Clouds Fly (alias AXN Floater Jet) manual

op zich wel handig als er hier in NL een dealer is voor onderdelen. Wel jammer dat het gelijk weer met bijbehorende nederlandse prijzen is.

Anyway, ik heb vorige week twee FloaterJets besteld. Een voor een vriend van me en een om mn vriendin mee te leren vliegen. De tweede moet dus hier en daar versierd worden met wat roze of vlindertjes :D

ja ik schrok ook wel een beetje
maar de service en gerantie is goed
ik had mij protech fusion daar gekocht
ook kapotte servo en ontvanger
en zonder gezeur of bij betaling nieuwe gekregen

dusja tis wat je zelf wilt.
ik vind hem ook wat aan de duure kant.
maar bestel hem toch maar vanwege de service
en ik liever niet in honkkong bestel

En nog duurder geworden zag ik € 155 met TX, € 135 zonder TX
en ik zie nog geen onderdelen te koop

Ik vind de Clouds fly een leuke kist omdat hij goed vliegt voor weinig geld.
Maar voor die prijs is er wel meer keuze!
Als ik er 135 euro voor betaald had zou ik de foutjes en slechte servo's niet geaccepteerd hebben.
Ik hoop dat die handelaar een beter product levert, anders krijgt hij veel klachten...

Op de website staat dezelfde fout als in de Chinese "manual"
Weight 450 gram.
(met ontvanger)
Dat klopt dus voor geen meter!

Ik zou hem hier niet kopen.

Ik had deze propadapter besteld Hobbycity Online R/C Hobby Store : Prop adapter w/ Alu Cone M5x3mm shaft (Grub Screw Type) $1.99
Deze gemonteerd echter het is geen succes , heb zoveel vibraties
van de motor.
Komt dat doordat de propellor verder van het huis zit t.o.v. met de propsaver of verkeerde prop adapter?
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het propje moet je zo dicht mogelijk tegen de motor monteren (evt. asje inkorten) en natuurlijk moet je ook de prop balanceren. Ik denk dat dan je probleem dan grotendeels opgelost is.
Verder is het een erg leuk kistje!

Is de prop in balans?
Is het asgat van de prop net pas op de meenemer of zit daar speling in?

Zoals ik het aan de foto kan zien is dat laatste het geval. Het asgat is groter dan de as dik is, hierdoor zit de prop niet echt gecentreerd, en dat zorgt voor trillingen.

Haal die meenemer eraf, er zit al een propsaver op de motor, zet de prop daar met de meegeleverde rubberring op vast of gebruik enkele kleine eleastiekjes om de prop vast te zetten.

Hoewel ik geen problemen met de propsaver had zaten er al snel scheurtjes in de O-ring.
Ik had nog een 3 mm propmount van een andere motor, dus die zit er nu op.
111534a6314a09f894.jpg
[/IMG]
Dit ging eerst niet omdat de "middenring" van de prop 12 mm is en de ring van de propmount 15 mm rond is.
de propmount klemde dus niet op de ring maar op de bladen.
Ik heb iets van de prop weggesneden tot het goed paste.
(en natuurlijk gebalanceerd, zat flink wat onbalans in).

ik heb geen trillingen.

moet nog eens zien of ik de orginele propsaver kan loskrijgen, lijkt vast te zitten met lijm.
Even de soldeerbout ertegen houden wil wel eens helpen.

Groeten Willem

onderdelen welkom

Hoewel ik geen problemen met de propsaver had zaten er al snel scheurtjes in de O-ring.
Ik had nog een 3 mm propmount van een andere motor, dus die zit er nu op.
Willem,
ja door die scheurjes in de o ringen wilde ik er ook een prop adapter opzetten.
welke propsaver heb jij gebruikt , heb je iets van het asje afgezaagd omdat die van jou zo dicht tegen de propsaver zit?

Ik had 2 propsavers een met collet en een met inbus boutjes,
die met inbus boutjes trilt het ergst, die met de collet trilt ook maar wat minder.
De trilling voel ik als ik de romp vastpak.
Met propsaver helemaal geen trilling.

Welke prop balancer gebruik jij Willem ?

Nog enkel dingen die ik opgemerkt heb.
1) de motor begint laat te lopen , ik moet de stick tussen 1/4 en 1/2 zetten wil de motor gaan lopen, is dat normaal
......ps: is opgelost was vergeten dit te doen : eerst zender aan dan gashendel helemaal open dan lipo aansluiten en binnen 2 seconden gashendel helemaal dicht....
2) motor trekt bij volle lipo en half gas +/-10 Amp ,vol gas +/-22Amp
3) naar mijn mening werkt de lipo bewaking van de speedcontroller helemaal niet!!!!
hij schakelt de motor niet uit, ik had de speedcontroller Cut Off voltage al op HIGH gezet al in het begin HIGH = 3,1V*3 cellen dus bij 9,3V uitschakelen , stond op Middle = 2,85V*3 cellen
ik vind 2,85V veel te laag .
Maar bij 9,1 volt liep de motor nog, getest met een externe voeding toen liep de motor nog zelfs bij 6 volt.
Defecte speedcontroller??

Wat is jou ervaring Willem?

groeten
Jac

Laatst bewerkt:
Ik gebruik een normale propmount voor 3 mm as.
Deze zat bij dit motortje (wat bestemd is voor mijn Bubbles)
1000KV Outrunner Brushless Motor Type 2815-01C | HiModel
Deze heeft dus een collet en kan ik helemaal op de as schuiven, dit is ook wel nodig want de eerste milimeters heeft de as een vlakke kant.
In jouw geval zou ik het eens proberen met een propmount zonder propellor.
En dan kijken of deze slingert of trilt.
Het vlakke stukje aan de as kan problemen geven.
De propmount moet er ieder geval wel ver genoeg opgaan (waarom gaat die van jou niet verder?)
(edit: net nog even gemeten, gat in collet is 13 mm diep en asstomp is 12 mm lang, als ik dus de propsaver losmaak moet ik de as afzagen, anders heeft het weinig zin, Imbus boutjes eruit halen kan ik natuurlijk wel makkelijk doen)
Succes in ieder geval

en over de afslag op de ESC, die heb ik nog niet getest.
na 25 minuten vliegen zit er nog zat stroom in mijn Lipo (3S2000mah).
De totale setup is prima, deze motor en prop geven meer als genoeg kracht, alleen starten van gras is lastig (of mischien onderkant romp glad maken met plakband?)
Ik zie geen reden om iets aan te hoeven passen.
De regelaar heb ik nog niet geherprogrammeerd.
Overgens, als je de regelaar aanzet checkt hij eerst het type accu (bij mij dus 3 piepjes = 3S lipo).
Daarop stelt hij dus het afslagvoltage vast (zou bij mij dus circa 9 volt moeten zijn).
Begin je dus op 8 volt te testen dan maakt hij het afslagvoltage 6 volt!

De propjes balanceer ik met zo'n simpel asje tussen duim en wijsvinger, werkt prima, vooral bij zulke kleine propjes.

Groeten Willem

Laatst bewerkt:
Spareparts zullen ook op voorraad zijn...
Maar waneer?

\
129 euro alleen met motor en servo's
150 vliegklaar met zender en ontvanger

dit lijkt beetje aan de dure kant
maar als je alles omrekend vanuit bij hobbyking zit je ongeveer aandezelfde prijs (mits je geen acceptgiro krijgt achteraf)
en heb je geen service meer of gerantie bij estore wel

maar der schijnt nu zelfs een hele soort ruzie ontstaan te zijn met axn en hobbyking en andere winkels
w8 zal stukje uit de email die ik ontving late zien:

Hobbyking MOET binnenkort zijn prijzen gaan verhogen omdat veel verkopers al hebben geklaagd over hun lage prijzen bij de fabrikant.
Ik zelf heb net alle prijzen door gekregen en ook ik heb geklaagd dat hun prijzen te laag zijn en het moeilijk word voor mij om ze te gaan verkopen
In ieder geval kan ik de complete vliegtuigen aanbieden voor 129 euro zonder zender en ontvanger En voor 149 euro met zender en ontvanger....

Spareparts zullen ook op voorraad zijn...

eind volgende week heeft hij ze binnen en ik bestel er in iedergeval gelijk 1[/QUOTE]

meenemer willen gebruiken omdat scheurtjes in rubberring zitten,
heb er al nieuwe rubberring opgezet, na paar vluchten weer scheurtjes.

Stuur effe een zelfgeadreseerde en van postzegels voorziene enveloppe inclusief 50 cent naar mij, dan stop ik daar enkele van die kleine elastiekjes in welke we bijna allemaal gebruiken om de prop mee vast te zetten, werkt vele malen beter dan die zware rubber ring, en gaat langer mee.
Adres via PB

En over die prijzen:
Kopen in China is echt veel en veel goedkoper.
Het is gek dat iedereen hier er de pest inheeft als ze een keer over een internet bestelling BTW moeten betalen terwijl je in Nederland altijd BTW betaald in de winkel! (ik in ieder geval wel ;))

Voor de kosten moet je rekenen dat je er ook nog accu's moet bijkopen.
goede lipoaccu zou zijn:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99

1 accu is niks zit je de halve dag te wachten, met deze kist kun je met 2 accu's bijna non-stop vliegen.

Bij Hobbyking betaal je dus:
Kist 60 usd
2 accu's 35 usd
klein spul 5 usd
verzending 40 usd (goedkoper als je geduld hebt)
Kom ik op 140 usd = 100 euro uit inclusief accu's
als je een aanslag krijgt komt er ongeveer 25 euro bij
Dus ben je gesteld voor 100 (75% kans) tot 125 euro (25% kans) inclusief accu's

In Rotterdam betaal je dus 129 euro voor de kist (300% van HK) en 59 euro per stuk voor de accu's (ook 300% van HK)
Met klein spul ( 10 euro) , 2 accu's en verzenden kom ik dan uit op 265 euro.

Ik koop er dus 2 in China voor minder geld als 1 in Rotterdam, dan maak ik mij niet zo druk om service en garantie....
En natuurlijk komt mijn ontvanger ook daar vandaan (Corona dual conversion synthesizer voor 15 euro) dan loopt het voordeel nog meer op

Maar dat is natuurlijk eenpersoonlijke keus.

Groeten Willem

Willem,
Het gat in collet is maar 9mm diep.
Ik heb stukje van asje afgezaagd , om te kijken of trillen minder werd
maar dat was niet zo.
Collet zit nu tegen de propsaver.
Alleen de collet zonder prop trilt die ook , wel ietjes minder.

De spanning van lipo zakte van 11,2 naar 8V en nog steeds liep de motor.

Laatst bewerkt:
ik denk dan dat de prop houder toch scheef op de as zit.

1) Je as zou krom kunnen zijn.
2) Of de prophouder is niet goed.
3) of de prophouder past niet goed op de as.

Meten is weten in dit geval.
Heb je een stukje messing buis rond 3 inwendig?
Op de as schuiven, zie je snel of deze krom is.
(buis stilhouden, as ronddraaien, gaat buis heen en weer dan is de as krom).
Omdat je dit probleem bij 2 verschillende prophouders hebt gehad is dit goed mogelijk.
Is de as recht dsn zou je een rond schijfje perspex i.p.v. de propellor kunnen monteren.
Zie je ook makkelijk als deze slingert.

Succes Willem

nou willem mijn excuses
je heb gelijk
heb hem gekocht bij hobbyking maar gewoon (kon niet wachten)
met 3 accu's erbij.
donderdag binnegekregen.
zonder aanmaling!!! jeej:yes:
vrijdag aangepast met koolstof staafje in de stabilo.
servo's ware van mij allemaal goed. maar toch maar vervangen voor metal gear die ik erbij had besteld pasde allemaal gewoon op het soldere van de kabeltjes na maar dat is ook 10 minuten werk
vrijdag maiden vlucht gemaakt
vliegt lekkerder als de protech fusion
en hij is sterker,
beetje harde klap op de neus gemaakt en geen scheurtje nix
protech fusion had dat wel
en zonder aanpassingen kon ik vanaf (kunstgras) opstijgen
zit lekker pit in het toestel,
bn er zeer blij mee.
en was net zo duur als uit in rotterdam
dusja met 3 accu's

de reden waarom hij in rotterdam nou ook zo duur is.
ja snap het ook niet
hij heeft ze per vliegtuig overlate kome
en pas de volgende vracht per schip.
en hij had geklaagt bij axn
magoed daar bemoei ik me allemaal verder niet mee
wou gewoon me vliegtuig en was het wachten zat haha:P

enigste waarin estore maby makkelijk zou zijn is reserve parts dan
die deze week binnezoude komen

Na het lezen van dit forum heb ik besloten om de clouds fly te kopen. Bij hc is de kist al een hele poos uitverkocht. Het staat als -10 in stock. Hierom opzoek gegaan naar een alternatieve leverancier.

De kist is nu besteld bij www.pw-rc.com. Ik heb een aantal goede reacties over de winkel gezien op een Engels forum.

Voor $ 60,-. een kist zonder servo's en regelaar. In de kist gaan metteen goede 9 grams servo's en 30A regelaar. Voor twee kisten met servo's en regelaar en spoed verzending naar NL 210 euro betaald (zonder factuur Douane). Dat is 105 euro per kist dat is goedkoper als in Rotterdam en met goede apparatuur. De verzendkosten konden 40 euro minder maar dan duurt het verzenden wat langer.
De kisten zijn nodig voor modelvliegkamp en dat is binnenkort. Dus spoed verzending!!

Ben erg benieuwd hoe de kist gaat vliegen.

Ik heb weinig ervaring met lipo, maar ze zij mischien wel goed heb ze zelf ook maar vinde ze qua kabelties gebeuren wel teer laad gedeelte voor al.
Maar das mijn constatering

Kopen in China is echt veel en veel goedkoper.
Het is gek dat iedereen hier er de pest inheeft als ze een keer over een internet bestelling BTW moeten betalen terwijl je in Nederland altijd BTW betaald in de winkel! (ik in ieder geval wel ;))

Voor de kosten moet je rekenen dat je er ook nog accu's moet bijkopen.
goede lipoaccu zou zijn:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99

1 accu is niks zit je de halve dag te wachten, met deze kist kun je met 2 accu's bijna non-stop vliegen.

Bij Hobbyking betaal je dus:
Kist 60 usd
2 accu's 35 usd
klein spul 5 usd
verzending 40 usd (goedkoper als je geduld hebt)
Kom ik op 140 usd = 100 euro uit inclusief accu's
als je een aanslag krijgt komt er ongeveer 25 euro bij
Dus ben je gesteld voor 100 (75% kans) tot 125 euro (25% kans) inclusief accu's

In Rotterdam betaal je dus 129 euro voor de kist (300% van HK) en 59 euro per stuk voor de accu's (ook 300% van HK)
Met klein spul ( 10 euro) , 2 accu's en verzenden kom ik dan uit op 265 euro.

Ik koop er dus 2 in China voor minder geld als 1 in Rotterdam, dan maak ik mij niet zo druk om service en garantie....
En natuurlijk komt mijn ontvanger ook daar vandaan (Corona dual conversion synthesizer voor 15 euro) dan loopt het voordeel nog meer op

Maar dat is natuurlijk eenpersoonlijke keus.

Groeten Willem[/QUOTE]

Heeft iemand een idee wanneer de AXN Floater Jet weer leverbaar word bij HC of leverbaar is bij een andere winkel voor ook een leuke prijs?

Back