Cropduster - Airtractor AT-502B

@Cropduster
Mijn plan is de 72" versie.
Van TnT heb ik ook reeds een reactie gehad, ca. $25 verzendkosten.
Van de Cowl/canopy leverancier nog niets gehoord, maar weer eens achteraan...
Ik vind de $79 verzendkosten voor een shortkit gewoon niet leuk meer.
Ik ga nu eerst alleen de tekeningen bestellen en dan kan ik eventueel altijd nog een shortkit kopen. Ik heb Hollis een mail met deze strekking gestuurd.
Het voordeel van zelf zagen is: dat ik lekker licht hout kan gebruiken, de 4.5 kg die Hollis opgeeft vind ik toch wel erg veel.

@ Jeroen,
Zelf tekenen is ook leuk, maar aan de Beaufighter heb ik voorlopig nog mijn handen vol, dus nu even iets wat redelijk vlot bouwt.

Update van G&L hobbies.
G&L HOBBIES zei:
Ben ,, Checked on the shipping ,, looks like it would be about $ 40.00 US. If you wanted one set the price would be $95.00 ,, If you wanted two sets the price would be $140.00 ,,, these prices would include the shipping.. let me know if I can help.. Thanks so much.....
G&L HOBBIES :
CEO: Greg Garrison

Wouter,

Verstandig eerst de tekening te laten komen je kunt altijd even kijken of RBC een shortkit zou kunnen maken, kun je ook nog wat aanpassingen maken mocht dit nodig zijn, wil je ook daarbij helpen het spul in cad te zetten.

En een motor kappie van piep en matglas ehhh bedoel glasmat is toch ook zo gemaakt.

Ton

Hoe moeilijk is het om een tekening in cad te capturen? Heb de tekeningen van enkele posts terug, voor een 2.34m versie van Duane Habets.

Ha Ton, je bent me net voor.
Inderdaad zien het kappie en de canopy er niet erg ingewikkeld uit en met balsa kom je ook een heel eind.
En een elektromotortje heeft ook niet zoveel ruimte nodig als een IC-motor...

Hoe moeilijk is het om een tekening in cad te capturen? Heb de tekeningen van enkele posts terug, voor een 2.34m versie van Duane Habets.

Moeilijk valt mee als je een beetje Cad kunt tekenen.
Moet dan wel de tekening eerst laten scannen want overmeten is geen doen.
Tis wel veel werk en natuurlijk ook afhankelijk van de vorm van de onderdelen en de hoeveelheid.
Je moet het je soms wel afvragen of het de moeite waard is voor 1 model eigenbouw want met een paar avonden zagen en snijden kom je ook heel ver.

Ton

Misschien, maar het komt wel heel precies. een foute neus of foute canopy zie je heel erg bij dit vliegtuig.

Dat is toch maar net hoeveel aandacht je daar aan besteed het resultaat is net zo goed als dat je het zelf maakt.
Ben je niet tevreden in de bak ermee en opnieuw.
En zoals Wouter al aangeeft zijn de vormen niet zo moelijk om over te nemen.

De motorkap van de Piper cropduster is een stuk lastiger te maken.

Ton

Ja als je daar ook het boven en vooraanzicht en de rompdoorsnedes bij hebd zou ik daar een zeer goede tekening van kunnen maken
In elk gewenste schaal
Ik ben voor een andere forumer ook al bezich met het uitekenen van een model
Foto,s e n z voor detai's zijn ook altijd goed
En vaak doe ik zelf dan ook nog een hoop onderzoek
Zodat ik op een zo schaalgetrouw mogelijk model kom

Zoiets?
airtractor01small.jpg

Effe voor een stukje motivatie :D (works for me :cool:)
[URL="
Day in the life of an Ag Pilot[/URL]
cropdustervideo.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Wouter,
Shipping of the plans will run $37.15. You mentioned the high shipping cost, well when we check with UPS or FEDEX it is probably double that of the postal service. I will have to mail a separate envelope with the manual, documents, and the CD enclosed.

I will take care of the cost of that mailing. Your total...$73.15

Hollis

Overschrijven via Western Union, kosten €12,00 ktjsengg...
Totaal ca. €70,00 :(

Nog meer geinteresseerden in een tekeningenset zodat we de "shipping costs" kunnen delen? ;)

Zojuist toch maar de tekeningset besteld (en de verzendkosten nu maar zsm vergeten).
Ik ben in blijde verwachting van wat er gaat komen.

Zojuist toch maar de tekeningset besteld (en de verzendkosten nu maar zsm vergeten).
Ik ben in blijde verwachting van wat er gaat komen.

Nou nou Wouter.
Heb je niet genoeg aan die tekening die er boven staat.;)
Zo'n rechte ribben vleugel is ook niet moeilijk.:mad:
En met die nieuwe figuurzaag gaat het helemaal los.
Voordat je het weet ben je klaar met zagen.:lol:
Zal je nog wel wat tips mailen voor dat zaagje.
Doe je er nog veel meer mee.

Groeten Han.
beetje HanSkin kan ook nog.:p

Heb je niet genoeg aan die tekening die er boven staat.;)
Zo'n rechte ribben vleugel is ook niet moeilijk.:mad:
En met die nieuwe figuurzaag gaat het helemaal los.

Klopt, maar daar moet toch nog het nodige aan getekend worden, want ik vind ze redelijk summier.
Daarnaast is het volgens mij een (commerciële) tekening die niet zomaar door jan en alleman gekopieerd mag worden.

Ik heb ondertussen houtzaagjes van Sandvik voor de figuurzaag, maar waar vind ik fijne zaagjes (150mm) voor het echte bochtenwerk?

Zojuist een mail gehad van Hollis; de tekeningenset is onderweg. :cool:
Ben benieuwd of ie heelhuids langs de douane komt of dat ik opnieuw de knip kan trekken. We zullen zien...

@Han,
Ik ben wel benieuwd naar je figuurzaagtips.

CD en construction manual ontvangen. Ziet er allemaal veelbelovend uit.
Tekeningen zijn nog onderweg.

Back