voor de vlucht ik mocht niet klagen met het resultaat.
Verder vloog hij als een natte krant alles zo vaak gecontroleert en mooi weer afgewacht, na de start hoogte gemaakt en op 3/4e gas met genoeg snelheid over trok die al een paar keer , in totaal 3 ker bijna in een spin gevlogen maar de 4e keer was het raak en kon niet mer corrigeren om uit de spin te komen met dit als resultaat:
IMG_1498.jpg

IMG_1500.jpg

Ik ga hem niet meer herbouwen omdat er tog niets zal veranderen en hij weer precies het zelfde zal vliegen.
Op naar het volgende vliegtuig.

Gr. Tim

ik hoop dat je hem niet weg dondert Tim .. zit nog zat bruikbaar spul aan , zelf je vleugel heeft geen schade , motorkap is nog heel ...
probeer eens uit te zoeken wat nou de oorzaak is ... citabria`s staan niet bekend als makkelijke vliegers , maar toch hoort ie niet onbestuurbaar te raken .

het kan geen slechte kist zijn , op RC universe is zowat iedereen er positief over , zowel het bouwen als het vliegen .

Wat is nu werkelijk de oorzaak van die crash?

Als ik de foto's bekijk zie ik dat de vleugel achterrand niet mooi aansluit op de romp, kan dus duiden op een instelhoeksverschil, daarnaast dan een zwaartepunt dat niet echt goed zit en een gewichtig model dan denk ik dat ik al aardig in de goede richting aan het zoeken ben.

Hoewel ik niet zo van decathlon's houd, is het toch zonde van je kist....

als volgende kist zou je misschien een four-star 60 kunnen kopen? ( heb je alleen niet zoveel aan die os 50...)

Komt goed uit want het is ook geen Decathlon ;) .
Heb direkte servo verbindingen dus die roeren zijn het niet, het evenwichts punt was ronduit perfect ookal lijkt het verhaal daar erg op maar niet dus geen storing (motor kap is wel kapot ) maar ik kan geen reden vinden waarom ik een slegt bestuurbare kist zou herbouwen ik zal de vleugel wel bewaren .
En die vleugel sluit wel goed aan alleen de "Hump" was wat hoger geworden door de verglaasde vleugel (die kaarsrecht was).

hey Tim,

balen man....gecondoleerd zonde dat zoiets moois niet wat langer mocht blijven bestaan.

als je hem niet meer gaat herbouwen is het mischien leuk om alleen de staart te houden en op een plankje aan de muur te hangen als een soort jacht troffee :?: :roll:

groet,

Roy

Back