Met een normale propeller zal het motorkoppel de propellermoer vaster willen draaien.
Met een rechtsdraaiende prop, is dat niet zo.
Bedankt Brutus! Ik denk dat ik hem buiten ga testen.
Nooit te oud om te leren blijkt maar weer... daar had ik namelijk ook niet bij stil gestaan! Bedankt Brutus! Nou vlieg ikzelf eigenlijk louter brandstofmotoren en is de draairichting dus altijd "normaal". Maar... bij m`n enige electro kist, m`n Dornier Wal, heb ik er twee
rechtsdraaiende drieblads propellers op zitten! Achter zit een duwprop, die zal wel op z`n plek blijven (wil immers naar voren)...maar de propnut op de voorste motor krijgt een extra slagje na jouw opmerking
.
Finn, ik denk dat je de stuurstangen beter een z-bent kan geven:
Zoals ze nu rond gebogen zijn lijkt me tricky:
Er zijn speciale z-bent tangetjes te koop, maar met een gewoon tangetje met dunne smalle bek kan je dat ook zelf eenvoudig buigen.
Probeer ze een zo scherp mogelijke haakse hoek te geven (zo min mogelijke afronding):
En de omgezette rand van het eventueel meegeleverde hol-nietje tegen het hout, niet tegen de kop van het schroefje.
Inderdaad Ron, goede tip. Die worden heel vaak verkeerd om geïnstalleerd.
De omgezette rand moet aan de onderzijde, voor de verduidelijking een foto hiervan:
Succes met de laatste loodjes Finn!
Bijna tijd voor de maiden flight.
Groeten, Ramses
.