CopterX 450 SE

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Bas :new-bday:

Foto,s en filmpjes zijn altijd welkom :banana:

Nog bedankt voor de tip , van braided sleeving en de 65 tip van barnowl.

Hoe was je indoor vlucht met de copterX icm met je Hacker A20 6xl?

Net gecheckt centen binnen :thumbsup:
ff m,n paypal geupgraded 8)

Nog eventjes wachten tot na t weekend , en dan bestel ik me ook een 450SE v2.
Vanmiddag al even gauw kleine inkopen gedaan , zoals kroon oil en blauwe locktite :lol:

En nu nog ff rondstruinen op t net wat ik er allemaal nog bij wil aanschaffen , zobiezo bestel ik me wel een align skid setje erbij :wink:

edit : ben op zoek op t net naar die trueblood dampers maar zijn toch nog lastig te vinden die in stock zijn ...

Met die motor heb ik geen ervaring,
maar mischien is het handig om er een extra pinion setje bij te bestellen want in mijn kit zat er geen.
Deze bijvoorbeeld: http://www.ehirobo.com/shop/shopping_cart.php?page=3

En waarom de align skids erop? zijn die steviger?
Ik heb tot nu toe geen problemen gehad met de orginele skids...
Ehirobo verkoopt ook deze: http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_175&products_id=4828

Ik heb gister mijn bestelling ontvangen die ik vorige week had gemaakt.
Er zaten onder andere wat reserveonderdelen in (altijd handig)
Een setje carbon rotor en staart bladen
En een Copter X "flight case"

Vooral met de flight case ben ik erg blij. Het schuim is al voorgesneden en de heli past er zo in.
Ook zijn er al uitsparingen voor de accu's gemaakt. Ik zal binnenkort even wat foto's maken.

Als het weer zondag een beetje meewerkt ga ik naar de club. Om de Vibe in te vliegen. Ik zal de CopterX ook meenemen maar
het hangt natuurlijk een beetje van de wind af of ik ermee ga vliegen.

Tot nu toe ben ik heel erg tevreden met de CopterX!

Gr.
Bas

@bas en jvthert

Of er verschil in stevigheid is weet ik niet :roll:

Voor mij gewoon als reserve ennn de look naar de originele 450SE v2 :D

DUFOUR zei:
B. de Groot zei:
Met die motor heb ik geen ervaring,
maar mischien is het handig om er een extra pinion setje bij te bestellen want in mijn kit zat er geen.
Deze bijvoorbeeld: http://www.ehirobo.com/shop/shopping_cart.php?page=3
Hey,
Die link werkt niet als ik hem aanklik. Wat is precies "een extra pinion setje"?

Waarschijnlijk wel op de pc van bas , pinion setje= extra tandwieltjes voor op de motor verschillend in het aantal tanden, 11,12,13,15 tanden (vermogen)

Paypal is verbeterd ipv 2a3 dagen wachten kwa overboeking is t nu een dag.
Had gisteren geld overgeboekt , en vanmorgens al een e-mail dat t er al stond :D

Vanmorgens trueblood dampers besteld bij :

http://www.readyheli.com/TREX_V2_Head_Dampener_Upgrade_Red_Dampers_by_Tru_p/dampeners2.htm

iets van 9.50 dollar incl. verzenden

Zometeen de rex bij ehirobo+ onderdelen.

Aan gezien ik nog maar een prille beginner ben met heli vliegen wat raden jullie kwa spareparts aan om mee te bestellen :?:
Welke motor neem je nu "DUFOUR"?

jvthert zei:
Kijk even of hij: soft start, fixed endpoints en als je dat wilt een governor mode heeft. Dan kun je jaren vooruit.
Hij heeft inderdaad een soft start mode. Voor de rest weet ik het niet.

@ Machskn:
Als reserve onderdelen zou ik hetvolgende doen (hangt er ook van af wat je budget is natuurlijk)
- Spindel (zijn verpakt per 4)
- Hoofdas (verpakt per 3)
- Extra tandwielset (de grote blauwe)
- Extra linkjes (ze slijten uit na verloop van tijd)
- Extra schroevjes (altijd handig)
- Flybar (kan bij vervoeren kapot gaan :( )
- Staartblaadjes

Dit zijn typisch onderdelen die kapot kunnen gaan bij een wat harde landing, bij een echt crash
zul je waarschijnlijk ook een staartbuis en nieuwe bladen nodig hebben...

BTW. Heeft U dat kapje zelf gespoten?

Verder is dit ook een echte aanrader: :wink:
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_175&products_id=5141

Voor degene die nog "Deans connectors" nodig hebben: (ik gebruik ze zelf ook)
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?cPath=173_175&products_id=5459

Wat voor setup gaan jullie in de Copter X gebruiken?
Ik zal binnenkort de mijne hier precies neerzetten.

Ook zal ik een lijste met tips maken, voor degene die hun Copter X nog niet hebben gebouwd.

Ik heb net nog even naar die esc gekeken, maar ik kon zo snel de specs. niet vinden...
Zelf gebruik ik geen governor mode (nog niet) ik ga hem eerst proberen met een 100
procent "flat curve".

Gr.
Bas

Ik heb na alle (positieve) berichten over CopterX ook maar eens een V2 kop besteld. Een extra kop op de plank is natuurlijk nooit weg en voor dat geld (Omgerekend 54 Euro) is het natuurlijk te gek voor woorden.
Ik heb er nu zo'n 10 vluchten op de 450 mee gemaakt en ik merk dus echt geen verschil met de Align kop die drie keer zo duur is......
Al zouden de lagers wat minder zijn (Die van Align zijn ook niet bepaald goed) dan nog heb je er een koopje aan. En nu zie ik de 450 V2 voor 179 dollar staan en de CF versie voor 199. Als je dan een Align V2 ziet voor 400 Euro dan is de keuze snel gemaakt.

B. de Groot zei:
@ Machskn:
Als reserve onderdelen zou ik hetvolgende doen (hangt er ook van af wat je budget is natuurlijk)
- Spindel (zijn verpakt per 4)
- Hoofdas (verpakt per 3)
- Extra tandwielset (de grote blauwe)
- Extra linkjes (ze slijten uit na verloop van tijd)
- Extra schroevjes (altijd handig)
- Flybar (kan bij vervoeren kapot gaan :( )
- Staartblaadjes

Dit zijn typisch onderdelen die kapot kunnen gaan bij een wat harde landing, bij een echt crash
zul je waarschijnlijk ook een staartbuis en nieuwe bladen nodig hebben...

:D De bestelling is al de deur uit gegaan vanmiddag :

Zal straks nog even kijken of ik met t overgebleven budget(anders even paypal upgraden)
de genoemde parts mee kan bestellen......

Spindel ...?

De foto,s van de copterX zijn niet van mezelf , de heli en foto,s zijn van forum gebruiker soneebee(walkera-heli.com) :wink:

Zo, dat is ook zeker geen verkeerd kapje!
Ik heb de mijne nu ook deels gestickerd (zelf wat uitgesneden)
Het is niet zo mooi maar wel lekker duidelijk... :roll:

Gr. Bas

Spindel is de bladas, feathering shaft. Die de bladhouder bij elkaar houdt en door de rotorkop gaat :wink:

Back