Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Even met de schuurklos dat uitstekende stukje balsa net binnen de contour van het profiel brengen en je ziet er na het bekleden niets meer van....Om het steviger te maken had ik bovenop de 2 verbindingen een stukje 5x5 balsa geplaatst maar dat steekt dus net boven de rib uit dus dat zal je blijven zien, jammer want waarschijnlijk komt er transparant folie op.
Mooi!Ja snap ik Bruno maar het is niet meer nodig, ik heb het er nog af kunnen snijden dus ik plak er nu een nieuw stukje op. Maar wel bedankt voor de tip!
.
Hey Finn,
Leuk je gisteren ontmoet te hebben!
Bouwze en ga zo door!
Groeten, Ramses
.
Als je op deze leeftijd de boel al zo goed in de vingers hebt, hoef je je geen zorgen te maken.
Echt netjes is dan alleen maar een kwestie van tijd en modellen bouwen.
Gewoon verder afmaken en goed opletten dat je bij de samenbouw geen verdraaiingen of andere afwijkingen inbouwt.
Maar een streepje kleur dat scheef zit of een hobbeltje in het hout doen er echt niet toe.
Ik heb vroeger ook wel van die vliegende lijmklodders gehad.
Sterker, het vintage zwevertje dat ik nog steeds gebruik op de VGG meetings is er ook zo een.
Ooit eens aan de lijn rechtdoor naar beneden gegaan toen de ring niet van de haak kwam.
Zat tot aan de vleugel in de grond en omdat ik inmiddels zelf wat anders had ontworpen, even zorgeloos terug in elkaar gekliederd. Nu natuurlijk spijt van, want ik bouwde dat model in 1971 en het is een van twee die ik nog heb uit die periode.
Maar aan de andere kant wel heel blij dat ik hem nog heb en dat -na opnieuw bekleden- hij nog steeds vliegt:
![]()
![]()
![]()
![]()
en daarnaast: niemand ziet het.
Als je de kleine werpmodelletjes meetelt die ik samen met mijn vader uit 1 en 3 mm balsa maakte, 55 jaar. Het eerste 'echte' modelvliegtuig in 1964. Ribbenvleugel bekleed met 'tissue' ( nee, geen zakdoekjes) en spanlak.Wel een leuke herinnering Bruno, hoelang ben jij nu ongeveer bezig met modelvliegtuigen? Ben er altijd benieuwd naar.