Compass Topic

Daarom had ik het er ook bij gezet.
Was zelf verrast van het gewicht.
Zodra ik de kans heb nauwkeuriger te wegen zal ik het zeker aanpassen en melden.

Maiden is geslaagd.

Ik heb er maar 1 woord voor... WOW 8O

Niet normaal wat een power.

Standaard settings van de Brain zijn bijna perfect. Enkele tuning vluchtjes gaan volstaan om om de 7hv super strak te krijgen.

Ik alleen de staart gain moeten verlagen.
Ik heb de maten uit de manual aangehouden dus misschien eens op zoek gaan naar een iets korter servo hoorntje.

Ik ben in elk geval een gelukkig mens en echt onder de indruk.

De originele 6hv waarmee ik mijn autorotatie training gedaan heb is vandaag ook mee gegaan met zijn nieuwe baasje (nieuw landingsgestel zat er los bij ;) )

u2zu.jpg

Super heli Kristof,

meer moet ik niet zeggen !

suc6 met maiden en veel plezier met deze mooie heli

Groet
Uwe

edit: was ik toch wat te laat, geweldig man, en dat het zo goed bevalt !!!
...... (ik heb gewoon pagina 17 gemist)

Laatst bewerkt:
Thanks mannen, ben echt wel tevreden, heli is een beest :)

Ik heb het aangepast in de setup lijst Rogiër.

Heb jij trouwens een een ander hoorntje voor op de staartservo of andere tailblades oid? Ik heb nu de afstand uit de manual aangehouden 17,5 op standaard Compass hoorntje maar de gain moet wat te ver omlaag naar mijn zin.

Heb je de standaard hoorn er op Kris? Boor een gaatje van 1.5mm op 15mm om het aan te passen. Nu draait het m2 boutje er mooi in zonder dat kans op scheuren is.

Yep, origineel hoorntje met de bal op 17,5 mm.

Ik zal het aanpassen en opnieuw proberen als het weer wat gunstig is.

Gewicht is nog twijfelachtig Bas. Ik zal eens op zoek moeten gaan naar een deftige weegschaal.

Misschien kan ik wel eens binnen springen in de groentewinkel om de hoek :-)

Bedankt allemaal, toch altijd een spannend moment die eerste vlucht.

Ik kijk uit naar jou goed nieuws Rogiër. De 6hvU is echt een super heli, geloof me.

Mooi man.
Wel lkr dat t allemaal goed is gegaan.
Heb na t lezen van t gewicht de logo
Op n digitale weegschaal gezet.
5378 gram

Hier binnenkort ook een Compass vlieger :) - ik vlieg al jaren voornamelijk Mikado, Align en Goblin. Heb momenteel geen 450+ size heli en ik ga binnenkort de Warp 360 kopen. Ik hoor er goeie dingen over, heb wel alvast een paar Hawk-RC tail upgrades gekocht, en verder gaat er een scorpion op ipv de standaard motor. Ik kan niet wachten :)

heb wel alvast een paar Hawk-RC tail upgrades gekocht, en verder gaat er een scorpion op ipv de standaard motor. Ik kan niet wachten :)

Ik zou de tailupgrade niet doen heb het zelf ook gedaan maar die upgrade weegt ongeveer 5 a 6 gram zwaarder dan de originele. De warp is al gevoelig voor tailheavy toen de hawk eropzat kreeg ik hem met 'de lipo niet meer in balance. Op een grote heli merk je het niet zo. Maar op een 450 wel. Verder een top heli. Dus nogmaals ik zou erover nadenken voor je het erop zet.

Back