CopterX 450 SE

Vorige week ook mijn copterX 450SE v2 binnen gekregen , alles ziet er goed uit.

De 450SE v2 rotor hoofd :

Het meegekomen reserve canopy is wat beschadigt , maar dat geeft niets is de prijs ook na.
En hij is toch bedoeld op te spuiten in een paar mooie kleuren en wat details....

De 450SE v2 rotor hoofd :

Het meegekomen reserve canopy is wat beschadigt , maar dat geeft niets is de prijs ook na.
En hij is toch bedoeld op te spuiten in een paar mooie kleuren en wat details....
Die set schroevendraaiers die je bij Ehiribo gekocht hebt,kan je daar de complete heli met monteren/demonteren? Zitten er ook inbusjes bij? En welke set is het,want er staan er 2 op hun site.

Die set schroevendraaiers die je bij Ehiribo gekocht hebt,kan je daar de complete heli met monteren/demonteren? Zitten er ook inbusjes bij? En welke set is het,want er staan er 2 op hun site.

@dufour

Het is inderdaad een heel mooie setje schroefendraaiers , bestaande uit 3 imbusjes van klein naar groot. En ideaal voor de copterX , het is t kleine setje van 18 dollar.....

Weet er iemand nog een adresje voor mij die deze motor ook te koop heeft op readyheli na?

in stock dus :

Scorpion Brushless Outrunner Motor HK2221-8 3595Kv 45A

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi allemaal,

Ik heb mijzelf ook een CX V2 besteld. Met de aluminium frames.
Zo heb ik gelijk de voordelen van de V2 en een hoop spare parts!

@Machskn:
Volgens mij zijn ze via deze site te koop: http://www.innov8tivedesigns.com/

Wilt U er een gaan proberen in de Copter X?
Zo ja, ben ik erg benieuwd hoe dat vliegt!
Dit is de 8 versie? Ik geloof dat er ook nog een 6 versie is.
Weet iemand mischien het verschil tussen deze 2?

Gr. Bas

De 8 versie heeft acht wikkelingen in de motor die de 3595 RPM / Volt verzorgen.

De 6 versie heeft zes wikkelingen die 4400 RPM / Volt verzorgen. Motor is het zelfde alleen de 1 heeft minder wikkelingen dan de ander.

@ Bas

je mag wel je zeggen hoor haha .... anders voel ik me weer zo oud haha.

Deze motor wil ik in me copterX slingeren samen met de de comander esc , lekker alles nieuw.
Enn ze zijn weer op voorraad bij ready heli , yess..... net mailtje gehad.
http://www.readyheli.com/RC_Heli_Brushless_Motors_s/27.htm

idd heb je versie 6 , maar oww die heeft nog meer power en dus stroom nodig.. kijk maar eens op youtube beestachtig die versie 6
ik kies voor de 8 versie icm kongpowers 25c , ook bij readyheli weg.aanbieding 2 voor ....

icm 12 t pinnion van de align 430xl met 3.2 mm shaft......

Als ik me niet vergis heb jij toch een case erbij genomen toch van copterX , mooi?
En heb je ook opberg mogelijkheden zoals lipo,s en zender?

Gr, Richard

Hoi Machskn,

Ik heb inderdaad ook een koffer, de opbergemogelijkheden zijn erg mooi!
De heli past er precies in. Er is onder de heli een uitsparing voor de zender.
Verder zijn er al gaten voorgesneden voor:
- 6 lipo's
- 6 schroevendraaiers (de ronde van copterx)

Verder zijn er nog wat extra uitsparingen. Waarvan ik niet precies weet
waar ze voor dienen. In eentje heb ik ook een keer de foto camera meegenomen.

Als het lukt maak ik binnenkort nog wat foto's, tegelijkertijd als ik de nieuwe V2 binnen krijg.

Gr. Bas

Is ook zo , nog een copterX erbij , goed bezig bas...
idd zo heb je keuze en extra spareparts erbij.

Dus wel aantrekkelijk zo,n case dus.
19 december heb ik vakantie en wou dan beginne met de bouw van de 450SE.
In de tussen tijd lekker shoppen voor de copterX..

Waaronder morgen de scorpion motor :)

Gr , Richard

@dufour

Hoe gaat t met jouw 450 SE v2 versie??

Gr Richard

Net zoals mij dus:)

ik begin de 19de eraan , nog wat dingetjes bestellen enzo.

Ik hoop dat ik de mijne Morgen of overmorgen binnen krijg.
Dan haal ik hem eerst helemaal uit elkaar. Ik ben namelijk wat
punten tegengekomen bij mijn SE die ik anders wil doen.

De servo's komen als het goed is rond kerst. Ik wil eerst de servo's
in het bovenframe monteren alvorens ik het frame op de heli zet.
Dat bespaart namelijk een hoop gepiel.

Ook ga ik proberen om de heli zo snel mogelijk te maken op de cyclic.
Dit wil ik o.a. doen door zo groot mogelijke uitslagen te creeren in
combinatie met een zo hoog mogelijk zwaartepunt.

Gr. Bas

Hoi Bas

Heli al binnen??

Zojuist heb ik m,n scorpion motor besteld bij readyheli, plus de scorpion commander esc 45a.
Icm een 12 t pinnion. Hoe monteer ik die t beste ? gewoon verwarmen met de soldeerbout ?

Volgende bestelling die ik wil doen zijn de servo,s voor de swashplate,
3 x Hitec hs65mg bij heliguy.com weg voor €65.00
http://www.heliguy.com/Extras/Servos/Hitec-HS-65MG-x-3-/

Zo langzamerhand sprokkel ik m,n heli bij elkaar :)
Welke , servo,s heb jij genomen?

Groetjes , Richard

Een leuk CopterX filmpje vanuit t oosten:)

Hallo,
Ik ben ook aan het kijken voor een helikopter, maar ik weet niet of het goed is als ik met de copterX begin. Ik heb namelijk nog nooit gevlogen.
En is het makkelijk om de heli in elkaar te zetten, of heb je er hulp bij nodig?

@ Machskn,
Het pinion moteer je gewoon door middel van een "maden" schroefje.
Mijn V2 is inmiddels ook binnen en ik wacht nu nog op de servo's.
Die heb ik besteld bij unitedhobbies. Ze zijn erg onbekend, maar ik zie
wel hoe ze het doen... de Hitecs zijn erg goed! Van wat ik heb gehoord/gelezen.

@Jepser,
Ga anders naar een winkel bij jou in de buurt, die kunnen je vast verder helpen.
In principe kun je met bijna elke heli beginnen. Maar het hang erg af van je budget.
Als ik jou was zou ik zoiezo hulp zoeken om je heli te laten afstellen/invliegen.
Bouwen kun je waarschijnlijk zelf, zolang je maar het juiste gereedschap gebruikt en heel precies bouwt. Het is ook altijd handig om je woonplaats in je profiel te hebben als je hulp zoekt.

De bouw van mijn AE V2 staat nu even stil totdat ik de servo's binnen heb...
Ik wil namelijk de servo's eerst in het upper frame monteren zodat ik overal nog goed
bij kan.

Ook heb ik al een klein punt gevonden in de V2 rotorkop. Daar zitten druklagers in.
- Het druklager is niet ingevet.
- De 2 ringen/shims die aan de buitenkant van het lager zitten hebben een verschillende diameter.
Degene met de grootste diameter moet aan de binnenkant zitten. Bij mij zaten deze verkeerd om!

Verder is de V2 kop erg mooi! Mechanisch zit er 0 speling in bij mij. Hopelijk blijft dit zo na het instaleren van de servo's/links.

Aangezien ik nu toch een kapje overhad heb ik besloten om die maar eens een leuk kleurtje
te geven. Ik ben er best blij mee, had niet gedacht dat het zou lukken...

Gr. Bas

Hoi Bas

Misschien een ideetje om foto,s te maken van de v2 rotorhoofd , ook ik weet nog niet precies wat je bedoelt...... Ben nog maar een prille beginner die er net een jaar bezig met is :(

Wel heb ik voor de v2 rotor hoofd trueblood dampers besteld bij readyheli 9.50 dollar inc verzenden.

Kwa pinnion dacht ik dat ie erop gekrimpt moest worden , haha
dan is zo,n schroefje idd gemakkelijk....

Gr, Richard

Hoi Machskn,

Hier een foto met wat ik bedoel:

De 2 rode pijlen geven de 2 ringen/shims weer. Een van deze 2 ringen heeft een iets
grotere diameter. Degene met de grootste diameter moet aan de binnenkant (dus vanuit het plaatje gezien links)

De Oranje pijl geeft het "lager zelf" aan. Het is een ring met kleine bolletjes erin. Daar smeer je wat vet op. Ikzelf gebruik Triflow vet.
Ook heb ik de dempers in de rotorkop lichtelijk ingevet. Ik ben van plan om deze V2 zo goed te laten vliegen als mogelijk is, dus veel testen en proberen...

O.a. Groter pinions (16 en 17T zijn onderweg), zwaartepunt veranderen, pitch instellingen, enz...

Als mijn V2 af is zal ik weer een lijstje met bouwtips maken!
Gr. Bas

Back