Cruiser's Durga

Dat is de 3600 ... Ik heb de 4800 die net wat groter van formaat zijn ;)
Vandaar dat ik ook ff naar de afmetingen van de "batterijenbak" vroeg....

Heb hem net even gemeten voor je, maximale lengte x breedte is 140 x 48 mm. Hoogte kan je wel aardig mee de hoogte in dus denk niet dat dat een probleem wordt.

In dat geval moet de Team Orion 4800 erin passen :D

In combinatie met een Novak GTB + een 5,5R velocity moet dat volgens mij wel een beetje rijden :yes:

Boodschappenlijstje tot nu toe :

58395 DB01 Durga + Motor US$145.00
54015 DB01 Assembly Universal Shaft (Front) US$19.20
51090 950 Bearings (4pcs) US$7.00
54016 DB01 Assembly Universal Shaft (Rear) US$19.20
54018 DB01 Slipper Clutch US$22.40
DB01-02/WO Front Graphite Shock Tower for Tamiya DB01 US$19.23
DB01-03/WO Rear Graphite Shock Tower for Tamiya DB01 US$21.79
DB01-04/LB Alum Front Suspension Mount for DB01 US$12.82
DB01-06/LB Alum Rear Suspension Mount for DB01 US$12.82
DB01-08/LB Alum Steering Linkage for Tamiya DB01 US$15.38
DB01-09/LB Aluminium Motor Mount For Tamiya DB-01 US$25.64
54028 TRF Buggy Aeration Oil Filled Damper Set US$57.50
53987 TRF501X Drive Belt (369mm) US$9.00

Met zowel een 501 , B44 , D4 of andere "pro" buggy zit je vast aan de saddle packs ;) Aangezien de keuze in lipo packs in saddle stijl nog niet zo groot is en ik al een Orion 4800 heb , gaat mijn voorkeur dus uit naar een voor stickpack geschikte auto ;)

Heb ook nog 2 XX4's staan waarmee ik hetzelfde probleem heb als de eerder genoemde auto's ;)

corally, trakpower yuntong zijn al uit met een 4800 saddle pack en grotere zullen volgen gegarandeerd maar inderdaad ik had niet gelezen dat je perse een stickpack wilde. Vind het nog steeds zonde om op een toch mindere auto dure "hop ups" te zetten zodat die qua prijs bij de betere auto's uit komt.

Laatst bewerkt:
Achhh de Durga en Baldre zijn regelrecht afgeleid van de 501 .... ze zijn alleen goedkoper uitgevoerd met minder alu en carbon ..

Shocktowers hebben bv. exact dezelfde positie's als de 501 en een hoop andere delen passen ook gewoon ....

De auto's zijn alleen met het oog op de wat meer recreatieve rijders gebouwd voor stickpack/side-by-side als stroombron ipv een saddle pack ....

Aangezien ik het al druk genoeg met de (brandstof) Truggy.nl Cup ben ik ook niet van plan wedstrijden te gaan rijden ;)

Hooguit tijdens meetingen hier bij mij de brandstof rijders pesten met een electro'tje ;) :rolling: Met de GTB/5,5R combi en die 4800 lipo moet dat volgens mij wel gaan lukken :cool:

Doe het carbon reinforced chassis er nog bij en je auto is gelijkwaardig aan een volwaardige wedstrijdbuggy. Verder zijn de diff outdrives van een 501X aan te raden met gebruik van een 5,5 motor, bestel er dan direct tungsten carbide of keramische diff kogels bij. Dat scheelt veel rebuilds.

Verder zou ik de onderdelen van 3-racing links laten liggen. Deze doe meer kwaad aan de auto dan goed. Gewoon de orginele tamiya hop ups gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik wil een reserve pulley kopen, een normale. Wat is de product nummer van deze?
Want ik wil hem bestellen via rcmart en daar staat dat ze een 37t fron one way pulley hebben met de nummer #54023, maar is dit niet een normale pulley?

en weet iemand waar ik Durga onderdelen in NL kan kopen? bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil een reserve pulley kopen, een normale. Wat is de product nummer van deze?
Want ik wil hem bestellen via rcmart en daar staat dat ze een 37t fron one way pulley hebben met de nummer #54023, maar is dit niet een normale pulley?

en weet iemand waar ik Durga onderdelen in NL kan kopen? bedankt.

53988, staat ook achterin je bouwbeschrijving. Iedere goede RC modelbouwshop kan deze leveren.

Volgens mij zijn ze niet zo slecht hoor...
Ik heb de 3Racing aluminium dempers voor mijn DF-03 besteld, eens kijken of die goed zijn

Wat scheelt er met de hop-ups van 3 racing? Zijn deze echt zo slecht? En als ze nu dingen hebben die tamiya (of een ander merk) niet heeft?

Dan zijn ze niet nodig....

3-Racing zijn over het algemeen bling bling onderdelen en zijn niet geschikt voor racen (hoewel je dat wel zou zeggen als je naar de naam kijkt)

volgens mij worden yeah-racing en 3-racing een beetje door elkaar gehaald? heb zelf nog nooit problemen gehad met de 3-racing onderdelen, alleen maar lof daarover! de yeah-racing producten daarintegen, hebben erg snel de neiging om te breken.

Ik vond de dampers van 3racing voor de Durga (en DF03, het zijn namelijk dezelfde dingen) wel zwaar onder de maat. Standaard is het net of ze met water zijn gevuld en ze zijn snel krom. Daar heb ik met mijn originele Tamiya dempers nog geen last van gehad.

Toch heb ik op mijn Durga wel 3Racing onderdelen zitten, namelijk de aluminium suspension mounts, simpelweg omdat ze van Tamiya nog niet beschikbaar waren. Ik ben trouwens uitermate tevreden over deze onderdelen.

Er is wel degelijk een verschil tussen Tamiya en 3Racing hop ups, kijk je bijvoorbeeld naar de stuurinrichting, dan is een aluminium stuurinrichting van Tamiya perfect te noemen, met amper speling. Met de aluminium stuurinrichting van 3racing heb je evenveel/meer speling dan de standaard plasticen stuurinrichting op de Durga. Natuurlijk maken deze voorbeelden niet per definitie alle onderdelen van 3Racing slecht.

Laatst bewerkt:

Gebruik de search bij RC-mart op 53988 en ze hebben ze wel.

en de carbon shock towers, zijn die een beetje in orde? ik weet niet hoe t zit met de Durga, maar bij de DF-03 blijken die standaard plastic towers nogal flexibel te zijn...

en de carbon shock towers, zijn die een beetje in orde? ik weet niet hoe t zit met de Durga, maar bij de DF-03 blijken die standaard plastic towers nogal flexibel te zijn...

De schocktowers van de durga zijn standaard van plastic versterkt met een soort glasvezel en zijn een stuk stijver dan die van de DF03. Als hop up heeft Tamiya carbon reinforced shocktowers (nog steeds plastic dus, maar verstevigd met carbon) uitgebracht, nog stijver dus.

Doe het carbon reinforced chassis er nog bij en je auto is gelijkwaardig aan een volwaardige wedstrijdbuggy. Verder zijn de diff outdrives van een 501X aan te raden met gebruik van een 5,5 motor, bestel er dan direct tungsten carbide of keramische diff kogels bij. Dat scheelt veel rebuilds.

Verder zou ik de onderdelen van 3-racing links laten liggen. Deze doe meer kwaad aan de auto dan goed. Gewoon de orginele tamiya hop ups gebruiken.

Thanks voor de tips Chris :thumbsup: En de bevestiging met betrekking tot de mogelijkheden van de auto ;)

Welke diff kogels kan ik volgens jou het beste nemen (eventueel linkje/merk zou handig zijn;) ) :?:

Zal de 501x outdrives ook meteen aan de lijst toevoegen ....

Nou, ik zag dat je ook het probleem had met het differentieel, ben er zojuist ook via de harde manier achtergekomen:

s3010300bl5.jpg

Lijkt wel een kopie:s

Nu is mijn vraag, wat heb je er aan gedaan, slipper losser gedraaid en diff strakker, nog meer?

Back