Compass Topic

Nice Kristof!

Ik heb vandaag maar 3 x gewarped, had een beetje een kater en weinig zin om 2 keer naar de auto te moeten lopen om ook de 6HV mee te nemen ;)

Hoop eind vd week weer een 6hv klaar te hebben na een zware crash vorige week ( in voorwaarts vlucht dook hij op eens met de neus naar de grond en op 2 meter hoogte niets te corrigeren ( Vstabi storing)), dus vlug donor heli over gekocht. deze week weer bouwen en binnenkort weer klein martiaal bestellen bij Rogier.

Vandaag 4 vluchten met de 6hvu gemaakt en 2 met de 7hv. Er zit momenteel een hele kleine horizontale wag in de staart van de 6hvu, misschien toch nog ergens een tril probleem. Bij de 3e en 4e vlucht begon de heli te piepen/knarsen, dit gebeurd ergens bij de maingear/oneway, zal er nog wel even naar bekijken.

Verder heerlijk gevlogen :D.

Bij mij draait de motor as wat los in de counterbearing.
Dat geeft bij mij ook een piepend geluid, heb het wel nog niet gehoord tijdens de vlucht.

Ik heb de lager al vervangen maar gaf na enkele vluchten opnieuw het piepend geluid.

Dat heb ik geprobeerd toen ik de lager vervangen had. (groene locktide)

Ik denk dat in mijn geval de as al net iets te dun is geworden voor deze oplossing.

Had pas na 4 vluchten door dat er iets mis was.
Of ik heb de verkeerde locktide gebruikt.

Ik heb de as met 2 componenten lijm in het onderste huis gelijmd en in de oven vast gebakken. Muurvast nu.

Verstuurd van mijn GT-I8260

Ik ga het zo ff laten. Ik verwacht komende tijd niet heel veel vluchten kunnen te maken.

Binnenkort demonteer ik toch mijn originele 6hv zodat die servo's bec en Brain gebruikt kunnen worden in een 7hv.

Dan wissel ik de originele 6hvU motor in voor de Scorpion

Probleem opgelost ;-)

Dat heb ik geprobeerd toen ik de lager vervangen had. (groene locktide)

Ik denk dat in mijn geval de as al net iets te dun is geworden voor deze oplossing.

Had pas na 4 vluchten door dat er iets mis was.
Of ik heb de verkeerde locktide gebruikt.

Yep, het laatste....

Je hebt vermoedelijk #270 gebruikt, da's General Purpose schroefdraadborging.

Je moet #603 hebben, die is speciefiek voor cylindrische bevestigingen AKA het opvullen van lagerpassingen bedoeld.

Daar heb ik een jaar of vijf geleden de lagers van een motorfiets-achterwiel mee vastgezet nadat de vorige lagers in elkaar gelopen hadden en de lagerzitting behoorlijk verrampeneerd waren.
Die motorfiets rijd nu nog, met dezelfde lagers in hetzelfde wiel....

Groet, Bert

Groet, Bert

Het was toch 603.

Op de site van locktide staat het volgende:
"Voor het bevestigen van nauwkeurig passende cilindrische onderdelen"

Probleem bij mij is denk ik dat de as al niet meer zo nauwkeurig in de lager past.

Er zat dus al iets voelbare speling op voor ik door had dat er iets gaande was.

Da's vreemd, 603 moet dat normaal gesproken toch voldoende opvangen.... Zoals ik al zei, ik heb er behoorlijk uitgelopen lagerzittingen mee opgevuld....

Óf de belasting van zo'n motorlager ligt (veel) hoger als de belasting van een motorfietswiel, en dat zou me ook niet verbazen als dat zo was....

Groet, Bert

Vandaag weer 3 Warp en 2 7Hv vluchtjes gemaakt, heerlijke machines allebei!
Helaas ook mijn Rave env nitro gemold, oorzaak onbekend en een soort van chicken dance als toetje erbij 8-(

Gr. Iwan

Gisteren nog kunnen vliegen met de 6hv met full vbar en 70 hv esc erop. vandaag de andere 6hv opgebouwd en morgen hopelijk deze ook even testen deze is met 80hv jive en beastx .Laat het voorjaar maar beginnen. De raptor verkocht en spaar potje voor 7 hv al half vol.

Verstuurd van mijn GT-I8260

Vandaag ook weer 4 vluchten met de 6HVU gevlogen. Ik heb de dampers opnieuw ingevet met silecone vet op advies van mrrigid, om de kop wat meer soepel te krijgen, en het werkt idd goed. Geen trillingen meer.. Ik gebruik namelijk altijd ' Try flow met teflon grease' voor mijn heli' s en dat werkte altijd perfect, maar voor de 6HVU met zijn stugge dampers is deze vet veel te dik (lage rpm).
Het was vandaag wel koud, maar wel lekker gevlogen :-) :-) :-)

Mijn spaarpotje voor de 7hv is zopas geledigd... ;-)

gy9use4e.jpg

Back