Combat vleugeltje voor mid-airs

Zo te horen is de Rhino EPP zelfs niet bestaand tegen 'Mid-Air' Marcel, maar goed dat er in Northampton niet Head to Head gevlogen wordt.

Rick

Hallo,

Een vraagje aan degene die ook met de Rhino vliegen:
Hebben jullie ook dat na een tijd(oftewel de nodige botsingen ;-) ) het gedeelte rondom de motorsteun gaat scheuren?

Hoe kun je dit het beste verstevigen,want het is best een zwak punt?

Groeten,
Marcel

Helaas gaat EPP uiteindelijk altijd scheuren op "stresspunten"
Enige remedie is blijven lijmen met flexibele lijmsoorten EPP verdraagt alles dus ook Bison Tix
Lijmen met CA werkt meestal averechts, veroorzaakt een harde lijmnaad waar naast meteen een nieuwe scheur ontstaat!
Versteviging is evt. mogelijk met glasvezeltape op buitenkant....

Peter

@Niek:Een combat wing waar je niet mee moet botsen?
hmm das hetzelfde als een piccolo waar je niet mee moet hoveren :| :wink:

Ok thanks,

Ik ben een dus een echte beginner en zoek eigenlijk een complete set, dat als de deurbel gaat en de postbode mij de doos overhandigd dat ik dan kan gaan vliegen.

En anders kan ik natuurlijk zo'n vleugel kopen en losse zender en de rest wat ik nodig ben.

Wie heeft een tip of kan mij een lijstje samenstellen van wat ik nodig ben om te kunnen vliegen en dan liefst wel iets met brushless en moderne lipo's.

Dus zender, accu's, wing(diameter ?) servo's, regelaar en de rest.
En geen dure geavanceerde zender maar iets dat goed genoeg is zeg maar.

Bedankt alvast.

Pas je wel op? Een combatwing zorgt wel voor volle handjes hoor. :P Je moet em nog enigzins in elkaar zetten, en bij het vliegen zijn et drukke beestjes.

Voor een echte beginner mischien niet zo ideaal.

Dat is bij die firma ook allemaal mogelijk hoor. ze worden als jij dat wil helemaal op maat gebouwd en voorzien van alle snufjes die jij wil. Alleen staat daar dan wel een hoger bedrag voor.

Ja lijkt me ook wel wat.

Wat ik gewoon wil is zo'n redelijk onverwoestbaar vliegtuig (wing) en dan met een redelijk heftig brushless motortje zodat ik een tijdje vooruit kan.

Hier in Drenthe weet ik verder geen zaak die dit verkoopt, Krikke in Groningen kent het hele verhaal niet van een wing, en quartel in Zwolle ook al niet.

En die linkjes die hier staan zijn allemaal buitenlandse shops, en als niet, dan hebben ze het niet op voorraad.
Die link van eppshop.nl reageert weer niet op email.

Ik was net bijna naar Groningen gereden om een Protech Airblade op te halen. een complete beginnersset incl zender voor 129euro. Leuk om te oefenen maar na een week wil ik dan toch een wing met brushless.
Dus dan investeer ik die 129euro liever in een goede wing set.

Al met al nog niks verder dus.

Afgelopen zaterdag nog gehaald bij de "2-gebroeders" http://www.2brothersrc.com/, voor €65,--
msswift.jpg

Met een leuke borsteloos kan ze behoorlijk extreem vliegen.
Vraag anders maar eens aan Satoer.

Vrij duur vind ik eigenlijk. Of zat er al t een en ander bij? Bij eppshop.nl heb je die nuri dingen al voor belachelijk goedkoop namenlijk.

Ok de eerste stap in modelbouw heb ik net gezet, ik heb een zender gekocht, een "Multiplex Pico".
Incl een usb stekkertje en een programmaatje voor een vlieg simulator.

Goedkopere wing dan die van eppshop zijn ze er vast niet dan moet ik daar maar een wing kopen.

Iemand nog tips wat voor type/power brushless motortje ik moet kopen en wat voor lipocell ? servo's ?

En knutsel je dat zo even in die eppshop.nl wing of word dat ook nog een hele klus ?

Je zender is al een leuk begin. Geen volledige computer zender, maar je kunt er al aardig mee uit de voeten. Alle mixertjes zitten er, welliswaar met jumpertjes, in.

En voor je wing, het ligt helemaal aan wat je uit wil geven aan zon ding. :P

Je kunt een goedkoop beginnen met een wing van 90cm, met een speed 400 6v motortje, gunther 125x110 propellor, een goedkoop japans regelaartje, budget servos, en ELE lipopacks. Dat vliegt al heel leuk. Je kunt er ook de wel bekende goedkope fietsbel motor op zetten, dan vlieg je al heel economisch brushless.

Laat eerst maar eens weten wat je dr aan wil besteden. :P Dan kunnen we je wel helpen met je aankopen doen.

Waar woon je eigenlijk? Mischien kan iemand je dr eventjes mee komen helpen. :P

Back