Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het verhaal over de smeerpijpjes heeft mij tot nadenken aangezet. Dank u heren! Dit is geen lichte kost...
Niks persoonlijks, maar ik doe niet aan emailadressen doorsturen sorry..... ik denk dat ik die handleiding al heb, iets met verminderen en zo. Je meet de lengte van de langste spant, en die van de kortste en dan kun je uitrekenen hoe dik elke plank waar moet worden. Wat ik bedoelde, is dat dit schip zo dik is in het midden, dat er heeeel erg veel scheluw planken in komen. Het nadeel van scheluw is dat er spanning staat op die planken. Inmiddels is het moeilijke deel overwonnen, ik strijd dapper verder.Hoi Marijke, stuur me je emailadres even in een PM, dan stuur ik je een handleiding voor het beplanken door. Mogelijk dat je er nog wat aan hebt.
fijn!Hier het ontbrekende plaatje. Verschil tussen karveel (tegen elkaar) en overnaads. Gr. Klaas.
![]()
Ditis niet mijn schip klaas, dit is zoals het zou moeten volgens BBZit het al gelijmd Marijke, of alleen maar gespijkerd? Je hebt nu in het midden een opening qua breedte waar nog 5 planken in passen. Zeg voor het gemak even dat je op het breedste stuk 10 planken nodig had. Is het niet mogelijk om ze naar de einden 50% te versmallen, opdat het daar ook sluitend is? Is wel een werk, maar in wezen buig je de planken of latjes dan maar in één richting en vervormen ze minimaal. Maar als ze ook al gelijmd zitten kan dat niet meer. Je zou het nog wel kunnen proberen op het stuk dat nog moet gebeuren. Een kennis van me heeft zo zijn overnaadse sloep beplankt. Ziet er gelikt uit. Helaas geen foto van. Gr. Klaas.
Hihihihi!Neem me niet kwalijk! Al half ingedut. Gr. Klaas.