Custom Team Losi Mini-LST2 1:18 4x4

UPDATE:
vrachten was geen suc6 dus ik dacht nu ben ik klaar...
tot ik vandaag in de kringloop kwam (kom daar altijd voor knutsel dingen)

Mijn oog viel direct op de incomplete Jurassic Park jeep
1euro later :) en bij thuiskomst nagenoeg de perfecte maten als je t mij vraagt!!

dus even t middenpunt opzoeken zelfde techniek met een felle lamp de achterste 2 punten opgespoort en gemarkeerd, daarna boren en voila 50% klaar...

echter voor was een heel ander probleem...

1506525_254857724675453_227714596_n.jpg


zoals je ziet raakte de bevestigingspunten bij lange na niet de kap en vanwege het interieur rust de kap al strak op de ontvanger en dergelijke :(

niet getreurd, want toen viel mij t volgende op....

1013275_254857771342115_393295668_n.jpg


als ik enkel de standaard bout hier vanvang door een langere komt die precies uit in de al bestaande sleuven in de JP wagen :) lucky no?

1800487_254857751342117_1237857598_n.jpg


paar minuten later ziet t er dan zo uit....

12392_254857701342122_1183637440_n.jpg


vervolgens een spacertje ertussen (LEGO dingetje)...
ringetje en borgmoertje verder niets ander gedaan dan de achterste 2 gaten ;)

1779679_254857421342150_44295621_n.jpg


1901288_254857354675490_271804653_n.jpg


1560468_254857214675504_946402430_n.jpg


1900089_254857244675501_2070102337_n.jpg


Als je mij vraagt een groot suc6....
of ik dr ooit een andere kleur opgooi weet ik nog niet, dit is wel nostalgie zo :D
 
UPDATE:
hier nog een semi-geslaagd probeerseltje ;)

men neemt de originele speelgoed wielen...

1621917_254914958003063_161973400_n.jpg


1620979_254914931336399_843066740_n.jpg


na flink dremelen en snijden is dit het resultaat...

1510796_254914901336402_1075332658_n.jpg


aangezien de naaf diameter te klein is heb ik er een strook ducktape omgewikkeld
daarna afgesneden en mede door de flexibiliteit zit dit enorm goed aan gesloten en is eenvoudig te verwijderen zonder schade :)

1653559_254914851336407_1941309120_n.jpg


En zo is de JP wagen compleet... is meer voor fun, aagenzien de kap en bevestigingen snel breken als hij omrolt ;)

1016763_254914794669746_1649269949_n.jpg


968960_254914811336411_350234999_n.jpg


1069791_254914821336410_1376938975_n.jpg


1623760_254914838003075_1804211203_n.jpg


Zo dit was voorlopig de laatste!
 
UPDATE:
zo de verlichting is ook klaar :)

1507909_255098917984667_535592020_n.jpg


1507745_255098897984669_1049984215_n.jpg


ik boor altijd eerst zoveel mogelijk gaatjes, daarna is het eenvoudig wegschijden

1795704_255098941317998_1727965384_n.jpg


Dan netjes bijwerken en de gaten zijn klaar...

1601276_255098857984673_830902520_n.jpg


602343_255098827984676_1176339299_n.jpg


Dit keer deed ik ietsje ander, eerst helemaal vol met Hotglue...
na t afkoelen gat erin boren (gaat wel lastig)...
dan vanuit binnen de LED's erin duwen en als laatste afsluiten met hotglue!

1016575_255098874651338_1873878305_n.jpg


Daarna de bedrading organiseren en testen...

1150350_255098807984678_1646950296_n.jpg


1604872_255098747984684_1903822333_n.jpg


Voila geslaagd dacht ik zo ;)
 
ok t zal een poos duren voordat ik weer iets kan doen, heb beide chassis uit elkaar gehaald en t buitenste deel van de set LOSB0943 zijn 6 van de 8 krom :(

Ik wist dat er onbalance in de wielen zat maar wist nog niet exact waardoor...
ik heb de wagen beide zonder wielen/meenemers en borgpins heel rustig laten draaien, daardoor kon ik prima zien dat er een slag op t draadeind zat

iemand een truckje hoe ik die weer recht kan krijgen?

dit vraag ik omdat set 094 bestaat uit:
(deze foto is niet exact de juist maar meer om uitleggen wel deel ik bedoel)
R31-15-44.jpg

en overigens ook de koppeling aan de andere zijde van de as (richting t diff)

ik heb juist 6x enkel t deel links onder nodig waar t wiel over gaat en borgmoer :(

iemand een id??
 
y6enadah.jpg


Rechtsboven in dus degene met t draadeind dr aan....

u9ary5y7.jpg


En hier zie je dus t hele pakketje wat je dus kopen moet en dan heb je dr 2 ik heb dr minimaal 3 pakketten nodig en dat tikt wel beetje aan...

Vandaar dat ik lekker doorscheur met de kromme handel heheh ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Trouwens ik loop tegen en vreemd electronisch probleem aan, dit had ik met de originele accu's nooit en in t begin eerst 4-6 met de 1300 2S (9053) accu ook niet... Nu is het bijna. Altijd wanneer ik meer dan x-aantal seconden volluit ga dat de motor stopt... Sturen kan wel en na 5-10sec kan ik weer rijden ga ik weer hard dan stopt ie weer alleen dit keer sneller...

T lijkt wel hitte gerelateerd??
Of kan ineens de ESC de kracht niet meer aan ofzo...

Echter dan zou ik ook niet volgas kunnen, hmmmm
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij is de accu dan gewoon leeg, ik heb ook bepaalde regelaars die dit gedrag vertonen als de accu bijna leeg is: indien volgas (veel stroom gevraagd terwijl de accu bijna leeg is), dan wordt het gaskanaal enkele seconden uitgeschakeld, sturen kan dan wel nog, waarschijnlijk uit veiligheid zodat je al uitrollend nog een eventuele stoeprand kan vermijden. Na 2 tot 5 seconden heb je weer volledige controle, geef je dan zeer weinig gas kan je langer blijven rijden, geef je meteen weer volgas, gaat hij weer in veiligheid. Enig idee hoe oud de accu's zijn waarmee je de problemen hebt?
 
Volgens mij is de accu dan gewoon leeg, ik heb ook bepaalde regelaars die dit gedrag vertonen als de accu bijna leeg is: indien volgas (veel stroom gevraagd terwijl de accu bijna leeg is), dan wordt het gaskanaal enkele seconden uitgeschakeld, sturen kan dan wel nog, waarschijnlijk uit veiligheid zodat je al uitrollend nog een eventuele stoeprand kan vermijden. Na 2 tot 5 seconden heb je weer volledige controle, geef je dan zeer weinig gas kan je langer blijven rijden, geef je meteen weer volgas, gaat hij weer in veiligheid. Enig idee hoe oud de accu's zijn waarmee je de problemen hebt?

klinkt opzich logisch, leeftijd is helaas moeilijk te zeggen :(
denk dat ik t er voorlopig maar mee doen moet...
wil uiteindelijk wel een uitgebreide lader die me meer info geven kan
overigens beschik ik wel over een heel uitgebreide multimeter met temp

misschien dat iemand me tips kan geven wat/waar/hoe ik meten moet, de basis van meten weet ik natuurlijk wel... maar zal even een voorbeeld noemen waar ik aan zat te denken, maar waarvan ik niet weet of t nut heeft etc.

stel ik laad de lipo op... (groen lampje brand op de bijgeleverde helicopter adapter "daar komen ze tenslotte vandaan") dan meet ik t voltage... zeg even voor t gemak dat is 8.60v als ik ze direct meet en dus nog wat warm zijn (ik gebruik ze nooit direct en laat ze afkoelen ook voordat ik ze na t rijden weer oplaad etc.) stel dat ze na een paar uur (zeg 4uur) 8.50v uitlezen en de andere accu na een zelfde meting 8.45v zou je dan al vast kunnen stellen dat doordat die 2e meer spanning verliest over dezelfde periode dat ie minder goed is? en is er een formule voor verlies over tijd?

hoop dat ik dit een beetje normaal heb kunnen uitleggen, maar ik zoek dus een methode om vast te stellen of de accu's goed zijn of op hun retour zijn en zoja misschien wel kan bepalen op hoeveel procent ze van hun levensduur zitten (geen id of dit wel kan hehe)

bedankt alvsat voor t meedenken
 
Gebruik je lipo's? Dan is er of iets mis met je voltmeter, of je lader laadt ze veel te ver op. een 2S lipo zou vol 8.40 volt mogen zijn, niet 8.60 volt.
 
Gebruik je lipo's? Dan is er of iets mis met je voltmeter, of je lader laadt ze veel te ver op. een 2S lipo zou vol 8.40 volt mogen zijn, niet 8.60 volt.
sorry t ging maar om t idee aangezien ik niet meer exact kon herinneren wat ik had gemeten... vandaar dat ik zij beide zijn vol 8.60 nouja laten we in dit voorbeeld dan 8.40 vol nemen ;) t ging er dus om dat er nu een x-aantal uur de waarde van 1 van de 2 minder was dan de andere dus neem ik aan dat die t slechts is zegmaar, echter hoe stel ik vast welke bijv. nieuw is? wat is het verlies voor een verse geladen lipo 2S 1300 bijv.

ik zal strax de accu's nog eens laden en de metingen hier zetten,
echter pas na een gelijk aantal uren kan ik de waardes en het verlies plaatsen omdat ik maar 1laden heb en 3 accu's duurt dit dus erg lang :rolleyes:

EDIT: wat ik vandaag heb vastgesteld is toen ik zonder kap ging testen zodra t uitschakelen gebeurt en dus sturen nog wel werkt er een rood lampje in de ESC gaat knipperen na x-seconden gaat die uit en kan ik dus opnieuw rijden tot ie knippert
(neem aan dat ik dus de accu's inmiddels gesloopt heb doordat ik een paar keer heb gereden tot 3-4x knipperen bijvoorbeeld??)
 
Als de regelaar geen lipo-beveiliging heeft, en je blijft rijden totdat deze afslaat, trek je de accu te ver leeg, waarschijnlijk tot rond de 5 volt en een beetje. Dat sloopt je lipo's, en vaak neemt het vermogen om de spanning hoog te houden onder belasting, af. De accu lijkt dan vol, maar bij belasting stort de spanning in, de regelaar slaat af, motor stopt, spanning klimt weer omhoog, de motor kan weer even draaien, etc etc...

Is lastig te meten, want de accu lijkt vol en haalt onbelast een goede spanning.
 
Als de regelaar geen lipo-beveiliging heeft, en je blijft rijden totdat deze afslaat, trek je de accu te ver leeg, waarschijnlijk tot rond de 5 volt en een beetje. Dat sloopt je lipo's, en vaak neemt het vermogen om de spanning hoog te houden onder belasting, af. De accu lijkt dan vol, maar bij belasting stort de spanning in, de regelaar slaat af, motor stopt, spanning klimt weer omhoog, de motor kan weer even draaien, etc etc...

Is lastig te meten, want de accu lijkt vol en haalt onbelast een goede spanning.

UPDATE:
helaas heb ik em met vergaren van meer info naar kl*te geholpen, daarover zodirect meer zal eerst een neer zetten wat voor data ik momenteel beschikbaar heb ik van testen sinds de afgelopen dagen

Ik heb 3tal ex-9053 heli 1300 2S accu's
deze heb ik voor het gemak voorzien van labels 1, 2 en 3

vol geladen vers gemeten (de bijgeleverde lader van de 9053)
nr1= 8.09
nr2= 8.14
nr3= 8.26

valt me direct op t verschil in totale waardes, maargoed dat zegt mij nog niet al teveel behalve dat je vermelde dat t 8.40 max zou moeten zijn

nu gemeten na 2.5uur afkoelen
nr1= 8.09 (gelijk)
nr2= 8.11 (zakt .03)
nr3= 8.26 (gelijk)

valt op dat nr2 snel verliest, de andere valt nu nog geen verschil

nu na iets meer dan 48uur rust
nr1= 8.06 (zakt .03)
nr2= 8.08 (zakt .03)
nr3= 8.22 (zakt .04)

het loopt nu niet meer veel uiteen, dus verder laten rusten is denk ik niet echt intressant (als dat t uberhaupt al was lol)
je zou eventueel procentueel kunnen vergelijken maar voegt niet veel toe

hierna 1dag niks gedaan (had geen zin)
toen de auto erbij gepakt en als eerste nr3, nr2 en als laatste nr1

ik hield de wagen in mn hand en ging volgas...
NR3: ging erg snel er zakte toen heel snel in en stopte, gemeten 7.63
NR2: ging duidelijk mindeer snel zakte wat langzamer in, gemeten 7.89

NR1: ging evensnel als NR3 misschien wel sneller en behoorlijk lang...
dit was natuurlijk erg dom aangezien de NR2 en NR3 zo superkort waren zeg voor t gemaakt 1-3minuten max dacht ik dat NR1 dr nog wel achtenaan kan (ook verwachte ik niet dat ie zo lang volle bak zou gaan(
dus grrrrrrr...

na t centrale diff behuizing eraf te hebben gehaald kon ik mooi zien dat de warmte 1/4 van de tand schuin plat gedrukt/gebogen had (niets gebroken, was duidelijk vanwege warmte) ik was zo stom geweest om deze gear niet te voorzien van verse vet en eerlijk gezegd ook niet gecontroleerd *zucht* naja zie t als leermoment!

voordat ik met mn volgende vraag verder ga, zal ik nog een conclusie plaatsen.... aangezien NR2 en NR3 echt snel leeg waren en inzakken denk ik dat daar geen intresse meer aan moet besteden en dus afschrijven
(neem aan dat hier geen truckjes meer voor zien om ze wat beter te krijgen?)

NR1 was duidelijk de beste accu en sloeg dus ook niet af, echter doordat het tandwiel stuk ging heb ik dus niet tot het afslaanpunt kunnen wachten en daardoor ook niet gemeten.. zal dezen accu nog een keer goed testen als alles weer gefixt is :rolleyes:

Nu krijg ik die defecte Gear er dus niet af, want zou hem willen vervangen door de gear van mn andere LST2 of natuurlijk een metalen versie, maargoed dan alsnog vind ik nergens in mn google zoektocht hoe helaas...

om duidelijker te make het gaat om de centrale diff gear te zien op PAG6
http://www.robitronic.com/files/download-en/manuals/cars/losi/LOSB0217_Mini-LST2_Manual.pdf

ik heb er natuurlijk ook niet de officiele tools voor, maar kan me niet voorstellen dat t niet met (semi)normaal gereedsschap zou kunnen

hoor t graag van jullie...
oh en zijn central diff upgrade versie nog te krijgen?
liever zonder ball aangezien ik begreep dat centreren moeilijk is
(en daar dan ook weer een speciale tool voor moet)
 
Kijk eens hier, op pagina 4:

http://www.losi.com/ProdInfo/Files/LOSB0217_Exploded_LoRes.pdf

Moertje los, en dan zou je de onderdelen er zo af moeten kunnen trekken.
Moertje kan je gewoon los halen door hem met een punt tangetje te pakken, of een klein rateltje als je die hebt.
Wat is vaak doen als ik geen sleutel bij de hand heb, is het moertje met een tang pakken en aan de spur gear ( het zwarte tandwiel ) draaien, dan hoef je niet steeds te verpakken met de tang.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud
 
Kijk eens hier, op pagina 4:

http://www.losi.com/ProdInfo/Files/LOSB0217_Exploded_LoRes.pdf

Moertje los, en dan zou je de onderdelen er zo af moeten kunnen trekken.
Moertje kan je gewoon los halen door hem met een punt tangetje te pakken, of een klein rateltje als je die hebt.
Wat is vaak doen als ik geen sleutel bij de hand heb, is het moertje met een tang pakken en aan de spur gear ( het zwarte tandwiel ) draaien, dan hoef je niet steeds te verpakken met de tang.


Hopelijk kan u er wat mee!

Ruud

bedankt voor t meedenken echter had ik die al en mn vermoedens werden bevestigd dat dit moertje helaas niet volledig los/vast te draaien is zonder het minden diff open te hebben met normaal gereedschap aangezien het slipmechaniek tegenwerkt, wat ik nu heb gedaan is van de donor alles uit elkaar gehaald vervolgens goed gekeken alle diff's uit elkaar en voor/achter schoongemaakt en gevuld met 5000 visco, vervolgens de middendiff opengehaald en met mn nagel t tandwiel van t centergear aan de binnenkant tegengehouden toen pas ging t makkelijk

dit middendiff heb ik even dichtgedaan zodat ik volgende keer weer makkelijker overal bij kan...

1662405_263148333846392_2047816304_n.jpg


vervolgens met t wisselen van de voor achterzijdes weer 1 werkende LST2 gemaakt, terwijl ik nu opzoek kan naar vervangende centre gear
(hopelijk ergens een metalen voor een goede prijs)
 
update:

4 the record...
ik denk dat t met de lipo te maken heeft icm volgas als ik NET niet aan volgas ga kan ik lange stukken achter elkaar, volgas echter shutdown na paar second maxed out...

vervolgens stop ik zodra de auto aanzienlijk langzamer gaat dus zorg absoluut dat ie niet te ver wordt ontladen, nu afkoelen staks ffkes meten
 
update:
even een beter mount voor de camera gemaakt...
deze methode werkt zowel binnen in de kap (voor t raam)
als zoals momenteel op het dak (voor betere kwaliteit, aagezien t raam dof is)

1656292_263556040472288_1154350168_n.jpg


1656281_263556013805624_1565276689_n.jpg


morgen ffkes met vrouwtje naar t bos en bloemenweide en filmpje maken :)
 
Back
Top