mestdaght,
jouw vliegtijden zijn behoorlijk, maar ja je hebt dan ook een brushless set-up.
Ik had de laatste tijd ook nogal wat accu perikelen.
Nu lijkt het wel beter te gaan. Het is alsof ik steeds kortere vluchten maak, maar dat komt wellicht omdat de "hooverstijl" (voorzover je over stijl kunt praten ....) wel veranderd.
Ik varieer nu meer in hoogte en probeer eens wat heen en weer te gaan met af en toe een pirouetje en speel dus veel met de gas-stick.
Voorheen haalde ik bijna 8:30 minuten met heel stil op de plek blijven hooveren. Nu haal ik tussen de 5 en 7 minuten terwijl de accu's nu geformeerd zijn, dus het zou wel kunnen kloppen.
Vandaag een deel van mijn staartfin verloren en niet terug gevonden in het hoge gras, deze had de vorige eigenaar blijkbaar niet goed vastgelijmd.
Een nieuwe is in bestelling. Voorlopig doe ik het even met een carbon staafje dat via een stukje hout op de rest van de staartvin "ge-epoxyd" is.
Na 14 vluchten nog steeds erg tevreden met de stabiliteit van de heli. Vervelend en lastig vind ik nog steeds dat als je vooruit gaat hij gelijk ook veel hoogte maakt. Misschien in de toekomst een andere subrotor plaatsen (zonder instelhoek).
Je schijnt de instelhoek er uit te kunnen halen door hem te verwarmen en plat te drukken, maar dat doe ik niet met de originele, als het mis gaat ...
Ook kunnen de Z-links in de binnenste gaatjes geplaatst worden om een sneller reagerende heli te krijgen.
Net als de boutjes in de subrotor vervangen door bv kunsstof boutjes waarmee deze lichter wordt en de heli ook feller reageert.
Leuke proefjes voor in de toekomst, kortom ; nog genoeg uitdagingen !
Ik zal morgen ook weer eens wat video maken en plaatsen als ik tijd heb. Ben benieuwd naar jouw vliegkunsten.