Combat - bouwverslag

Ik heb even hulp gehad en zelf thuis wat gedaan maar hij is nu bijna 'ready for take-off.'
9f9cb31fb8325cc1632fe8b2437c0d31.jpg
a9770b821c6c8fce972c2655fbbf9c84.jpg
c388c26c037bc93816243635903e27f6.jpg
2223a608c5ef7cd3b8500d44d415c4d0.jpg
f78744ab2bba011aa31bc7af209b6a28.jpg
7d5c8b8bec60e16fe6f69d7ab3b27c31.jpg
d75e7375106d6046202c8dca5d550db1.jpg
70ae8282aa8cc09d976b0738b2c2c5a6.jpg
849879c9e9667edae90082d76db0e2c6.jpg
44b71c040b6f3ac899e64e3c68a24b90.jpg


Ik heb de ontvanger gewisseld van een Frsky X8R voor een Frsky X4R.

Hopelijk heb ik genoeg foto's laten zien. :)
 
Kijk ook goed naar de uitslagen.zet ze de eerste keer niet te groot. Bij de club is er genoeg expertise hiervoor.

Ik zie ook dat je de achterkant open hebt. De reden is denk ik wel bekent. Maar je kan hem opvullen door een 5mm latje. Maakt het ook wat steviger. Gaatje boren voor de antenne kan dan ook.
 
Bedankt Hill, voor de eerste keer doe ik het met mijn instructeur met leraar-leerling systeem. Hij weet er genoeg van om dit goed te zetten.

Ik zal is gaan kijken of ik dat ga doen, het is wel een goede tip trouwens. Ik heb volgende week wel een drukke schoolweek dus ik zal is gaan kijken of ik er nog tijd voor heb want als hij af is en het weer zit mee zou hij volgend weekend al de lucht in kunnen. Verder, ik denk dat ik woensdag tijd heb en het ga 'passen, meten en lijmen.'
 
Hij is prima zo hij nu is hoor Finn,

Ik zou er niet te veel meer aan gaan rommelen. Hopelijk volgend weekeinde weer een beter weer, dan kan hij de lucht in.
 
Als dit stevig genoeg is denk ik dat het beter is er niks meer aan te doen.
Ik heb zoveel zin in de eerste vlucht!!!![emoji1][emoji1]
 
Gaat dit toestel in paniek vol up trekken op snelheid overleven, qua (ontbrekend) vleugelmiddenstuk/versterking? Of gaan de oren tegen elkaar?
 
Zelf denk ik dat hij er wel tegen kan maar ik heb er geen ervaring mee.
We gaan het allemaal zien. Waarschijnlijk volgend weekend!!!!!
 
Zal best goedkomen. Het is een licht toestel met een sterke romp en dikke vleugels. Voorzichtig uitproberen en mocht hij in z'n handjes klappen was het een goed leerproject.
 
Het model is waarschijnlijk sterk genoeg.
Een globale snelheidsberekening levert een snelheid op van max. 84 kmh. De vleugel is echter vrij dik, de max. bereikbare snelheid zal hierdoor lager zijn.

Succes met de maidenflight !

Grt,

Arnoud.

upload_2017-3-20_10-27-39.png
 
Bedankt Arnoud! ongeveer 70 kmh vind ik wel snel hoor! Ik heb alleen nog maar gevlogen met een grote houtbouw trainer. Ik ben benieuwd en ik kan niet wachten!
 
Voor een beginner is dat ook best snel, zeker voor een relatief "klein" model.
Echter, op de zender zit natuurlijk een "gas" stick.
Als je in het begin wat langzamer vliegt en de uitslagen niet te groot maakt kun je op een prettige manier aan het model wennen.

Heel veel success !

Grt,

Arnoud.
 
Ik heb alles even gewogen en gemeten, misschien zijn er mensen die dat willen weten.

Gewicht Lipo accu: 88 gram
Gewicht vliegtuig zonder accu: 380 gram
Gewicht vliegtuig met accu: 469 gram
Spanwijdte vliegtuig: 85 1/2 cm
Spanwijdte romp: 6cm
Lengte romp zonder motor : 25 cm
Lengte vleugel: 21 1/2 cm
Hoogte zijvinnen: 10cm
Spanwijdte van een vleugel: 39 1/2 cm
 
dat zal best goed gaan vliegen

eerste keren even iemand vragen om hem op te gooien.. daarna zelf gaan proberen
En dat volgas..
eerste paar accu's proberen vertrouwen te krijgen, probeer de landingsvluchten te oefenen.
ieder toestel reageert anders bij afremmen
en ieder toestel reageert anders naarmate moedertje aarde dichter in de buurt komt.

Is het zweet uit de handpalmen verdwenen..
verre 180 graden bocht..
rechtleggen...
gas langzaam richting volgas zetten (sec of 2)..
en op tijd gas weer terug, anders is hij te ver uit het zicht verdwenen :D

Die kleine toestellen hebben die neiging nogal..
 
Back
Top