Corona LMH 120 : beginners impressie ....

Yup, heb ik ook gezien. :P Maar een beetje je orginele flybar opstoken en uit de losse pols ombuigen vind ik een beetje riskant. :P

Dr zijn hele mooie "Stealth" flybars tekoop van carbon, die zijn helemaal plat. Ik geloof iets van 30 dollar.

Leer eerst eens vliegen met dat ding. Zo'n pitch up effect hoeft helemaal niet zo'n erge vervelende eigenschap te zijn. Je bent nog maar net met hoveren bezig, en je zit je nu al druk te maken over een effect wat waar je misschien last van gaat krijgen als je hard rond gaat vliegen :roll:

Dat die flybar een bepaalde pitch stand heeft, hebben de slimme ingenieurs van de corona ook niet voor de lol gedaan hoor. Een platte stand zal vast weer andere nadelige gevolgen hebben.

Is et dan niet zo erg dat alsie lekker vooruit vliegt, dan ineens gewoon zn staart haaks op de grond zet? Of gooit ie dr eigenlijk alleen even de rem op?

hahaha jahoor. :hammer: tuurlijk niet!

Ga gewoon eerst eens leren vliegen met dat ding man. Je maakt je druk om dingen en wilt er al upgrades voor kopen terwijl je er nog lang niet aan toe bent.

Tsja, ga leren fietsen op een eenwieler, dat 2e wiel heb je nog niet nodig? ;)

Ik vind eigenlijk nog altijd "goed materiaal is et halve werk", maar ik zal dr eens mee gaan vliegen op een open veld, kijken wat et ding doet als er wat beweging in zit. :P Zal allemaal wel meevallen, want als et slecht was, zou die niet zo populair zijn, en had LMH dr vast wel al wat aan gedaan. Toch?

Ik zou wel willen! :P Maar dr is een nylon gear stuk, en quartel zit uit zn neus te vreten ipv bestellingen op te nemen. :cry:

Ik heb een heatsink op de motor geplaatst, dit scheelt wel wat in temperatuur, alhoewel het beperkt blijft omdat de meeste warmte ontwikkeld wordt in de koolborstels. Maar beter dan niks ...

img_1692_.jpg

img_1691_.jpg

De pg-03 zit er ook nog steeds op zoals je kunt zien, ondanks dat ik de GY-240 al heb liggen. Misschien is het wel goed om eerst even met de pg-03 te oefenen.

Inmiddels al 10x gehoovered en nog zonder schade, dus ook geen boomstrikes (ik durf het bijna niet te zeggen maar nog steeds geen balsa latje geplaatst ....).
Ik kan al vanaf mijn oprit over het pad naar het grasveld voor mijn huis hooveren als ik er achteraan loop, tenminste.
Op het veld schrok ik wel even van een windhoos, daardoor schoot hij 3 meter de lucht in ! Oef , door rustig te blijven bleef ik hem in bedwang houden.

Mijn accu's blijken toch niet helemaal in orde want ik heb nu vliegtijden van maar 5 minuten. Toch maar eens kijken wat er aan de hand is.

Ik zou lekker meteen die 240 er in zetten! hele verademing voor een beginner.

Freakazoid zei:
Tsja, ga leren fietsen op een eenwieler, dat 2e wiel heb je nog niet nodig? ;)
Lekkere vergelijking.
Je wilt leren fietsen, maar je fietst heeft maar 3 versnellingen. En eigenlijk vind je dat je om te leren fietsen 21 versnellingen, titanium frame, aluminium lichtgewicht velgen en hydraulische vering nodig hebt.

Tsja, daarmee kun je beter fietsen. :P Een stevig lichtgewicht frame met goede vering zal alleen maar helpen met leren, omdat et tegen een stootje kan, en comfortabeler rijd. ;)

Daarjuis vlak voor het helemaal donker werd nog eens wat gevlogen. Na al mijn batterij perikelen.

9min 50 sec. op 7x3300 , de batt was vanmorgen rond een uur of 4 geladen dus al een beetje gezakt maar 9min vindt ik al niet slecht.
En het gaat nu echt prima, ik morgen weer vliegen en ga proberen iets te filmen....

10 minuten vliegen vind ik acceptabel voor de meeste toestellen. :P Ik haal met mijn 2400 packs 7 minuten op 7 cellen, en met 8 cellen zelfs bijna 9 minuten.

Ik heb nu een aantal packs gevonden die met minder gewicht iets van 900mAh meer leveren. Op 7cellen is dat met gemak 4 minuten langer (11 minuten) vliegen, en op 8 cellen zelfs 5 minuten langer (14 minuten).

Helaas LIJKT mijn motor een beetje tewarm te worden (sommige mensen zeggen dat 60'c van buiten gemeten nog prima tedoen is).

Hoezwaar zijn jullie coronas? De mijne weegt een flinke 1490gram met 7cells. Stock moettie iets van 1250gram wegen. Hij lijkt een beetje op zn baasje denk ik. :oops:

mestdaght,
jouw vliegtijden zijn behoorlijk, maar ja je hebt dan ook een brushless set-up.
Ik had de laatste tijd ook nogal wat accu perikelen.
Nu lijkt het wel beter te gaan. Het is alsof ik steeds kortere vluchten maak, maar dat komt wellicht omdat de "hooverstijl" (voorzover je over stijl kunt praten ....) wel veranderd.
Ik varieer nu meer in hoogte en probeer eens wat heen en weer te gaan met af en toe een pirouetje en speel dus veel met de gas-stick.
Voorheen haalde ik bijna 8:30 minuten met heel stil op de plek blijven hooveren. Nu haal ik tussen de 5 en 7 minuten terwijl de accu's nu geformeerd zijn, dus het zou wel kunnen kloppen.

Vandaag een deel van mijn staartfin verloren en niet terug gevonden in het hoge gras, deze had de vorige eigenaar blijkbaar niet goed vastgelijmd.
Een nieuwe is in bestelling. Voorlopig doe ik het even met een carbon staafje dat via een stukje hout op de rest van de staartvin "ge-epoxyd" is.

Na 14 vluchten nog steeds erg tevreden met de stabiliteit van de heli. Vervelend en lastig vind ik nog steeds dat als je vooruit gaat hij gelijk ook veel hoogte maakt. Misschien in de toekomst een andere subrotor plaatsen (zonder instelhoek).
Je schijnt de instelhoek er uit te kunnen halen door hem te verwarmen en plat te drukken, maar dat doe ik niet met de originele, als het mis gaat ...

Ook kunnen de Z-links in de binnenste gaatjes geplaatst worden om een sneller reagerende heli te krijgen.
Net als de boutjes in de subrotor vervangen door bv kunsstof boutjes waarmee deze lichter wordt en de heli ook feller reageert.
Leuke proefjes voor in de toekomst, kortom ; nog genoeg uitdagingen !

Ik zal morgen ook weer eens wat video maken en plaatsen als ik tijd heb. Ben benieuwd naar jouw vliegkunsten.

Ik heb eens gewogen en kom op 1260gr ZONDER canopy.
Die moet er ooit nog eens op.

7 cellen Sanyo 3300mAh
Robbe G200
3 maal FS501BB
speed 500
graupner V60
alu Frame

TM

@freak,
ik heb gelezen dat magnetisch materiaal van samarium cobalt pas hun magnetische werking gaan verliezen bij een temperatuur van ca. 200 graden Celsius. En ik dacht dat jij een motor hebt met zulk magnetisch materiaal erin.
Dit treedt bij neodym al op bij ca. 70 graden Celsius. Dus ik zou me geen zorgen maken.

Mijn vlieggewicht zit op 1225 gram zonder cockpitkap en :
7 cellen Sanyo 2400mAh
pg-03 gyro
3 maal Hs-81MG
speed 500
graupner V60
houten frame

Inderdaad, int boekje staat SM cobalt. :P Weet ik gelijk waar SM voor staat. Bedankt voor de info! Inderdaad tot 200'c in te zetten. Dan moet et echt sissen als ik die motor vast pak. :lol: Nu zal ik een stuk gerustter vliegen met mijn coronatje, zonder dat ik bang ben om mijn dure motortje op te stoken.

Ik zie trouwens dat je met dezelfde packs vliegt als ik.

Ik snap niet waar al dat gewicht op mijn corona vandaan komt. :? Zou mijn weegschaal dan zo bagger zijn?

Die titanium staart weegt toch geen 200 gram? De rest van de upgrades is niks dan n beetje carbon en plastic, dus dat kan bij elkaar nauwlijks 50gram zijn ofzo.

Mischien moet ik maar eens een andere weegschaal zoeken. :P

kijk eens hoeveel je motor weegt. Sommige brushless binnenlopers van dat formaat wegen soms 100 gr meer
speed 500 weegt +- 190 gr

TM

Volgens et boekje issie 2.5oz. en dat is iets van 70gram. Dus hij zou juist LICHTER moeten zijn? :?

Back