Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

hij komt niet uit buitenland, heb 2de hands een setje met een kapotte en nieuwe in doos gekocht. probleem 1 is echter al gebeurd, regelaar van de nieuwe fikte uit zodra ik er spanning op zette. dus maar motor en regelaar van de kapotte overgezet, werkt nu wel.

die originele regelaar is inderdaad geen al te beste
ik heb hem besteld enkel met de motor
en apart besteld 30 A regelaar (originele ESC is 20 A en dit is wat krap ) en 4 HXT900 9g Servo's
en 2200 3cel lipo

Laatst bewerkt:
andere regelaar bestel ik dan nog wel een keer, de ander doet het in ieder geval! niet volgas vliegen dus om regelaar te sparen?

ik zou inderdaad niet te lang vol gas vliegen of groter prop gebruiken , anders krijg je misschien
die magische witte rookpluim te zien
en dit wil je niet

ok duidelijk. rare was dat ik met die ander nog niet eens gas gaf, maar naa paar seconden al uitfikte...

vanmorgen maiden gedaan:

mijn vader gooide op, zodat ik vinger aan de sticks kon houden. vloog super mooi weg, had maar weinig trim nodig. lekker bak vermogen zeg! rollrate zou wat meer mogen voor een rol, maar denk dat ik het zo laat, vliegt wel lekker. ook inverted gaat prima, enkel redelijk veel up nodig. zwaartepunt licht rond de 50 mm met 25 gram lood en een 1800 mah lipo, 2200 ga ik binnekort halen.
aangezien ik nog maar 1 lipo heb, vanmorgen niet lang gevlogen. na 15 minuten rustig rondvliegen geland en thuis geladen, bleek dat er nog maar 900 mah uit was:) net nog even 1 accutje leeg gevlogen, gaat super en is heerlijk vliegen, ook lekker snelheidje erin;)

al met al een topkist!

Ziezo, Clouds is binnen. Vanavond hem met mijn flight buddy proberen inelkaar te steken... Nu maar hopen dat de servos en al de rest in orde is, want als ik al de reacties hier lees krijg ik toch een beetje schrik ze....

ik heb ook de originele servo's, en na een paar vluchten nog geen problemen! let wel op dat je de eindpunten goed insteld, dan staat er met maximale uitslag niet veel kracht op.

als je al een beetje kan vliegen moet het zeker lukken! zorg dat alle roeren goed recht staan, dan heeft ie nog maar heel weinig trim nodig en let ook op dat ze de goede kant op uitslaan. dan met half gas weggooien en gaan!

als je al een beetje kan vliegen moet het zeker lukken! zorg dat alle roeren goed recht staan, dan heeft ie nog maar heel weinig trim nodig en let ook op dat ze de goede kant op uitslaan. dan met half gas weggooien en gaan!

Yep, alles staat perfect. zwaartepunt ok, alleen ontvanger zit wel een beetje krap in de cockpit maar moet wel lukken... :D

@vinnygogo
blij te horen dat je meiden goed verlopen is

eindelijk is de mijne ook aan gekomen 21 dagen bij de douane
wat ik eigenlijk niet versta is ,dat je invoer taks moet betalen ok ( een extra prijskaartje van 45.73€ ),maar waarom ze iets zo lang kunnen tegen houden ???? ik moest hem normaal binnen 7 dagen ontvangen volgens HK
wat perfect mogelijk was na 6 dagen na betaling was ie al in België
wat eigenlijk ook raar is ik heb hem besteld als air mail en ook die prijs betaald .
en hoby king hem verzonden EMS ?? dus met snel post ??
en ze haden geen faktuur op de doos geplakt ? juist de prijs van de verzendingskosten
46.4 dollar
MAAR EIND GOED ALGOED
verder on topic

@vinnygogo
blij te horen dat je meiden goed verlopen is

eindelijk is de mijne ook aan gekomen 21 dagen bij de douane
wat ik eigenlijk niet versta is ,dat je invoer taks moet betalen ok ( een extra prijskaartje van 45.73€ ),maar waarom ze iets zo lang kunnen tegen houden ???? ik moest hem normaal binnen 7 dagen ontvangen volgens HK
wat perfect mogelijk was na 6 dagen na betaling was ie al in België
wat eigenlijk ook raar is ik heb hem besteld als air mail en ook die prijs betaald .
en hoby king hem verzonden EMS ?? dus met snel post ??
en ze haden geen faktuur op de doos geplakt ? juist de prijs van de verzendingskosten
46.4 dollar
MAAR EIND GOED ALGOED
verder on topic

Amai, dat kan ook tellen, de mijne komt van RC addict. Werd 1 dag later al opgestuurd, ontvangen 3 dagen later en geen extra kosten. Wat moet ne mens nog meer hebben :cool:

@familymen

ja en nee ik heb in totaal +- 118€ betaald en bij de winkel waar jij hem kocht
zou ik min 160 € betaald hebben .42€ verschil !!
1x Turnigy 2200mAh 3S 20C Lipo Accu
4x HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
1x HK 30A Blue Series Borstelloze Regelaar / ESC
1x AXN Floater-Jet met 2100KV motor (ARF)

ik moet natuurlijk soms veel geduld hebben ;) en dat heb, ik soms met tegenzin :(

Back